×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

از قطب‌نما و اسطرلاب تا سیستم موقعیت‌یاب جهانی، بشر راهی طولانی را برای رفع مشکل مسیریابی طی و ابزارهای نوینی را کشف کرده است. مسیریابی در دنیای کنونی دیگر امری بسیار آسان و با دانلود آخرین نسخه مسیریاب بلد برای ایفون به سادگی فشردن یک دکمه امکان‌پذیر گشته است. اپ‌های مسیریاب ایرانی متعددی در طی سال‌های اخیر طراحی و روانه بازار شده که برخی از آن‌ها در قامت یک اپ بومی خوش درخشیده و به جایگزین درخوری برای نمونه‌های خارجی مبدل شده‌اند، اما برخی دیگر در رقابت با نمونه‌های خارجی پرقدرتی نظیر گوگل مپ طعم تلخ شکست را چشیده‌اند. در این مطلب قرار است با دو مسیریاب موفق ایرانی نشان و بلد آشنا شوید و طریقه دانلود و نصب رایگان آن‌ها را بیاموزید.

A girl sitting behind a wheel holding a phone in her hand showing her navigation apps

مسیریاب بلد؛ ابزاری هوشمند برای کشف کوتاه‌ترین مسیرهای کم تردد

مسیریاب بلد در ابتدای عرضه کار دشواری را در پیش داشت: هم باید ذهنیت منفی غالب جامعه درباره مسیریاب‌های ایرانی را تغییر می‌داد و هم ویژگی متمایزی را نسبت به رقبای قدرتمند خارجی خود یعنی گوگل مپ و ویز ارائه می‌کرد. ارائه نقشه‌ای فارسی و پر جزئیات اولین اقدامی بود که برنامه بلد برای ایفون به منظور جلب اعتماد کاربران ایرانی انجام داد و موفق شد تفاوت چشم‌گیری را نسبت به سایر مسیریاب‌های پرطرفدار رقم بزند. در حقیقت نقشه‌های مسیریاب بلد به حدی دقیق است که پلاک برخی مراکز درمانی و تفریحی را نیز به کاربران ارائه کرده است.

نمایش خطوط حمل و نقل عمومی و نقاط پر تصادف و اماکن پر رفت و آمد (پمپ بنزین‌ها، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها و مراکز تجاری و تفریحی) از دیگر مزایایی بود که بلد در همان ابتدای عرضه در اختیار کاربران خود قرار داد. رفته رفته امکانات دیگری نظیر نمایش شاخص آلودگی هوا، افزودن تصاویر برای اماکن مختلف، ثبت مکان تجاری و ادعای مالکیت مکان و دستیارهای صوتی با لهجه‌های مختلف گیلکی، کرمانی، شیرازی و یزدی به این مسیریاب اضافه شدند تا نصب بلد برای ایفون به راهکاری عالی برای مسیریابی درون شهری و برون شهری مبدل گردد. اکنون مسیریاب بلد به بلوغ کامل رسیده و با قابلیت‌های مختلفی نظیر گزارش ترافیک لحظه‌ای و محل استقرار دوربین‌های کنترل سرعت و پلیس راهور، به ابزاری قابل‌اتکا برای مسیریابی در شهرهای بزرگ مبدل گشته است.

نصب رایگان بلد برای ایفون

همان‌طور که می‌دانید مسیریاب بلد اپی ایرانی است و اپلیکیشن‌های ایرانی به علت محدودیت‌های شرکت اپل در اپ استور حضور ندارند؛ بنابراین برای نصب و دانلود مستقیم بلد برای ایفون باید نرم‌افزار سیبچه را روی گوشی خود نصب و به واسطه سیبچه اقدام به دانلود بلد برای ایفون نمایید. پس از نصب این اپلیکیشن و خرید اشتراک یک ماهه سیبچه برای ثبت دستگاه مدنظر شما در پنل ادهوک، امکان دانلود مسیریاب بلد و دیگر اپ‌های ایرانی برای شما فراهم خواهد گشت.

A phone with user interfaces of iranian navigation app balad

مسیریاب نشان؛ ابزاری کارآمد برای دستیابی سریع به مقصد

استفاده از نقشه‌های شخصی‌سازی شده و متن باز OSM باعث شده است که مسیریاب نشان برای ایفون به اپی متمایز با دیگر اپلیکیشن‌های مشابه مبدل گردد. در حقیقت تقریباً تمام اپ‌های مسیریاب کنونی از نقشه‌های گوگل برای مسیریابی استفاده می‌کنند، اما نشان برای افزایش دقت و جزئیات نقشه‌های خود به داده‌های رانندگان و داوطلبانی که در ویرایش نقشه براساس آخرین تحولات ایجاد شده مشارکت می‌کنند، تکیه کرده است. این ویژگی موجب شده که برنامه نشان برای آیفون به مسیریابی مستقل و خودکفا مبدل و به ابزاری بسیار کاربردی برای دستیابی به مقصدهای کم تردد و برون‌شهری تبدیل گردد.

همانند مسیریاب بلد، نشان نیز قابلیت‌های گوناگونی را به کاربران خود ارائه می‌دهد: از گزارش مسیرهای پرتردد، دوربین‌های کنترل سرعت و تصادفات رانندگی گرفته تا ارائه نقشه‌های دو بعدی و سه بعدی و تخمین زمان دستیابی به مقصد سفر، پکیج جامعی از امکانات کاربردی با دانلود نشان برای آیفون رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. ناگفته نماند که این مسیریاب به سخنگویی فارسی‌زبان نیز مجهز شده است تا تمام آنچه را که برای رانندگی و مسیریابی بدان نیاز دارید بدانید، با صدایی شیوا برای شما بازگو کرده و شما را به سریع‌ترین مسیرهای دستیابی به مقصد هدایت کند. اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی، گزارش اماکن پرکاربرد خدماتی و رفاهی در اطراف، سنجش میزان آلودگی هوا و امکان جستجوی صوتی از دیگر قابلیت‌هایی است که با دانلود نشان برای آیفون رایگان از آن‌ها بهره‌مند خواهید شد.

نصب رایگان نشان برای ایفون

همانند مسیریاب بلد، دانلود برنامه نشان برای ایفون از اپ استور نیز امکان‌پذیر نیست و برای نصب این اپلیکیشن باید سیبچه را روی گوشی خود نصب کنید. گفتنی است که نصب این اپ نیازمند دسترسی به اینترنت و موقعیت مکانی شماست، بنابراین در هنگام نصب باید مجوز دسترسی برنامه به بخش‌های مذکور نیز داده شود. پس از نصب برنامه به واسطه سیبچه، کافی است کادر «کجا میخوای بری؟» را باز کنید و روی بلندگو ضربه بزنید و در آخر نام مقصد خود را بدون نیاز به تایپ بازگو کنید.

وب اپلیکیشن نشان برای ایفون

امکان استفاده از مسیریاب نشان بدون نیاز به نصب برنامه و صرفا با دانلود برنامه نشان برای ایفون نسخه وب نیز امکان‌پذیر است. اما توجه داشته باشید که نشان وب برای ایفون فاقد امکاناتی نظیر نقشه آفلاین بوده و مستلزم دسترسی همیشگی به اینترنتی پرسرعت و باثبات است.

A phone showing user interfaces of neshan iranian navigation app

سیبچه؛ بازارچه دانلود و نصب اپ‌های ایرانی آیفون

همان‌طور که پیش‌تر نیز بدان اشاره شد، برای دانلود مسیریاب رایگان ایفون باید نخست اپ سیبچه را روی گوشی آیفون خود نصب کنید تا دسترسی همیشگی شما به مسیریاب‌های ایرانی و اپ‌هایی کاربردی نظیر نسخه جدید کیلید بانک آینده فراهم گردد. با عضویت در سیبچه می‌توانید دسترسی پیوسته خود را به تمام اپ‌های ایرانی تضمین کرده و علاوه بر نصب مسیریاب‌های مختلف ایرانی، انجام امور مالی و تراکنش‌های بانکی خود را نیز با نصب آبانک برای ایفون و دانلود همراه کارت با لینک مستقیم برای ایفون به اپ‌های اختصاصی بانک آینده محول کنید. استعلام چک‌های صیادی، مشاهده صورت‌حساب بانکی، شارژ سیم کارت‌های اعتباری، خدمات چک و پیچک، دریافت تسهیلات بانکی و افتتاح حساب آنلاین از دیگر خدماتی است که با دانلود برنامه آبانک برای آیفون از آن‌ها بهره‌مند خواهید شد. افزون بر این، با نصب سیبچه می‌توانید همراه بانک ایفون رایگان را نیز دانلود و از مزایای بی‌شمار نصب این اپ روی گوشی‌های هوشمند خود برخوردار شوید.

سخن آخر

در گذشته مسیریابی کاری بسیار دشوار و نیازمند دانش ستاره‌شناسی و ابزارهای گوناگونی بود، اما اکنون به لطف پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فناورانه، دسترسی به دورافتاده‌ترین نقاط جهان نیز بسیار آسان و به واسطه اپ‌های ایرانی نشان و بلد امکان‌پذیر شده است. این اپ‌ها با رابط کاربری ساده خود، مسیریابی در هر نقطه از شهر را به کاری آسان برای تمام کاربران، حتی کسانی که دانش اندکی از دنیای دیجیتال دارند، فراهم کرده‌اند. مسیریاب‌های بلد و نشان با بهره‌وری از نهایت ظرفیت‌های دیجیتالی کشور توانسته‌اند خدماتی مثال‌زدنی را به کاربران خود عرضه و نیاز ایرانیان را از مسیریابی بومی برطرف کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.