×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اولین دوره آموزشی قضایی مشترک با سندیکای بیمه گران ایران با عنوان حقوق بیمه با حضور مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران، مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی و جمعی از قضات رسیدگی کننده به پرونده های حقوق بیمه دادگستری کل استان تهران برگزار شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، در مراسم افتتاحیه این دوره، دکتر مهدی جوهری مدیرکل آموزش قوه قضاییه ضمن عرض خیر مقدم به حضار شرکت کننده و تشکر از مجموعه سندیکای بیمه گران ایران عنوان کرد: یکی از راهبردهای مهم قوه قضاییه و منویات جناب آقای دکتر الفت معاون محترم منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه تخصصی کردن آموزش هاست به طوری که بر اساس سند تحول قضایی تأکید بر تخصصی‌کردن آموزش های ضمن خدمت سیاست قوه قضاییه است.

دکتر مهدی جوهری اظهار کرد: در حال حاضر بیمه در معاملات تجاری نقش محوری دارد بنابراین باید به بیمه کمک کرد تا بصورت بهینه از صندوق تامین خسارت های بدنی قانون بیمه اجباری شخص ثالث استفاده شود تا در این خصوص سواستفاده‌ای صورت نگیرد.

مدیر کل آموزش قوه قضاییه گفت: باید به یک ساز و کاری دست پیدا کنیم تا پرونده‌هایی که با موضوع بیمه در دادگستری‌های مطرح می‌شود بطور دقیق و سریع حل و فصل شود بنابراین لازمه این امر آموزش این حوزه است.

وی در ادامه اذعان داشت: باتوجه به آمار معاونت پیشگیری ۴۴۰ هزار میلیارد دلار خسارت از تصادفات حاصل می‌شود که به اقتصاد کشور لطمه می‌زند. لذا برپایه نیازسنجی در همین راستا یکی از عناوینی که در سرفصل های آموزشی دنبال آن هستیم مطالعه موردی (مساله محور) است تا بتوانیم در موضوعاتی که در دادگستری‌ها مطرح می‌شود و روی آن اختلاف نظر وجود دارد بررسی های لازم انجام شود. در آموزش‌های تخصصی به دنبال رویه‌ سازی هستیم، بنابراین باید با استنباط صحیح و استفاده درست از قانون از تشتت آرا در مراجع قضایی جلوگیری کنیم.

وی افزود: اگر بتوانیم با استنباط، تفسیر و پیشینه صحیح قانون پیش برویم با استعانت از خداون متعال شاهد این هستیم که اگر پرونده‌ای در چارچوب دادگستری در حوزه تخصصی مطرح شود به درستی برای آن رای صادر می شود.

در ادامه مراسم افتتاحیه این دوره، سید محمد کریمی دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران، ضمن عرض خیرمقدم به حضار شرکت کننده، از اقدامات قوه قضاییه در دور جدید که مبتنی بر راهبردهای حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رئیس محترم قوه قضاییه در راستای خدمت به مردم است، تشکر ویژه داشتند و عنوان نمودند: خروجی این راهبردها بهرمندی جامعه از محصولات هم اندیشی در پی برگزاری دوره هایی با مباحث تخصصی است.

سید محمد کریمی همچنین افزود: مطابق منویات دکتر محمد الفت معاون محترم منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و مشارکت و همکاری اداره کل آموزش قوه قضاییه اولین نشست آموزشی قضایی مشترک با سندیکای بیمه گران ایران برگزار شد.

دبیرکل سندیکای بیمه گران گفت: به دنبال برقراری آرامش و آسایشی که در منطق بیمه وجود دارد و بر اساس عقلانیت، مباحث علمی، تجربه بیش از ۴ هزار سال کار بیمه‌گری در دنیا و قریب ۱۰۰ سال در ایران بنا شد اتفاقی را رقم بزنیم تا با سرمایه‌های خُردی که از مردم در قالب حق بیمه دریافت می‌شود خسارت‌های بزرگ یک خانواده، یک صنف یا یک صنعت که خیلی تأثیر گذار است را پرداخت کنیم.

دکتر کریمی بیان کرد: صنعت بیمه در کل دنیا یک صنعت بسیار توسعه یافته است بنابراین مردم در قالب قواعد بیمه‌ای به خود کمک می‌کنند و حاکمیت فقط نقش راهبری و سیاست‌گذاری را دارد.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران اظهار کرد: پویایی صنعت بیمه به میزانی است که یکی از پدیده‌های بسیار موثر آن صندوق تأمین خسارت‌های بدنی است که در آن مشکلات افراد اعم از خسارت دیده و مقصر حادثه حل و فصل شود.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران خبر داد: با همکاری دکتر مهدی جوهری مدیر کل آموزش قوه قضاییه برگزاری جلسات هم اندیشی در سطح کشور را با کار بیمه شخص ثالث آغاز کرده ایم و امیدواریم خروجی آن خدمت بی منت برای مردم عزیز کشورمان باشد.

گفتنی است این جلسات با همکاری سندیکای بیمه گران ایران، مرکز آموزش قوه قضاییه و صندوق تامین خسارت های بدنی در مراکز ۳۱ استان کشور برگزار می گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.