×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شرکت مهندسی و ساخت پره توربین مپنا (پرتو) میزبان همکاران متخصص حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و سیستم‌های اطلاعاتی شرکت‌های گروه مپنا تحت عنوان «اولین تور بلوغ ICT گروه مپنا» بود. هدف از برگزاری این تور که برای اولین بار در کل گروه مپنا برگزار شد انتقال دانش و تجربیات شرکت‌هایی بود که پیشتر در ارزیابی بلوغ ICT رتبه‌های سرآمد و برتر را کسب کرده‌اند.

مدل ارزیابی بلوغ فناوری اطلاعات گروه مپنا مشتمل بر شاخص‌هایی در ۹ لایه شامل کسب و کار، ذینفعان، فرایند،‌ برنامه کاربردی، داده، زیرساخت پردازشی، زیرساخت ارتباطی، سرویس‌های پشتیبان و امنیت فیزیکی است که بر اساس گزارش سطح IT در مجموع پنج شرکت در رده بالغ، شش شرکت در رده قابل قبول و ۱۳ شرکت در رده نیازمند توجه، قرار گرفته‌اند.

در این تور، شرکت‌های برتر و سرآمد گروه در چهار لایه – برنامه های کاربردی، لایه امنیت فیزیکی، لایه داده و لایه زیرساخت ارتباطی– طی چهار پنل مجزا به ارائه تجربیات و اقدامات صورت گرفته پرداختند که شرکت پرتو در لایه داده به عنوان تنها شرکت برتر گروه مپنا و در لایه برنامه کاربردی به همراه شرکت بویلر به عنوان شرکت‌های سرآمد گروه در لایه فیزیکی شرکت‌های گروه مپنا و بویلر در جایگاه سرآمد و برتر در لایه ارتباطی شرکت توسعه یک به عنوان جایگاه برتر، دانش و تجربیات خود را ارائه کردند.

در ابتدای مراسم، مهندس امینی معاون کیفیت و سیستم‌های شرکت پرتو ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین، در خصوص تاریخچه ICT در گروه مپنا و شرکت پرتو، مطالبی ارائه کرد. همچنین وی خاطر نشان کرد این حوزه نیازمند هم‌افزایی و رشد هرچه بیشتر شرکت‌های گروه مپنا است و شرکت‌ها باید توانمندی‌های خود را با یکدیگر به اشترک گذاشته تا همگی بتوانند در مسیر بلوغ و تعالی بدرخشند. ایشان با اشاره به وجود همکاران توانمند در شرکت‌های گروه، تجربه بکارگیری و پیاده سازی سرویس‌های پیشرفته این حوزه در گروه مپنا و همچنین برند معتبر گروه مپنا از یک سو و نیاز کشور و تاثیر فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی بر کسب و کارها از سوی دیگر، افزودن کسب و کار با محوریت فناوی اطلاعات و ارتباطات را به کسب کارهای گروه مپنا، قابل بررسی دانسته و در پایان از تمامی دست اندرکاران برگزاری تور بلوغ ICT تشکر کرد.

در ادامه جناب هومن شیراز، معاون سیستم‌ها و اطلاعات گروه مپنا در خصوص نتایج تلاش همکاران که پس از شش سال با عنوان “اولین تور بلوغ ICT گروه مپنا” متبلور شده توضیحاتی ارایه و از تفکر جاری کار تیمی در شرکت‌های گروه مپنا قدردانی کرد.

او همچنین فناوری اطلاعات و جایگاه این علم در سطح بین الملل، گسترش و ابعاد صنعت ICT را حیاتی و مهم بر شمرد و ضمن ابراز امیدواری در خصوص اهمیت بیشتر و ارتقای جایگاه فناوری اطلاعات در گروه مپنا بر تداوم برگزاری تورها و همایش‌های این حوزه تاکید کرد و در همین راستا خواستار فعالیت هر چه بیشتر همکاران در تالار گفتمان و اشتراک گذاری مطالب و دانش‌های فنی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.