×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
با طرح تحول کیفیت خودمان را در معرض قضاوت مشتریان قرار داده‌ایم/ هدف گذاری ارتقای ۴۰ درصدی کیفیت محصولات ایران خودرو در سال ۱۴۰۱/ رونمایی از خودرو هیبرید ایران خودرو در سال آینده

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به طرح تحول کیفیت که از محصول تارا آغاز شده، گفت: با اجرای این طرح خودمان را در معرض قضاوت مشتریان قرار داده ایم و برای دست‌یابی به اهداف کیفیت آماده پاسخ‌گویی به مطالبات آنان هستیم.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایکوپرس- کیانوش پورمجیب در نشست خبری طرح تحول کیفیت با اصحاب رسانه، با بیان این‌که ایران خودرو در حال اجرای طرحی است که بر اساس آن، خریداران خودرو تارا می توانند تا شش ماه پس از دریافت خودرو از خدمات ویژه پس از فروش در حوزه موتور و گیربکس بهره‌مند شوند، گفت: این موضوع نشان دهنده این است که محصول تارا توانسته به بلوغ خوبی در زمینه کیفیت دست یابد.
وی افزود: از طریق استقرار و توسعه آزمایش کننده ها و سخت افزارهایی که کیفیت موتور و گیربکس محصولات تولیدی را کنترل می کند، توانستیم با اطمینان طرح خدمات پس از فروش تارا را به صورت آزمایشی به مرحله اجرا درآوریم و براساس برنامه های بهبود کیفی اجرا شده، کیفیت موتور و گیربکس تارا به قدری توسعه یافته که مشتریان تا شش ماه اول نیاز به مراجعه به هیچ یک از نمایندگی های خدمات پس از فروش ندارند.
وی با بیان اینکه اگر برخلاف انتظار ما، مراجعه‌ای در این زمینه صورت گیرد، بسته جبرانی ویژه‌ای برای جبران خسارت، به مشتریان تعلق خواهد گرفت، افزود: بر اساس این طرح، مالکان تارا در صورت بروز مشکل در حوزه موتور و گیربکس می توانند بدون دریافت نوبت به تمامی نمایندگی های ایران خودرو مراجعه کرده و پس از ۴۸ ساعت، خودروی خود را دریافت کنند. در صورتی که خودروی مشتریان پس از طی ۴۸ ساعت تعمیرات لازم را دریافت نکرده، بسته های جبرانی و ویژه ای برای دلجویی و جبران خسارت به مشتریان ارایه خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر این طرح موفقیت آمیز باشد، دست کم دو خودروی دیگر مشمول این طرح خواهند شد که یکی از آن‌ها دناپلاس اتوماتیک خواهد بود، این محصول نیز به بلوغ کافی در زمینه موتور و گیربکس رسیده و سامانه موتوری آن مشابه تارا است.
پورمجیب با اشاره به ترکیب تولید در سال جاری، گفت: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، امسال از مجموع ۷۲۵ هزار دستگاه خودروی سواری تولیدی، ۶۲۵ هزار دستگاه آن به صورت ساخت داخل خواهد بود و محصولات قدیمی تر از مدار تولید خارج خواهند شد، تولید پژو ۴۰۵ متوقف شده و خودروی سمند نیز امسال با تحقق معوقات سازمان تاکسی‌رانی، تا پایان سال از خطوط تولید خارج و در سال‌های آتی، پژو پارس نیز از چرخه تولید حذف خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: محصولاتی مانند تارا، دنا پلاس اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و دستی، پژو ۲۰۶، خودروی رانا با گیربکس شش سرعته و نیز پژو پارس و هایما، محصولاتی هستند که در سال جاری تولید و عرضه خواهند شد.
قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به میزان خودروهای دارای کسری قطعه، یادآور شد: طرح تحول کیفیت را در شرایطی آغاز کردیم که ۶۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی دارای کسری قطعه در ایران خودرو وجود داشت و در حال حاضر با روند کاهشی شکل گرفته، وارد کانال ۲۲ هزار دستگاه شدیم و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، میزان این خودروها تا پایان مردادماه صفر خواهد شد.

تولید عبور مستقیم، مانعی برای افت کیفیت محصولات
وی تولید محصولات ایران خودرو از ابتدای خردادماه به صورت صد در صد عبور مستقیم از خط تولید به دست مشتریان را از تصمیمات قابل دفاع و جسورانه این خودروساز دانست و گفت: هر ۳۰ ثانیه یک خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو تولید می شود و در حال حاضر تیراژ تولید روزانه ۲۵۰۰ دستگاه است که بر اساس هدف گذاری های صورت گرفته به روزانه ۲۹۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.
پورمجیب با بیان این‌که تولید خودرو به صورت ناقص موجب افت کیفیت ۲۵ درصدی تولیدات این خودروساز شده بود، اظهار کرد: حتی اگر در حال حاضر هیچ پروژه مازادی اجرا نشود، تنها با اقدام راهبردی تولید خودرو به صورت عبور مستقیم، ۲۵ درصد ارتقای کیفیت در محصولات حاصل خواهد شد.
وی افزود: با اتخاذ این تصمیم، خساراتی که در کف کارخانه به خودروها وارد می شد، از میان رفته و محصولات با کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به قبل تولید می شوند.
پورمجیب با تاکید بر این‌که در شرایط حال حاضر، باید بهبود کیفیت را به صورت جهشی رقم بزنیم، گفت: روزانه از اقصا نقاط کشور، قطعه تهیه و وارد این خودروساز می شود تا به صورت سه شیفت و شبانه روزی، خودرو تولید شود.
وی با بیان این‌که در حال حاضر نظام‌های عیب یابی که سال ها در شرکت وجود داشت، اما استفاده ای از آن نمی شد، مورد بهره برداری قرار گرفته و مستقر شده است، عنوان کرد: در خطوط موتورسازی دستگاه هایی به روز و با تکنولوژی بالا برای تشخیص عیوب محصول پیش از رسیدن به سواری سازی قرار داده شده و این اقدام قرار است در قطعه سازان نیز عملیاتی شود.

بهبود۴۰ درصدی کیفیت در سال جاری
قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، با تاکید بر این‌که به سمت بهبود به صورت جهشی در حال حرکت هستیم، اظهار کرد: هدف گذاری امسال، افزایش ۴۰ درصدی بهبود کیفیت محصولات است.
وی با اشاره به رونمایی از خودروی ری‌را و بازتاب و استقبال خوب مردم از این محصول جدید و به روز، بیان کرد: در تمام کشورهای خودروساز دنیا، پروژه محصول در سطح نمونه اولیه قابل حرکت رونمایی می شود و این اقدام تازه ای نیست.
این مقام ایران خودرو افزود: لزوما محصول نهایی و قالب اصلی که به مرحله تولید انبوه می رسد، تماما مانند این نمونه نبوده و خودرو در تمام زمینه ها از طراحی تا رنگ و قطعات و فیچرها، با کیفیت بسیار بالاتری ارایه خواهد شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر قالب های اصلی ری را در حال تولید بوده و در نیمه اول سال آینده به همراه محصول پروژه دیگر ایران خودرو به نام TF۲۱ به بازار عرضه خواهد شد.
پورمجیب با اشاره به تفاوت های خودروی دنا پلاس نسبت به محصول مبنا، گفت: در تولید این محصول، تغییراتی بر روی پلتفرم صورت گرفت که از جمله آن می توان به قرار دادن یک رام جدید که به هیچ وجه با نسخه پیشین قابل مقایسه نیست اشاره کرد. هم چنین سیستم تعلیق جدید، سیستم برق و الکترونیک توسعه یافته و فرمان برقی از جمله تغییرات این محصول است.

خودروهای برقی و هیبرید
وی با اشاره به برنامه های ایران خودرو برای تولید محصولات برقی و هیبرید به عنوان بخشی از نقشه راه تولید محصول، اظهار کرد: این خودروساز بیش از سه سال است که تولید خودروی برقی را در برنامه های خود دارد و امسال نیز خودروی تارای تمام برقی را رونمایی خواهد کرد.
پورمجیب گفت: این خودرو دارای هزینه های بالای تولید است زیرا برخی از قطعات و مجموعه های آن وارداتی بوده و فناوری بالایی می طلبد. هم چنین برای عرضه به شکل گسترده، نیازمند ارایه برخی یارانه و حمایت های دولتی و حاکمیتی و نیز فراهم بودن زیرساخت های شهری است.
وی افزود: در صورت تحقق این پروژه و تولید خودروی هیبرید که بخشی از تامین آن با تامین کنندگان داخلی و بخشی نیز خارجی است، شاهد کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت خواهیم بود. بر اساس هدف گذاری های صورت گرفته، محصول هیبرید ایران خودرو در نیمه دوم سال آینده رونمایی خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری پنج میز داخل خودکفایی با راهبری وزارت صمت، تاکید کرد: برگزاری این میزها ابتکار خوبی بود، اما همه قطعات موجود در این میز به تولید انبوه نرسید، زیرا بخشی از این قطعات توسط شرکت های دانش بنیان تولید شده است و برای انبوه سازی نیازمند سرمایه گذاری بسیار زیادی است که ایران خودرو به تنهایی نمی تواند این حجم از سرمایه را تامین کند، اما بسیاری از قطعات پیشرفته که امروز در محصولات ما استفاده می شود و برخی دیگر نیز در آستانه تولید انبوه قرار دارد، از جمله دستاوردهای میزهای خودکفایی است.
پورمجیب در پایان با بیان این‌که از سوی نهادهای حاکمیتی، پی گیر اصلاح و مناسب سازی قیمت خودرو هستیم، گفت: تفاوت قیمت خودرو میان بازار و کارخانه، موجب احساس نارضایتی سنگینی در مردم و جامعه شده است. این نارضایتی تماما متوجه صنعت خودرو شده است در صورتی که ما خود نیز تحت تاثیر این موضوع قرار داشته و متضرر شده ایم، زیرا تفاوت قیمت میان بازار و کارخانه نه در جیب خودروساز و مشتری، بلکه در جیب سوداگران و دلالان می رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.