×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

حسین روحی سرپرست اداره کل امور منابع انسانی بیمه ایران گفت : برای اولین با در صنعت بیمه کشور ، کانون ارزیابی کارکنان برای پرورش و انتخاب مدیران آینده در بیمه ایران تاسیس می شود .

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه ایران ، رو حی با اشاره به تکالیف مجمع عمومی بیمه ایران مبنی بر تاسیس کانون ارزیابی اختصاصی ، برای طرح پرورش و تربیت ۱۰۰ مدیر آینده برای بیمه ایران ، اظهار داشت : برای اجرای این طرح ، پروژه ای را در شرکت تعریف کرده و پیگیری های زیادی را از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ با سازمان امور اداری استخدامی کشور داشتیم . این پیگیری به دلایلی دنبال نشد تا اینکه با ابلاغ بخشنامه شورای معاونین از سوی حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ، مجددا در دستور کار قرار گرفت .

وی در ادامه افزود : بر اساس ابلاغیه شورای معاونین ، با راه اندازی و تاسیس کانون سراسری اختصاصی ارزیابی برای مدیران بیمه ایران، این کانون نسبت به ارزیابی کارکنان برای شایسته گزینی و انتخاب کارکنان اصلح و شایسته با شاخصه و مولفه های مشخصی باید اقدام نماید.

سرپرست اداره کل امور منابع انسانی تصریح کرد : برای اخذ مجوز این طرح ، مکاتباتی با سازمان امور اداری و استخدامی صورت گرفت و مدارک ومستندات بر اساس قالب های این سازمان با مشاوره اساتید این حوزه و همچنین کارشناسان سازمان ، آماده و ارسال شد.

روحی گفت : قالبها و مستندات این طرح پیشنهادی در خصوص ضرورت اخذ مجوز طرح ، طی جلسه ای با حضور حسین عرب اسدی معاون سرمایه انسانی و کارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور ، تشریح و معرفی شد که مورد پذیرش معاون سازمان قرار گرفت و به دنبال آن مجوز های لازم اخذ گردید.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های که در بیمه ایران وجود دارد ، تاسیس کانون ارزیابی شایستگی های عمومی مدیران حرفه ای دستگاه‌های اجرایی برای شرکت صادر شد و برای اولین بار در صنعت بیمه کشور این کانون نه تنها برای ارزیابی کارکنان و مدیران بیمه ایران بلکه برای ارزیابی کل مدیران دستگاه‌های اجرایی هم قابلیت اجرایی دارد و شرکت می تواند از این ظرفیت و پتانسیل برای همکاری با شرکت‌های بیمه خصوصی و بیمه مرکزی برای ارزیابی افرادی که برای تصدی پست‌های مدیریتی معرفی می‌شوند استفاده کند .

روحی با اشاره به حمایت های مدیر عامل و معاونین شرکت از اجرای این طرح تاکید کرد : کانون ارزیابی اختصاصی بیمه ایران ، کانونی منحصر به فرد و بی نظیر در صنعت بیمه کشور است که بعد از ۸۰ سال در صنعت به نام بیمه ایران ثبت و ابلاغ شده است و ما با انتخاب ساختمان مناسب و در شان بیمه ایران این طرح را در آینده ای نزدیک راه اندازی می کنیم و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته همه کارکنان شرکت بصورت مستمر و سالیانه ، با شاخص‌های تعیین شده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت تا علاوه برشناسایی نقاط ضعف و قوت آنها برنامه ریزی آموزشی برای توسعه دانش و جبران نقاط ضعف همکاران داشته باشیم ، تا اینکه بتوانیم در آینده ، افراد صالح شایسته‌ای را برای تصدی پست‌های مدیریتی انتخاب کنیم.

اطلاعات همکاران در بانک اطلاعاتی که در سامانه منابع انسانی ایجاد شده ، ثبت می گردد و برای انتصاب و انتخاب مدیران در سطوح مختلف اعم از سطوح پایه و سطوح میانی از این بانک اطلاعاتی استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم به نوعی شایسته گزینی را مبنای تصمیمات مهم در حوزه حوزه انتصابات قرار دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.