×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرنگار روابط عمومی، نشست یاد شده با حضور سید‌جواد جهرمی مدیرعامل بورس کالای ایران با امین ابراهیمی مدیرعامل و جمعی از قائم‌مقامان و معاونان شرکت فولاد خوزستان، چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس ساختمان شهید سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.
جهرمی مدیرعامل بورس کالای ایران از نقش رسانه در انتقال نیازها، توانایی‌ها و فعالیت‌های بخش صنعتی گفت و افزود:
تبیین مناسب چالش‌ها و‌ نقاط قوت شرکت‌های بزرگ صنعتی، از عوامل مهم در رفع ابهام های مطرح شده است. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، کارهای انجام شده در کشور و حوزه صنعت باید با بیان روشن و صحیح تبین شود.

جهرمی تصریح نمود: شرکت‌های بزرگ در هر استان، تاثیر بسزایی در چرخه اقتصادی آن استان دارد و‌ برای توسعه کشور نیازمند به رشد این شرکت های پیشران هستیم.

وی‌ در ادامه به نقش شرکت فولاد خوزستان در عرضه محصولات فولادی پرداخت و‌ در خصوص استفاده از سایر ابزارهای بورس کالا نظیر استفاده از ابزارهای تامین مالی و همچنین قراردادهای کشف پرمیوم توضیح داد. لازم‌ به ذکر است در روز جاری شرکت فولاد خوزستان اقدام به عرضه قراردادهای کشف پرمیوم‌ آهن‌ اسفنجی به میزان ۱۹۰ هزار تن نمود.

در ادامه امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تولید فولاد میانی از سال ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۵۰ افزایش دو برابری خواهد یافت و بر اساس نمودار سناریوی توسعه پایدار، عمده تولید فولاد به سمت تولید فولاد به سبک DIR خواهد رفت. تولید فولاد در جهان رشد ۲ درصدی و در ایران رشد ۹ درصدی داشته است. بازیگران اصلی صنعت فولاد کشور ۹ شرکت بوده که شرکت فولاد خوزستان رتبه دوم در تولید را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه گفت: در سال‌های اخیر، توسعه در حوزه تولید معدن‌داران و فولاد‌سازان رخ داده است. صنعت فولاد کشور، از کویر محور، باید به سوی دریا محور حرکت نماید. وضع عوارض صادراتی و محدودیت انرژی، بیشترین خسارت را به شرکت فولاد خوزستان تحمیل نموده است.

ابراهیمی از محدودیت‌های برقی گفت و اظهار داشت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ محدودیت‌های برقی به از دست رفتن ۹۰۰ هزار تن و در سال ۱۴۰۲، ۵۴۵ هزار تن شمش محصول از دست رفته است. اگر بخواهیم توسعه صنعت فولاد را داشته باشیم، طرح‌های اکتشاف در عمق را در دستور کار خود باید قرار بدهیم.
پهنه شماره ۳ بلوک آباده جازموریان ، شرایط مناسبی برای ایجاد معدن کنسانتره دارا می باشد.
با وجود مصرف برق ۱۰ درصد شبکه کشور، از دو سال پیش تا کنون، بیشترین محدویت مصرف حامل‌های انرژی، برق و گاز ، این شرکت متحمل شده است.

وی در ادامه گفت: حامل گاز در شرکت فولاد خوزستان، به عنوان یک تکنولوژی در چرخه‌ی صنعت فولاد به کار گرفته می‌شود. تولید آهن اسفنجی بیشتر در فصل‌های گرم و تبدیل ان به آهن اسفنجی سرد، برای ماندگاری بیشتر و استفاده در فصل‌های سرد سال یکی از راهکارها است.

ابراهیمی در ادامه اظهار داشت: هزینه‌های حمل و نقل مواد اولیه و محصولات شرکت، ۳۳ درصد افزایش یافته است. زنجیره ارزش گروه فولاد خوزستان به بخش‌های، استخراج سنگ، کنسانتره، گندله‌سازی، اهن‌سازی، فولادسازی، نورد گرم و سرد است.

وی افزود: سرمایه ثبتی شرکت ۱۹ هزار میلیارد است. با وجود گذشت ۴ دهه از عمر تاسیس شرکت فولاد خوزستان، رکوردهای مختلفی با تکیه بر توان داخلی به ثبت رسیده است. در جاری، ۷۷۷ هزار نفر ساعت، عملکرد تعمیراتی این شرکت می باشد. وضعیتی درآمد فروش، ۳۵ همت فروش داخلی و ۱۹ همت بر اساس فروش صادراتی بوده که جمعا ۵۴ همت بوده است. بر اساس نقشه راه، تا سال ۱۴۰۱ قرار است تولید فولاد خوزستان به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن خواهد رسید. در چندسال گذشته بیشترین تمرکز بر توسعه شرکت گمارده شده است.

وی از افتتاح پروزه زمزم ۳ به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در یال جاری خبر داد.
در دو سال گذشته، پروژه متالوژی ثانویه و ماشین ریخته‌گری شمش اسلب عریض در حال انجام است که امیدواریم در اواخر سال آتی به بهره برداری برسد. در نظر است، هفتمین کوره ریخته‌گری با بهره‌گیری از دانش به‌روز دنیا راه اندازی شود. این شرکت، اقدام‌هایی چون ایجاد فضای سبز به اندازه ۵ برابر ظرفیت خود و ۷۶۰ پروژه زیست محیطی را بر عهده دارد.
پروژه بازچرخانی پساب صنعتی، به ارزش ۲ / ۷ میلیون یورو، برای دوباره بکارگیری آب‌های صنعتی، ایجاد دیوار توری در اطراف سایت انباشت برداشت به ارزش ۲۳۴۶ میلیارد ریال، برای کاهش آلاینده محیطی و بادبردگی به میزان ۷۰ درصد می باشد. شرکت فولاد خوزستان در سال گذشته، ۱۷ هزار میلیارد دلار در حوزه دانش بنیان‌ها مصرف نموده است.
وی در پایان گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی له صورت هدفمند ۱۷۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال، صرف هزینه شده است.

گفتنی است، پس از جلسه یاد شده، سید جواد جهرمی مدیرعامل بورس کالای ایران و هیات همراه با همراهی بهمن تجلی مشاور مدیرعامل در امور بازرگانی و رضا وکیلی معاون فروش و بازاریابی از محل اجرای پروژه اسلب عریض، زمزم ۳، اتاق کنترل مرکزی، ریخته گری بیلت و اسلب بخش فولادسازی بازدید میدانی نمودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.