×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
با پرداخت ۱۲۵۰۰ میلیارد ریال، مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد تا پایان شهریور ماه امسال تسویه و به‌روز شد

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: امروز با پرداخت ۱۲۵۰۰ میلیارد ریال به داروخانه‌های طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی، مطالبات تمامی داروخانه‌های خصوصی، مستقل و دانشگاهی از سازمان تأمین‌اجتماعی تا پایان شهریور ماه پرداخت و به‌روز شد. مبالغ پرداخت شده مربوط به مطالبات عادی داروخانه‌ها و همچنین مطالبات مربوط به طرح دارویار است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر مهدی اسلامی افزود: هفته گذشته، سه هزار میلیارد تومان به داروخانه‌ها و سایر مراکز طرف قرارداد پرداخت شد. امروز هم به‌رغم مشکلات مالی و اقتصادی، مطالبات یک ماه همه داروخانه‌های خصوصی، مستقل و دانشگاهی؛ چه مطالبات عادی و چه اضافه بار اجرای طرح دارویار اعم از مطالبات مربوط به نسخ کاغذی و الکترونیک پرداخت شد. به این ترتیب با تسویه مطالبات شهریورماه؛ از مطالبات داروخانه‌ها تنها مطالبات مهر ماه این مراکز باقی مانده است.

دکتر اسلامی افزود: علاوه بر این، بخشی از مطالبات مراکز دیالیز و یک ماه از مطالبات مربوط به تعهدات و هزینه‌های پزشک خانواده نیز امروز پرداخت شد. ۳۵۰ میلیارد ریال به طرح پزشک خانواده و ۱۳۵۰ میلیارد ریال به مراکز دیالیز و ۲۰۰۰ میلیارد ریال بابت مطالبات اسفندماه ۱۴۰۰ مراکز غیر دانشگاهی پرداخت شده است و تمام مطالبات ۵ ماهه دانشگاه‌ها در سال گذشته و فروردین سال ۱۴۰۱ نیز ظرف روزهای آتی تسویه خواهد شد.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی از ابتدای اجرای طرح دارویار، همکاری جدی و نزدیکی با نظام سلامت کشور داشته است که امیدواریم این همکاری روزبه‌روز توسعه یابد و با حمایتی که سازمان برنامه و بودجه از این طرح خواهد داشت، بتوانیم به تعهدات خود در زمینه پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد دانشگاهی و غیردانشگاهی و همچنین داروخانه‌‌ها و سایر مراکز طرف قرارداد، به نحو مطلوب عمل کنیم.

وی ادامه داد: تأمین خدمات مطلوب بیمه‌شدگان، تکلیف اصلی درمان تأمین‌اجتماعی و مراکز طرف‌قرارداد سازمان است و نباید مردم را درگیر مسائل اداری بین‌بخشی کنیم. همه ما یک هدف واحد داریم و آن هم خدمت شایسته به مردم شریف کشور و بیمه‌شدگان عزیز است.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: با اجرای طرح دارویار و حذف ارز ترجیحی در حال حاضر به‌طور متوسط هزینه‌های دارویی سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان غیرمستقیم ماهیانه حدود ۷۵۰۰ میلیارد ریال افزایش داشته است. همچنین افزایش قیمت دارو و تعداد مراجعین در مراکز ملکی سازمان نیز سبب افزایش بار هزینه‌های بخش درمان شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.