×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان خوزستان گفت: همانطور که مشکلات معادن ما در استان مطرح شد، امیدواریم این مسائل با راهنمایی‌های طرح احیا و همانطور که این طرح در کل کشور تاثیرگذار عمل کرده، در استان خوزستان نیز فعالیت‌های قابل توجهی به انجام برسد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، حسین غبیشاوی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان خوزستان در جلسه کارگروه طرح احیا در این استان عنوان کرد: از آنجایی که عمده معادن استان خوزستان، مصالح ساختمانی است با توقف پروژه‌های عمرانی، معادن ما بیش از پیش تحت فشار قرار گرفته‌اند.

غبیشاوی تاکید کرد: از زمانی که تقاضای بازار کاهش پیدا کرده عرضه معادن مصالح ساختمانی متاثر از این جریان، بسیار دچار مشکل شده است و طرح احیا می‌تواند در این میان مثمرثمر عمل کند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان خوزستان عنوان کرد: با کمک طرح احیا می‌توانیم به معادن تسهیلاتی تزریق کنیم تا بار فشاری که به این معادن تحمیل می‌شود، کاهش پیدا کند.

فعالسازی معادن راکد تاثیر قابل توجه و سریعی بر اقتصاد خوزستان خواهد داشت
حمیدرضا فلاح رییس سازمان صمت استان خوزستان در ادامه جلسه عنوان کرد: یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید پیگیری کنیم واحدهای معدنی راکد است.

وی افزود: منظور از معادن راکد بعضا ظرفیت‌های بلوکه‌ای است که می‌تواند تاثیر قابل توجه و سریعی بر روی اقتصاد استان خوزستان داشته باشند.

فلاح تاکید کرد: در استان خوزستان بخشی از معادن بلوکه را با اقداماتی که در شورای معادن استان و شورای عالی معادن در سطح کشور انجام داده‌ایم، سلب صلاحیت کرده و از طریق مزایده به متقاضیان جدید واگذار کرده‌ایم که تا به امروز چیزی حدود ۴۵ معدن در طول سال ۱۴۰۲ به افراد واجد شرایط و از مسیر قانونی واگذار شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین قسمت‌هایی که در حوزه احیای معادن پیگیر هستیم، معادن شن و ماسه حوزه شهرستان رامهرمز است که به واسطه مشکلات موجود در جاده دسترسی آنها وجود دارد، مجبور شده‌ایم که از قانون تملک استفاده کنیم.

مدیرکل صمت استان خوزستان تصریح کرد: مراحل قانون تملک جاده دسترسی شهرستان رامهرمز انجام شده که ایجاد آن تاثیر بسزایی بر قیمت مصالح ساختمانی خواهد داشت و باعث بازگشت معادن راکد به چرخه تولید خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.