×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
بررسی وضعیت ارائه خدمات به بیمه‌شدگان استان کرمان در جلسه شورای اداری مشترک بیمه و درمان استان

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دومین روز سفر به استان کرمان، با استاندار این استان و همچنین روسای کانون‌ها و تشکل‌های کارگری و بازنشستگی این استان دیدار و در جلسه شورای اداری مشترک بیمه و درمان استان برای بررسی وضعیت ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان استان در شهرهای مختلف استان شرکت کرد.

کیوسک خبر ـ دکتر میرهاشم موسوی که در شانزدهمین سفر استانی به همراه معاونان و جمعی از مدیران این سازمان به کرمان سفر کرده است، در دیدار با استاندار کرمان ضمن گرامیداشت هفته دولت و تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع)، اظهار داشت: سازمان تأمین‌اجتماعی در ۳ حوزه بیمه‌های اجتماعی، درمان و سرمایه‌گدازی فعالیت می‌کند و ۴۵ میلیون نفر را تحت پوشش دارد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها حدود ۲۰ درصد از مردم تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار داشتند و در حال حاضر بیش از ۷۳ درصد مردم تحت پوشش نظام بیمه اجتماعی کشور قرار دارند، عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی هستند و در بیمه درمانی نیز با طرح‌های اجرا شده در دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه درمانی قرار دارند و البته باز هم در کیفیت و کمیت پوشش بیمه‌ای از وضعیت ایده‌آل فاصله داریم.

مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی، با اشاره به افتتاح پلی‌کلینیک رفسنجان که جزو بهترین و مجهزترین پلی‌کلینیک‌های کشور محسوب می‌شود، افزود: در معادن استان نیز امکان ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داریم اما وضعیت تجهیزات و دستگاه‌های فوق‌سنگین به نسبت سرمایه‌گذاری انجام شده، مطلوب نیست.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بیش از نیمی از مردم مرتبط با سازمان تأمین‌اجتماعی هستند، افزود: تأمین‌اجتماعی مجموعه‌ای بزرگ است و ظرفیت خوبی دارد و خدمات اجتماعی آن نیز گسترده است. مردم در شرق کشور و بخصوص جنوب کرمان کمتر از برخی دیگر از مناطق از خدمات تأمین‌اجتماعی بهره‌مند شده‌اند و اگر خدمات بیشتر ارائه شود فشار به مرکز استان کمتر وارد می‌شود.

دکتر موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین به همراه دکتر محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس و سایر مسئولان از بخش‌های مختلف بیمارستان پیامبر اعظم شهر کرمان بازدید کرد. این بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی، دارای بخش‌های مختلف تخصصی و فوق‌تخصصی است و قریب به ۹۰۰ نیرو در آن مشعول به کار هستند.

‌مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین به همراه هیئت همراه از کارخانه لاستیک بارز کرمان بازدید کرد. گفتنی است بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند که در پنج ناحیه فعالیت می‌کند.

شرکت در جلسه شورای اداری بیمه و درمان تأمین‌اجتماعی استان کرمان از دیگر برنامه‌های دکتر میرهاشم موسوی در سفر به کرمان بود. در این جلسه معاونین و مدیران‌کل ستادی سازمان تأمین‌اجتماعی که به شهرستان‌های مختلف استان سفر کرده بودند، گزارشی از وضعیت خدمت‌رسانی مراکز بیمه‌ای و درمانی استان کرمان ارائه دادند و راهکارهای رفع مشکلات و ارتقای خدمات به جامعه تحت پوشش تأمین‌اجتماعی بررسی و تصمیمات مقتضی برای هر یک از مراکز تأمین‌اجتماعی استان اتخاذ شد.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ابوالفضل عفت‌نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی پس از بازدید از مراکز بیمه‌ای و درمانی شهرستان‌های جیرفت، فهرج، بم و ماهان گزارشی از وضعیت خدمت رسانی مراکز بیمه‌ای و درمانی این مناطق در این جلسه ارائه داد. مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای نیز گزارشی از شرایط فعالیت شعبه و درمانگاه تأمین‌اجتماعی شهربابک و شعب یک، دو و سه کرمان ارائه داد. جمیل حق‌پرست، معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی و دکتر مهدی اسلامی، معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی گزارشی از مراکز بیمه‌ای و درمانی شهرستان‌های کوهبنان، راور، زرند و چترود ارائه دادند. حسن ضابطی، مدیرکل امور مجلس و مهرزاد اکبرپور، مدیرکل امور استان‌ها نیز گزارشی از وضعیت مراکز بیمه‌ای و درمانی منوجان، کهنوج، بافت و بردسیر ارائه دادند.

دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جلسه شورای اداری مشترک بیمه و درمان استان کرمان اظهار داشت: حضور در استان‌ها برای ارتباط نزدیک با مردم و همکاران و تصمیم‌گیری برای رفع مشکلات در میدان عمل، یکی از راهبردهای مدیریتی دولت مردمی است و ما نیز در سازمان تأمین‌اجتماعی همین الگو را اجرا می‌کنیم و همیشه تاکید داریم که در کف میدان حضور داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: منشور اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی، سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است که راه را بر ما روشن کرده و راهکارهای برون‌رفت از مسائل را نیز تبیین کرده است. به‌رغم سختی‌ها و مشکلات، فرصت‌های زیادی در سازمان تأمین‌اجتماعی داریم از طرف دیگر خدمات زیادی در سازمان انجام می‌شود اما انعکاس لازم داده نمی‌شود. در سال گدشته بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. در بحث بیمه فراگیر خانواده ایرانی در همین امسال ۴۲۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند. همچنین در سال گذشته ۴۰ پروژه درمانی افتتاح شده است. اولین مطالبه در بخش بیمه و درمان، عمل کردن بر اساس برنامه است از طرف دیگر انسجام و یکپارچگی برای موفقیت در اهداف سازمان بسیار مهم است.

دکتر موسوی با بیان این مطلب که نگاه عدالت‌محور فارغ از تبعیض در سیستم تأمین‌اجتماعی باید وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: نظم در درمانگاه‌های مختلف و بیمارستان‌های استان کرمان یک نشانه بسیار خوب در استان است.

در ادامه این جلسه محمود شیخ شعاعی، مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کرمان طی سخنانی اظهار داشت: براساس نتایج ارزیابی عملکرد صورت گرفته در سازمان، استان کرمان در بخش وصول مطالبات استان رتبه دوم را کسب کرده و عملکرد کلی استان در زمینه هزینه و درآمد، مثبت ارزیابی شده است.

شیخ شعاعی اظهار داشت: احیای ساختمان ملکی شعبه سه کرمان مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت در تاریخ ۲۵ تیرماه سال جاری به ساختمان جدید ملکی سازمان منتقل شد.

دکتر امین فخر، مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: حضور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در استان با کیفیت فعلی بی‌نظیر است. سعی ما بر گره‌گشایی از مشکلات و جلب رضایت بیمه‌شدگان و بازنشستگان است و از همه امکانات و ظرفیت‌های مراکز درمانی برای خدمت به جامعه تحت پوشش استفاده می‌کنیم. با دستور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی عملیات اجرایی ساخت پلی‌کلینیک در جنب بیمارستان پیامبر اعظم (ص) تا دو ماه آینده آغاز می‌شود.

وی افزود: به منظور تسریع در خدمت‌رسانی به مردم و افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان نیاز به تفویض اختیار به استان‌ها و تغییر نظام پرداخت به پزشکان وجود دارد. امیدواریم با تغییر نظام پرداخت و اختصاص سهمیه پزشک متخصص به مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی، زمینه‌ی بیشتری برای خدمت رسانی بوجود آید.

دیدار با نمایندگان تشکل‌های کارگری و بازنشستگی دیگر برنامه مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در سفر به استان کرمان بود. دکتر موسوی در جمع نمایندگان تشکل‌ها گفت: در اداره سازمان تأمین‌اجتماعی همه طرف‌ها باید مشارکت داشته باشند و شرکای اجتماعی صاحبان صندوق هستند. ما همواره تعامل مثبت و سازنده با تشکل‌ها را در مسیر قانون دنبال می‌کنیم و دولت نیز نقش تضامنی و حمایتی بسیار خوبی نسبت به سازمان تأمین‌اجتماعی دارد. تعامل مناسب و حمایت دولت از سازمان تأمین‌اجتماعی منجر به دریافت بخشی از مطالبات تأمین‌اجتماعی و تسویه بدهی بانکی ۸۸ هزار میلیارد تومانی شده است که این موضوع دستاورد مهمی برای سازمان تأمین‌اجتماعی است.

در این جلسه نمایندگان تشکل‌های کارگران و بازنشستگان نیز به بیان مطالبات و دغدغه‌های خود پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.