×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی با هدف دسترسی آسان و سهولت در رصد وضعیت آماری صنعت بیمه، علاوه بر انتشار خام داده ها، طراحی اینفو بیمه را در دستور کار خود قرار داده است.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، حسن رضا عباسیان فر، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی با اعلام این مطلب گفت: به موجب بند ۲ ماده ۵ قانون تأسیس بیمه مرکزی و بیمه گری، تهیه اطلاعات لازم از فعالیت های کلیه موسسات بیمه که در ایران فعالیت دارند جزو وظایف و اختیارات بیمه مرکزی بوده و بر اساس این وظیفه قانونی، بیمه مرکزی با استفاده از اطلاعات سامانه سنهاب (سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه)، هر ماه آمار عملکرد شرکت های بیمه را تجمیع و پس از بررسی و صحت‌سنجی اطلاعات، با یک ماه تأخیر، آن را منتشر می نماید. وقفه یک ماهه نیز به دلیل آن است که در صورت مشاهده هر گونه اشکال و ایراد در آمار ارسالی شرکت های بیمه، موضوع به آن شرکت منعکس و پیگیری های لازم جهت رفع مغایرت‌های احتمالی صورت می گیرد.
وی افزود: این اداره کل در اقدامی نوین و به منظور هدف دسترسی آسان و سهولت در رصد وضعیت آماری صنعت بیمه برای علاقه مندان اقدام به تهیه اینفوگرافی های آماری نموده است.
عباسیان فر در خصوص اینفوبیمه ها گفت: در این خصوص از سوی مخاطبان سؤالاتی مطرح شد، مبنی بر اینکه در مقایسه فایل اکسل آمار ۵ ماهه با آمار ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲، سهم بیمه های زندگی (عمر) از کل خسارت پرداختی در بازه زمانی ۶ ماهه این رشته چرا کاهش یافته است؟در پاسخ به این ابهام باید گفت که سهم از حق بیمه تولیدی یا خسارت پرداختی هر یک از رشته های بیمه، میزان مطلق و ثابتی نیست که افزایش یا کاهش آن به منزله اشتباه در آمارها تلقی شود و سهم هر رشته متأثر از تغییرات آن رشته و سهم آن نسبت به سایر رشته های بیمه است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی تصریح کرد: در حال حاضر، اقلام آماری منتشر شده در گزارشات آمار ماهانه مشتمل بر حق‌بیمه تولیدی، تعداد بیمه نامه صادره، میزان خسارت پرداختی، تعداد خسارت پرداختی، نسبت خسارت، سهم از کل هر یک از این موارد و نرخ رشد آنها به تفکیک رشته بیمه است که تعریف این اقلام آماری در پرتال بیمه مرکزی در بخش تعاریف و مفاهیم مستقر است. همچنین، دفتر برنامه‌ریزی و امور فنی با استفاده از نیروی های متخصص خود در اداره تحلیلهای آماری، علاوه بر انتشار آمار عملکرد صنعت بیمه، متولی تحلیل آمارها نیز بوده و در نظر دارد، با توجه به اهمیت علم داده، تحلیلهای آماری برجسته تری که مبتنی بر داده‌کاوی است را نیز منتشر نماید.
وی افزود: بیمه مرکزی، برنامه هایی را که نشان دهنده عملکرد بهتری از صنعت بیمه است، برای توسعه گزارشات آمار ماهانه در دستور کار خود قرار داده و شاخص های جدیدی را به گزارشات آمار ماهانه افزوده است. این شاخص ها که شامل ارزش بیمه نامه، سرانه خسارت پرداختی و سرانه تعداد خسارت می باشد، در بخش جدیدی از گزارش آمار عملکرد ماهانه قرار داده شده است. علاوه بر آن، مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، در آینده ای نزدیک بیمه مرکزی انتشار گزارش آمار عملکرد استانی را هم در دست بررسی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.