×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

سرپرست بانک توسعه تعاون از برنامه های تحولی بانک در راستای ارائه خدمات بهینه به جامعه هدف خبر داد.
کیوسک خبر ـ محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در کارگاه آموزشی مدیران ارشد، ستادی و استانی در مشهد مقدس اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح خدمات بانک و تداوم و ارتقای اثربخشی بانک، نیاز مبرم به اجرای برنامه های تحولی در بانک احساس می شود.
وی افزود: تحول با تغییر، اصلاح و بهبود متفاوت است و تحول بر اساس برنامه ریزی ها صورت می پذیرد و امری کوتاه مدت و مقطعی و زود گذر نیست .
شیخ حسینی گفت: همان گونه که واحد تولیدی با شناسایی تمام عوامل درونی و محیطی و تجزیه و تحلیل، نقطه تعادل سطح تولید را شناسایی می کند، ضروری است در بانک نیز با شناسایی نیروهای اصلی میدان به نقطه تعادل و با بهره گیری از تکنیک تجزیه و تحلیل، وضعیت را به سمت ارتقا پیش ببریم تا تحول قابل دستیابی شود.
سرپرست بانک توسعه تعاون تاکید کرد: در این مسیر، لزوم بکارگیری برنامه های عملیاتی در حوزه اجرا و صف حایز اهمیت است.
وی تصریح کرد: سه نکته مهم برای ایجاد تحول مد نظر است: اولین مورد اصلاح رفتارها و عملکردها می باشد تا به این باور برسیم که نیاز است در رفتارها تجدید نظر کنیم، دومین نکته حرکت به سمت رفتار مطلوب و پیاده سازی برنامه ها است و سومین نکته مهم تثبیت رفتار جدید است.
شیخ حسینی تصریح نمود: چند نقطه حساس اهرمی از جمله شناسایی، مهارت مدیریتی، تیم سازی، و طراحی و اجرای استراتژی و ساختار حایز اهمیت است.
سرپرست بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: بسیار مهم است بدانیم تحول بر خلاف تغییر امری فرآیندی و نیازمند زمان است .
وی افزود:نتیجه تحول لزوما مثبت است، در حالی که نتیجه تغییر ممکن است مثبت یا منفی باشد، در تحول امکان برگشت وجود ندارد و تحول لزوما بخش پنهان سازمان را درگیر می کند و قابلیت اندازه گیری نیز از جمله تفاوت های میان «تغییر» و «تحول» است.
شیخ حسینی یادآور شد: هدف نهایی هر تحول، ایجاد مزیت رقابتی و خلق ارزش است و طراحی روش کسب و کار و ماهیت آن و باز طراحی دوباره سازمان مد نظر قرار می گیرد و بهبود عملکرد و افزایش کارآیی و اثربخشی در راستای خلق ارزش و مزیت رقابتی و خلق ارزش برای ذینفعان جامعه هدف بسیار مهم است.
وی گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان نهاد توسعه ای، ماموریت های مهمی بر عهده دارد که می تواند در ارتقای سطح رفاهی اجتماع تاثیر گذار باشد و کمک به خلق زنجیره ارزش در اکوسیستم تعاون و کمک به تعالی و اثربخشی سرمایه انسانی حایز اهمیت است.
شیخ حسینی افزود: آموزش، پرورش، استعدادیابی و ایجاد انگیزه در نیروی انسانی بسیار مهم است و سرمایه انسانی از ارکان ایجاد تحول در سازمان محسوب می گردد.
وی ادامه داد: اشتغال به عنوان مهم ترین تکلیف دولت مردمی از مهمترین برنامه های محوری بانک است.
شیخ حسینی گفت: تحول بدون توجه به تحول دیجیتال قابل دستیابی نیست و بانکداری دیجیتال به عنوان یکی از برنامه های اصلی بانک مطرح است که شرکت ابزاری بانک در حوزه فناوری و واحدهای تخصصی در این مسیر باید نهایت تلاش مستمر را بکار گیرند تا بانک تا پایان سال، محصولی دیجیتال را به جامعه هدف عرضه نماید.
وی افزود: بانکداری دیجیتال از بانکداری الکترونیک متمایز است و بانکداری دیجیتال با رویکرد تحولی قابلیت تحقق می یابد.
سرپرست بانک توسعه تعاون توصیه کرد مجموعه بانک با پرهیز از حواشی و با تعهد و تعلق سازمانی و در پیش گرفتن رفتار حرفه ای شرایطی را محقق سازند تا منافع فردی و سازمانی گره بخورد.
گفتنی است در این کارگاه آموزشی اعضای هیات مدیره، اعضای هیات عامل، مدیران ستادی و استانی بانک حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.