×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ این دوره‌ی آموزشی در محل آکادمی ملی نان ایران و با حضور مدیران و کارشناسان  شرکت بازرگانی دولتی ایران، متولیان حوزه‌ی گندم، آرد و نان در محل آکادمی ملی نان ایران برای آموزش تعداد۳۵ نفر از متصدیان نانوایی استان تهران تشکیل شد.

رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه‌حجیم تهران به عنوان مجری این طرح هدف از برگزاری این دوره های آموزشی را علاوه بر بالا بردن سطح آگاهی شاغلین نانوایی ، ایجاد بانک اطلاعاتی  و تهیه کارت شناسایی برای نانوایان اعلام کرد.

محمد جواد کرمی، اظهار امیدواری کرد: تا با برگزاری این دوره های آموزشی در کشور شاهد اتفاقات خوبی برای صنعت نان ایران باشیم.

کرمی با تاکید بر جدی گرفتن آموزش  نانوایان افزود: باید افراد شاغل در نانوایی ها از مهارت‌های لازم برای پخت نان برخوردار باشند.

وی گفت: در آکادمی ملی نان ایران علاوه بر بالا بردن سطح توانمندی و مهارت  نانوایان  با  رصد کیفیت آرد بی‌کیفیتی نان تولیدی را آسیب شناسی  کرد.

رئیس کانون هماهنگی دانش،  صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان با اشاره  به اینکه به شغل نانوایی می توان به عنوان یک هنر، صنعت و مهارت نگاه کرد گفت: یک نانو ا برای پخت نان با کیفیت نیاز به آموزش‌های مهارت نانوایی دارد.

علی‌رضا کریمی، افزود: یک متصدی نانوایی  به همان اندازه که باید با ابزار کار خود آشنا باشد باید هنر نانوایی را  نیز بداند.

کریمی اظهارکرد: باید هم برای به روز شدن آگاهی نانواها و هم برای برگشت شخصیت نانواها  همانند گذشته به عنوان امین مردم به نانواخانه‌ها تلاش  کرد .

وی با اعلام اینکه امروز تعداد ۳۵ نفر در این محل آموزش داده می شوند تصریح کرد: آموزش مهارت های لازم با توجه به شیوع ویروس کرونا همچنان با تعداد محدودی از متصدیان در هفته های آتی  ادامه  خواهد داشت .

کریمی همچنین از مساعدت دکتر یزدان سیف، مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به جهت قراردادن فضای مناسب برای برگزاری این دوره ها تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه حیدر علی نصر ، سرپرست  مرکز پژوهش های غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران بر لزوم صدور گواهینامه به متصدیان نانوایی و نصب این گواهی در نانواخانه یا واحد صنفی تأکید کرد و گفت: باید اصولی داشته باشیم تا شخصی که گواهی‌نامه را بعد از دوره‌های آموزشی دریافت می‌کند از این مدرک بتواند استفاده کند.

وی خواستار برگزاری جلسات بیشتر، به منظور تصمیم‌سازی مناسب برای دستیابی به اهداف برگزاری این دوره های آموزشی شد.

دبیر انجمن ماشین آلات نان و شیرینی و سازنده‌ی ماشین های پخت نان که محصول ساخت کارخانه‌ی خود را در اختیار آکادمی به منظور آموزش پخت نان به نانوا ها قرارداده بود نیز گفت: کارخانه ما علاوه بر اینکه توانمندی تولید دستگاه برای یک کافه نان را دارد می‌تواند یک دستگاه تولید نان برای یک کارخانه با ظرفیت بالا را داشته باشد .

محمودمرشدی افزود:ازدهه ۵۰ نان اروپایی وارد سفره‌ی ما شده است، ۱۵ سالی است که نان سنتی ایران نان های سنگگ، تافتون توسط ایرانیان تولید و به مصرف مردم کشورهای اروپایی و آمریکا  می رسد.

گفتنی است به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی این دوره های آموزشی در روزهای آتی با تعداد محدودی از متصدیان نانوایی برگزار خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.