×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برنامه ایجاد زیست‌بوم نوآوری در صنعت بیمه

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، زیست بوم نوآوری به‌ عنوان یک مؤلفه ضروری برای تقویت قابلیت‌های نوآوری شرکت‌ها، صنایع، مناطق و کشورها در نظر گرفته ‌شده است. زیست بوم‌ها، شبکه‌های مشتری محور هستند که از طریق آن‌ها محصولات و خدمات توسط شرکت‌های مختلف ارائه می شود.
شکل گیری زیست بوم نوآوری در حوزه بیمه از اهمیت زیادی برخوردار است و شناخت ویژگی‌ها، بازیگران، عوامل محرک و موانع آن، به منظور کمک به توسعه این زیست‌بوم به عنوان بستر لازم برای شکل‌گیری و توسعه فعالیت‌های نوآورانه، ضروری است.
بر این اساس، طرح پژوهشی «برنامه ایجاد زیست‌بوم نوآوری در صنعت بیمه» با هدف شناخت ویژگی‌ها و بازیگران زیست‌بوم نوآوری بیمه در ایران، تحلیل مشکلات موجود در شکل‌گیری و توسعه این زیست‌بوم و ارائه راهکارهایی در جهت توسعه آن، در پژوهشکده بیمه و توسط گروه پژوهشی مطالعات کلان بیمه انجام شده است.
بر اساس یافته‌های این طرح پژوهشی، ناهمگنی، تعامل داخلی و ارتباطات پویا، انطباق و تکامل مشترک، ماهیت پویا، بدون مرز بودن، دارای یک هسته مرکزی، در برگرفتن کاربران نهایی، ارائه خروجی سطح سیستم، حاکمیت متمایز، شکل گیری منحصر به فرد و غیرقابل تقلید، فرهنگ کارآفرینی از جمله ویژگی‌های زیست‌بوم نوآوری بیمه هستند.
همچنن بر مبنای نتایج به دست آمده پیرامون عوامل محرک/بازدارنده توسعه زیست‌بوم نوآوری، از راه‌حل‌های پیشنهادی در راستای توسعه زیست‌بوم نوآوری در حوزه بیمه می‌توان به نهادسازی، تقویت ارتباط صنعت بیمه با نهادهای علمی-آموزشی، توانمندسازی مدیران صنعت بیمه با تاکید بر نوآوری، تسهیل گری و پویاسازی محیط رقابتی توسط بیمه مرکزی، تعاملات بین بازیگران، ایجاد مراکز رشد و ارائه خدمات مربی‌گری، بازنگری در قوانین و آئین‌نامه‌ها، فرهنگ‌سازی، سرمایه گذاری و حمایت مالی، توسعه نرم ‌افزارهای بیمه‌گری، افزایش بلوغ حاکمیت داده و هوشمندی بیمه، افزایش بلوغ معماری کسب‌و‌کار، تقویت نقش پژوهشکده بیمه و تقویت سرمایه انسانی اشاره کرد.
علاقه‌مندان جهت مشاهده و دریافت متن کامل این طرح پژوهشی می‌توانند به وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4944/Articles/view/16040/1325/ مراجعه فرمایند.