×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
برهم صالح: حاکمیت از احترام به آرای شهروندان در انتخابات آغاز می‌شود

به گزارش کیوسک خبر، به نقل از سایت النشره، برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق تصریح کرد: کشور از خفقان‌های سیاسی خطرناک رنج می‌برد که نیاز به راه‌حل‌های شناخته شده دارند. مهم استفاده از نخبه‌های آکادمیک، دانشگاهیان و مراکز تحقیقات در این زمینه است.
او اشاره کرد: توسعه اقتصادی و مقدمه سازی برای دوره سیاسی جدید و اوضاع جدید در منطقه مسائلی هستند که باید نتیجه بخش باشند، انتخابات آینده در راستای پاسخ‌گویی به خواسته‌های مردمی است که وضعیت سیاسی کنونی را لمس کرده‌اند که قادر به خدمت رسانی به آنها نیست. این انتخابات واکنشی است به آنچه تزویر و بازی با آرایشان در انتخابات قبلی برشمردند.
رئیس‌جمهوری عراق تاکید کرد: بزرگترین خللی که حاکمیت عراق را نقض می‌کند، نقض خواست رای دهنده عراقی و بازی با رای اوست و حاکمیت از احترام به رای شهروندان در انتخابات و مشروعیت مجدد نظام و کشور با استناد به انتخابات آزاد بدون تقلب و بازی با آرا آغاز می‌شود و شهروندان با تکیه بر آنچه اندکی در انتخابات گذشته روی داد، نسبت به انتخابات تردید دارند. اما کمیسیون انتخابات به شکل جدی برای تضمین شفافیت انتخابات تلاش می‌کند و نظارت سازمان ملل نقشی مهم برای اطمینان شهروندان دارد.
رئیس جمهوری عراق پیش‌بینی کرد که شمار جمعیت این کشور در سال ۲۰۵۰ میلادی به ۸۰ میلیون نفر برسد.
صالح در ادامه نسبت به کاهش تقاضای نفت با فرا رسیدن سال ۲۰۳۰ میلادی هشدار داد و افزود: دنیا رفته رفته به سمت استفاده گسترده‌تر از انرژی برق در حال حرکت است.
رئیس جمهوری عراق ادامه داد: دخایر نفتی عراق و کشورهای منطقه، آینده نسل‌های آتی‌مان را تامین نخواهند کرد و تداوم وضعیت کنونی به زیان همه منطقه خواهد بود.
وی اظهار کرد: حجم درآمدهای نفتی عراق از سال ۲۰۰۳ میلادی تاکنون یک هزار میلیارد دلار بوده است که تخمین‌ها نشان می‌دهند ۱۵۰ میلیارد دلار آن در قالب قراردادهای آلوده به فساد به خارج از کشور قاچاق شده است.
صالح در پایان تصریح کرد: فساد به معنای آشوب، تضعیف حکومت و نقض حاکمیت کشور و باقی ماندن عراق در وضعیت کنونی است و بدون حل مشکل فساد و بازگرداندن اموال قاچاق شده نمی‌توان شاهد تحقق حکمرانی خردمحور باشیم.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.