×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
برنامه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ال‌جی توسط متخصص آب‌وهوای سازمان SBTi تأیید شد

ال‌جی الکترونیکس اعلام کرد که استراتژی آن‌ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) در تمامی مراحل تولید، یعنی از ابتدایی‌ترین مرحله‌ی تولید تا زمان استفاده تا سال ۲۰۳۰ میلادی مورد تأیید کارشناس آب‌وهوای SBTi قرارگرفته است. این اتفاق باعث شده تا ال‌جی، اولین برند کره‌ای لوازم‌خانگی باشد که چنین عنوانی را دریافت می‌کند. این اعتبارنامه، مهر تأییدی بر استراتژی‌های شرکت ال‌جی درزمینه‌ی کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای مطابق با اهداف تجاری برای ۱٫۵ درجه سانتی‌گراد است که ال‌جی در اوایل سال جاری میلادی به آن متعهد شده بود.

SBTi مخفف عبارت انگلیسی (Science Based Targets initiative) به معنای «طرح اهداف مبتنی بر علم» است. این سازمان درواقع یک اتحادیه‌ی جهانی است که توسط پروژه افشای اطلاعات کربن (CDP)، پیمان جهانی سازمان ملل متحد (UNGC)، مؤسسه منابع جهانی (WRI) و صندوق جهانی طبیعت (WWF) به‌منظور ارتقای اهداف علمی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای (GHG) تأسیس‌شده است.

برای دستیابی به تعهد کربن صفر تا سال ۲۰۳۰ که در سال ۲۰۱۹ ایجاد شد، ال‌جی اعلام کرد برنامه‌ی آن‌ها در مرحله اول کاهش کلی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای مستقیم است. در مرحله دوم هم قصد دارند گازهای گلخانه‌ای غیرمستقیم تولیدشده در طول فرآیند تولید را تا ۵۰ درصد در مقایسه با استانداردهای ۲۰۱۷ کاهش دهند. در ادامه هم ال‌جی انتظار دارد که در مرحله سوم، انتشار گازهای گلخانه‌ای حداکثر تا ۲۰ درصد در مرحله‌ی استفاده از محصول در مقایسه با استانداردهای ۲۰۲۰ کاهش پیدا کند.

تعهد زیست‌محیطی ال‌جی در کنفرانس ماه گذشته‌ی Route to Net Zero: Asia به نمایش گذاشته شد که به میزبانی Carbon Trust برگزارشده بود؛ سازمانی مستقر در لندن که دارای بودجه عمومی است، و ۲۰ سال پیش در پاسخ به تغییرات آب و هوایی تأسیس شد. در این ارائه به معرفی بسیاری از لوازم‌خانگی ال‌جی پرداخته شد که دارای گواهی‌نامه‌ی‌های Footprint Label Carbon Trust و Water Footprint هستند. این گواهی‌نامه‌ها به دلیل اثربخش بودن این محصولات در کاهش میزان انتشار دی‌اکسید کربن (CO2) خانگی و کاهش میزان مصرف آب برای به حداقل رساندن تأثیر محصولات بر محیط‌زیست، به آن‌ها اعطاء شده است.

ال‌جی بر اساس طرح «تأثیر صفر درصدی بر محیط‌زیست» که اخیراً رونمایی شد، قصد دارد کارخانه‌های تولیدی بیشتری تأسیس کند که تأثیر مثبتی بر محیط‌زیست بگذارند. این شرکت برای اطمینان از دستیابی به اهداف طولانی خود برای خنثی‌سازی کربن و اقتصاد چرخشی، قصد دارد از پلاستیک‌های نفتی و پتروشیمی کمتری استفاده کند. این کار را نیز با واردکردن ۶۰۰ هزار تن پلاستیک بازیافتی به فرآیند تولید خود تا سال ۲۰۳۰ و تقریباً دو برابر کردن بازیافت زباله‌های الکترونیکی و رساندن آن به ۸ میلیون تن در همان سال آغاز کرده است.

کیم جون هو، معاون اجرایی و رئیس مرکز مدیریت کیفیت ال‌جی الکترونیکس، گفت: «ال‌جی به‌عنوان پیشرو در صنعت لوازم خانگی، مسئولیت خود به‌عنوان یک شهروند خوب در جامعه جهانی را می‌پذیرد.» او همچنین افزود: «ال‌جی به‌طورجدی به تحقق کاهش انتشار کربن مضر و اهداف مبتنی بر علم پایبند است تا نسل‌های آینده همچنان بتوانند بگویند زندگی خوب است.»

# # #

درباره ال‌جی الکترونیکس

ال‌جی الکترونیکس یک مبتکر جهانی در زمینه تکنولوژی و کالاهای مصرفی است که با نیروی کار گستره ۷۴ هزارنفری تقریباً در تمام کشورهای دنیا حضور دارد. ال‌جی از پنج شرکت تهویه مطبوع و لوازم‌خانگی، سرگرمی‌های خانگی، ارتباطات موبایل، راهکارهای قطعات اتومبیل و راهکارهای تجاری تشکیل‌شده است. با فروش بین‌المللی ۵۳ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۱۹، ال‌جی یکی از تولید‌کنندگان پیشرو با دامنه وسیع محصولات از تلویزیون، ماشین لباسشویی، یخچال‌ها، دستگاه‌های تهویه مطبوع تا ابزارهای موبایل، دیجیتال ساینیج و قطعات اتومبیل است. ال‌جی همچنین با برند پریمیوم LG SIGNATURE و برند پریمیوم LG ThinQ شناخته می‌شود که دربرگیرنده تکنولوژی هوش مصنوعی این شرکت هستند. برای اخبار بیشتر درباره ال‌جی به Gnewsroom.com مراجعه کنید. روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری

 شماره تماس: ۲۶۲۰۵۹۴۰

 ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com