×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با تأکید بر اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی با وجود برخی مشکلات در زمینه تأمین نقدینگی با بحران جدی مواجه نیست، گفت: در سازمان تأمین‌اجتماعی اگرچه در حوزه منابع با چالش‌هایی مواجه هستیم؛ اما طی یک‌سال‌ونیم گذشته علاوه بر اینکه به همه تعهدات خود در موعد مقرر عمل و ظرفیت‌های درمانی را هم تقویت کرده‌ایم، ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بانکی سازمان را نیز که از سال ۱۳۹۴ به این سو انباشته شده بود، تسویه کردیم و با توجه به چشم‌انداز مثبت تحولات اقتصادی؛ با بحران یا چالش جدی مواجه نیستیم و به مدد ظرفیت‌های داخلی خواهیم توانست بر برخی مشکلات موجود نیز غلبه کرده و حرکت در مسیر تحول تأمین‌اجتماعی را سرعت بخشیم.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی که در سی‌وهفتمین سفر استانی خود به همراه جمعی از مدیران ارشد این سازمان به استان کهگیلویه‌وبویراحمد سفر کرده است، در نشستی با سیدعلی احمدزاده استاندار که با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد، با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه اشتغال در این استان گفت: درباره شرکت سیمان سیتکو، سازمان تأمین‌اجتماعی این آمادگی را دارد که در صورت رفع مشکلات حقوقی، برنامه احیای این کارخانه را به صورت جدی دنبال کند که با توجه به مشکل اشتغال در استان کهگیلویه، این اقدام می‌تواند به بهبود شرایط اقتصادی استان و مردم این منطقه کمک کند.

وی با اشاره به بازدید انجام شده از کارخانه ماشین‌سازی پارس گفت: با توجه به مصوبه سفر قبلی رئیس‌جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد، فرآیند احیای ماشین‌سازی پارس باید آغاز شود. در این بازدید بنا بر این شد که طی ۱۵ روزآینده یک برنامه منسجم در رابطه با احیا و بازیابی این کارخانه ارائه و انشاءالله پس از آن فرآیند احیا آغاز شود.
موسوی در ادامه گفت: در بحث‌های مربوط به توسعه ظرفیت‌های درمانی استان، به‌رغم وجود برخی مشکلات در تأمین منابع، با دعای خیر مردم و عنایت دولت مردمی سیزدهم؛ علاوه بر اینکه به همه تعهدات خود در زمینه حقوق بازنشستگان و سایر تعهدات بیمه‌ای عمل کرده‌ایم، برنامه توسعه حوزه درمان را هم با جدیت ادامه داده‌ و در سال گذشته ۹۵۰۰ میلیارد و امسال ۱۱۵۰۰ میلیارد تومان از منابع را به توسعه مراکز درمانی اختصاص دادیم.
وی افزود: طی یک‌سال و نیم گذشته ۱۰۶ هزار میلیارد تومان تسویه بدهی بانکی داشتیم که عمدتاً در سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاد. بدهی انباشته ناشی از استقراض دولت‌های گذشته از ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ با همراهی دولت مردمی سیزدهم و مجلس انقلابی سامان یافت. دولت محترم در سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود به سازمان تأمین‌اجتماعی را از طریق واگذاری سهام تسویه کرد و سازمان تأمین‌اجتماعی نیز با استفاده از همین منابع توانست علاوه بر تسویه بدهی خود به نظام بانکی؛ بزرگترین افزایش سرمایه را در تاریخ نظام بانکی کشور در بانک رفاه اجرایی کردیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان، استفاده از ظرفیت‌های موجود و تعمیق خدمات تخصصی درمان است، اظهار داشت: در این استان، سازمان تأمین‌اجتماعی مراکزی دارد که در حال حاضر تنها دو تخصص در آن فعال است و ۴ تخصص دیگر هم می‌تواند به آن اضافه شود تا خدمات کامل‌تر و جامع‌تری به مردم ارائه شود، اما در زمینه تأمین نیروی انسانی موردنیاز، با مشکلاتی مواجه هستیم و رفع این مشکل مستلزم همراهی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در استان است.
وی با اشاره به پروژه احداث بیمارستان در شهرستان دهدشت که طبق مصوبه دولت باید با مشارکت ۳۰ درصدی تأمین‌اجتماعی و ۷۰ درصدی وزارت بهداشت انجام بگیرد، گفت: درباره این مرکز بیمارستانی، آنچه که در سفر اول رئیس‌جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد تصویب شده را در دستور کار داریم و از لحظه‌ای که عملیات احداث آغاز شود سازمان تأمین‌اجتماعی متعهد می‌شود که سهم خود را به‌طور کامل و به تناسب پیشرفت پروژه پرداخت کند.
براساس این گزارش، سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، با تأکید بر ضرورت آغاز فوری عملیات احداث بیمارستان دهدشت، اظهار داشت: برای آغاز هر چه سریعتر این پروژه لازم است جلسه‌ای در تهران با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور و مسئولان وزارت بهداشت برگزار شود و با توجه به قول مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی برای همکاری کامل این سازمان در این زمینه، لازم است این جلسه به‌زودی برگزار شود تا پیش از سفر بعدی رئیس‌جمهور به استان، کلنگ‌زنی این پروژه انجام شود.
احمدزاده درباره تأکید مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه اهمیت تأمین نیروی انسانی متخصص موردنیاز مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی استان، بر ضرورت همکاری جدی دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه تأکید کرد و افزود: باید تدبیری اندیشیده شود که با همکاری وزارت محترم بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انسانی موردنیاز مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی تأمین شود تا خدمات بیشتری به مردم ارائه شود.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، سعید جاویدان سیرت رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست، ضمن قدردانی از سازمان تأمین‌اجتماعی به‌خاطر همکاری با وزارت بهداشت در اجرای طرح‌های مشترک حوزه درمان، درباره پروژه بیمارستان شهرستان دهدشت اظهار داشت: جمعیت شهرستان دهدشت در حال حاضر حدود ۲۵۰ هزار نفر است و بیمارستانی که در حال حاضر در این شهرستان فعال است ۱۶۳ تخت دارد. اما به دلیل تعداد بالای مراجعین، عملکرد واقعی این بیمارستان، بیش از این است و ضریب اشتغال تخت بیمارستان دهدشت از تمامی بیمارستان‌های استان بیشتر است.
وی افزود: در سفر اول رئیس‌جمهور محترم به استان کهگیلویه و بویراحمد، قرار شد که صد تخت الحاقی برای همین بیمارستان داشته باشیم، اما آنچه که ما در حال حاضر در نظر داریم یک بیمارستان مجزا است. به خاطر شرایط خاص این شهر اگر خدای نکرده اتفاقی مثل زلزله یا موارد دیگر داشته باشیم حداقل باید یک بیمارستان دیگر در این شهر داشته باشیم. قرار شده که این بیمارستان جدید با مشارکت ۷۰ درصدی وزارت بهداشت و ۳۰ درصدی تأمین‌اجتماعی ساخته شود که با توجه به موافقت و همکاری کامل سازمان تأمین‌اجتماعی به‌زودی مصوبه اجرایی این طرح مکتوب شده و فرآیند اجرای آن آغاز می‌شود.
جاویدسیرت درباره تأمین نیروی انسانی مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گفت: از بابت تأمین نیرو هم هیچ مشکلی وجود ندارد و دانشگاه علوم پزشکی در این رابطه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد. انشاءلله هم در تأمین نیروی مراکز موجود و هم در پروژه‌های در دست اجرا، به جز یکی دو تخصص که در سطح کلان مشکلاتی وجود دارد و کشور با کمبود نیرو مواجه است، در سایر تخصص‌ها به‌صورت تمام و کمال با سازمان تأمین‌اجتماعی همکاری خواهیم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.