×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

مهرداد بذرپاش گفت: در سال‌های اخیر در پروژه‌ها کند عمل کردیم و یا اصلاً عمل نکردیم که این باعث نارضایتی مردم، نمایندگان و دولت شده است و باید این وضع به اتمام برسد.

به گزارش کیوسک خبر، مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) و تبریک روز دانشجو برنامه‌های خود و پیشرفت ایران گفت؛ اگر درباره سطح پیشرفت باید صحبت کرد که در شأن نمایندگان مردم صحبت کرد. در وزارت راه وشهرسازی با حدود پنج صنعت مواجه هستیم و این صنایع را پیشران باید قرار داد وزارت راه و شهرسازی با صنایع (هواییِ، دریایی، ساختمانی و حمل و نقل) رو به رو است و باید برای پیشران این صنایع از متخصصین استفاده کرد تا کنون نگاه به این وزارتخانه سنتی بوده و باید از این دیدگاه فاصله گرفت و به سمت صنعتی شدن برویم.

وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: اهالی صنعت می‌دانند که این وزارتخانه صنعتی است چرا که مرتبط به بازارها است با مواد اولیه قیمت‌های تمام شده سرو کار دارد بنابراین این وزارتخانه را باید صنعتی اداره کرد. این وزارتخانه نیاز به فناوری، انتقال فناوری صحبت کنیم. این پنج صنعت بزرگ را اگر با کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات و قطر مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که چقدر از پیشرفت عقب هستیم. یک فرودگاه امام را ساخته ایم اما این فرودگاه را اگر با فرودگاه‌های اطراف مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که نتوانستیم در ساخت فرودگاه موفق باشیم وزیر قبل هم این موضوع را اعلام کرد.

مهرداد بذرپاش گفت: خیلی از انتقادها درباره بنده صحیح نیست چرا که برای پیشرفت صنایعی آمده ام که در حال حاضر با بحران فرسودگی مواجه هستند، در بخش ماشین آلات تجاری نتوانستیم ماشین آلات در شأن مردم وارد کنیم. در بخش ریلی نیز بحث بهسازی ریل‌ها را نتوانستیم به موقع انجام داده و در این بخش‌های مهم با بحران فرسودگی رو به رو هستیم. اگر دقیق نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که سنتی عمل کردند نگذاشته که این فرسودگی‌ها برطرف شود.

وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی افزود: در سال‌های اخیر در پروژه‌ها کند عمل کردیم و یا اصلاً عمل نکردیم که این باعث نارضایتی مردم، نمایندگان و دولت شده است و باید این وضع باید به اتمام برسد برخی‌ها از نمایندگان در کمیسیون آمدند صحبت کردند رفتند و منتظر نماندند که بنده برنامه‌هایم را ارائه کنم بنابراین از برنامه‌های بنده بی اطلاع بوده و انتقاد می‌کنند.

وزارت راه منابع کافی ندارد
بذرپاش با بیان اینکه مشکل این وزارتخانه نبود منابع کافی برای تکمیل پروژه‌ای ریلی، جاده‌ای، آزادراهی و هواپیمایی است، گفت: این منابع چگونه تأمین خواهد شد؟ برای خرید لوکوموتیو یا ساخت لوکوموتیو، خرید هواپیما یا تعمیر هواپیماها با مشکل منابع مالی رو به رو هستیم. چرا که منابع انسانی متخصص در کشور فراوان داریم که می‌توانیم از آنها کمک بگیریم برای حل این مشکلات امکان مشکل مالی است که نگذاشته تاکنون این صنعت پیشران شود.
در خصوص هزینه‌ها مجلس کمک کند و دست به دست دهد تا هزینه‌های پروژه‌ها کنترل شده انجام شود. بنده از تملک و دارایی‌ها مطلع هستم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در خصوص میزان بودجه لازم برای وعده ساخت مسکن گفت: برای ساخت مسکن باید دو برابر بودجه عمرانی کشور یعنی حدود ۲,۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای عملی شدن وعده ۴ میلیون ساخت مسکن نیاز است. بنابراین دولت برای عملی نشدن این وعده مقصر نیست و برعکس مجلس مقصر است چرا که همه با هم هستیم و باید تلاش کنیم.
مهرداد بذرپاش با بیان این‌که وزارت راه و شهرسازی وزارت اظهار داشت: مشکل برای ساخت مسکن با احتکار زمین رو به رو هستیم و مجالس قبلی کاری نکردند و قیمت ملک افزایش پیدا کرد که باید برای آن چاره اندیشی کرد. لازم است احتکار غیرقابل قبول زمین در شهرها وجود دارد. برای ساخت مسکن یک روش واگذاری زمین به افراد سازنده است، همچنین زمین رایگان و انبوه‌سازان و پیمانکاران بزرگ که دارای منابع مالی هستند، داده شود و دولت در قالب اسنادی با آنها تبادل مالی کند.
وزیر پیشنهادی اضافه کرد: برای حل مشکل مسکن می‌توان به نوسازی بافت‌های روستایی و شهری اشاره کرد که در شهرهای بزرگ شهرداری‌ها مجوز لازم برای ساخت مسکن را می‌دهند.

مهرداد بذرپاش در خصوص حضور متخصصین در کشور گفت: کشور فراوانی متخصصین است که در بحث احداث‌ها و ساخت و سازها می‌توانند در مسکن سازی کمک کنند و این وعده دولت برای ساخت ۴ میلیون مسکن برطرف شود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر؛ وی در ادامه افزود: اولویت اول وزارت راه و شهرسازی به اتمام رسیدن قطار سریع السیر تهران به مشهد است که در این چند سال بر زمین مانده و هر روز با استاندارها فاصله می‌گیرد، پروژه دوم که باید به اتمام برسد فرودگاه امام است که قرار بود هاب منطقه شود اما متأسفانه امروزه به هیچ نتیجه‌ای در منطقه نرسیده است. در نهایت پروژه بعدی راه‌های روستایی و مناطق محروم است که با فرسودگی زیاد رو به رو می‌باشد و پروژه پایانی بحث تأمین مسکن است که ۵۰ درصد تمرکز وزارتخانه به حوزه مسکن اختصاص داده شده است و قطعاً برای به پایان رسیدن این پروژه‌ها نیاز به همراهی نمایندگان است

وزیر پیشنهادی در پایان به نمایندگان گفت: شما نمایندگان بهترین مشاوران بنده هستید که می‌توانید برای رسیدن به پیروزی در وزارت راه و شهرسازی به بنده کمک کنید تا مشکلات این وزارتخانه را پشت سر بگذاریم. از اعتماد رئیس جمهور به بنده تشکر می‌کنم. نمی‌توان نشست و گفت بن بست وجود دارد و نمی‌توان کاری را پیش برد. بنده به شما ثابت خواهم کرد که حرف‌های بنده شعار نبوده و همه عملی خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.