×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

میرهاشم موسوی در استان بوشهر و در جریان چهل‌وسومین سفر استانی در دیدار استاندار بوشهر، از افزایش امیدواری نسبت به بهبود شرایط آتی سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد و گفت: در مجموع از ریل ناامیدی مفرط در حوزه آینده صندوق‌های بازنشستگی، به سمت امیدواری نسبی نسبت به شرایط آینده حرکت کرده‌ایم و با برنامه‌ریزی دقیق براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برآنیم که با استفاده از فرصت پنجره جمعیتی، برای بهبود شرایط صندوق استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این دیدار گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در سه حوزه کلان تخصصی و گسترده مأموریت‌هایی جدی دارد. در حوزه بیمه اجتماعی، فضای کسب‌وکار فضایی با پیچیدگی‌های خاص است و تغییر مؤلفه‌های کلان و محیطی سازمان، بر منابع و مصارف سازمان تأمین‌اجتماعی تأثیرگذار است. حوزه خدمات درمانی سازمان هم با نیازهای فوری بیش از پنجاه درصد جامعه سروکار دارد و حوزه اقتصادی تأمین‌اجتماعی نیز چالش‌هایی جدی در در سنوات گذشته داشته که بخشی از آن هنوز هم استمرار دارد و متأسفانه برخی کژکارکردی‌های کلان اقتصادی و نیز برخی ناهنجاری‌های مدیریتی در این عرصه وجود داشته است.

وی در آستانه هفته دولت با تبریک این هفته به خدمتگزاران مردم در دستگاه‌های مختلف دولتی افزود: زمانی که در اوایل سال ۱۴۰۰ دولت مردمی سیزدهم مستقر شد و مدیریت جدید در سازمان تأمین اجتماعی کار خود را آغاز کرد، ماهانه برای پرداخت ۲۷ هزار میلیارد تومان حقوق مستمری در آن مقطع، حدود پنج هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی وجود داشت و شرایط کار تأمین منابع به حدی دشوار بود که برخی تردید داشتند که دولت جدید بتواند حتی برای یک ماه، حقوق مستمری‌بگیران را به‌موقع تأمین و پرداخت کند. اما امروز به لطف خدای متعال و عنایتی که دولت مخصوصاً شخص آیت‌الله رئیسی با نگاه راهبردی به این حوزه داشته و دارند؛ در موقعیتی هستیم که ماهانه ۴۰ هزار میلیارد تومان حقوق مستمری‌بگیران را در ۵ ماه از سال جاری که پشت سر گذاشتیم، بدون ریالی کسری و استقراض پرداخت کرده‌ایم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ به دلیل کسری نقدینگی ۱۰۶ هزار میلیاردتومان بدهی بانک به سازمان تحمیل شده بود که اگر چاره‌ای نمی‌اندیشیم تنها برای امسال ۲۵ هزار میلیارد تومان باید هزینه تسهیلات بانکی را پرداخت می‌کردیم. لذا بزرگترین تسویه بدهی بانکی را با منابعی که از محل تأدیه بدهی بیمه‌ای دولت با حمایت و همراهی مثال‌زدنی دولت مردمی و مجلس انقلابی تأمین شد، انجام دادیم و علاوه بر آن حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان هم افزایش سرمایه در بانک رفاه انجام شد که این رقم افزایش سرمایه در تاریخ نظام بانکی بی‌سابقه و بانک رفاه را در شاخص‌های بانکی در رتبه بالایی قرار داد.
وی افزود: در این دو سال، یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید جذب کردیم که تقریباً معادل کل افزایش تعداد بیمه‌شدگان در دوره ۷ ساله از سال ۹۲ تا ۹۹ بوده است و اثر مالی این ورودی‌های جدید که منبعی پایدار خواهد بود، حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال است. در کنار اینها، مصارف سازمان را هم کنترل کردیم و درسال گذشته ۵۴۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی داشتیم که امسال بالغ بر ۸ هزار میلیارد برآورد ما در کنترل مصارف است . با استمرار سیاست‌های تحولی که در دوره جدید مدیریتی سازمان آغاز شده، امیدواریم از سال آینده به مازاد مثبت درآمد بیمه‌ای برسیم و بتوانیم بعد از چندین سال برای اولین بار منابع بیمه‌ای مازاد را به سمت سرمایه‌گذاری جدید برای تضمین تعهدات آتی سازمان سوق دهیم.
موسوی همچنین گفت: در مجموع از ریل ناامیدی مفرط در حوزه آینده صندوق‌های بازنشستگی، به سمت امیدواری نسبی نسبت به شرایط آینده حرکت کرده‌ایم و با برنامه‌ریزی دقیق براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در محاسبات بیمه‌ای برآنیم که با استفاده از فرصت پنجره جمعیتی صندوق که بین ۷ تا ۱۰ سال خواهد بود، برای بهبود شرایط صندوق استفاده کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به این‌که در کنار تلاش برای مدیریت چالش ناترازی منابع و مصارف، از توسعه خدمات نیز غافل نبوده‌ایم، گفت: بودجه عمرانی سازمان در سال ۱۴۰۰ و زمانی‌که مدیریت جدید در تأمین اجتماعی مستقر شد، حدود ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان بود و الان بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مستقیم در حوزه عمرانی و به‌همین نسبت در بخش تأمین تجهیزات اعتبار پیش‌بینی کرده‌ایم. همچنین به تبعیت از الگوی ارزشمند دولت مردمی، نظارت‌های میدانی برای بررسی شرایط خدمت‌رسانی را تقویت کردیم و سفر به استان بوشهر، چهل‌وسومین سفر استانی در دوره مدیریتی جدید است.
وی با اشاره به تأکید رئیس دولت بر توسعه خدمات اضافه کرد: رویکرد توسعه خدمات در سازمان تأمین‌اجتماعی در اولویت است و در حال حاضر ۲۰۰ پروژه عمرانی ایجادی، توسعه ای و تأمین تجهیزات در جریان هست و با تقویت بررسی‌های میدانی، بر روند کارها نظارت جدی داریم.
در این دیدار، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر نیز با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان استان و پوشش بیمه‌ای گسترده جمعیت در این استان، خواستار نگاه ویژه سازمان تأمین اجتماعی به توسعه زیرساختهای ارائه خدمات در این استان دارای جمعیت بالای کارگری شد.
محمدی‌زاده در این زمینه گفت: درخواست ما از مدیریت سازمان تأمین‌اجتماعی که با اهتمام و برنامه‌ریزی دقدق یک سازمان دچار مشکلات و تهدیدهای جدی را احیا کرده این است که به مرتفع شدن نیازهای درمانی و بهداشتی استان بوشهر توجه ویژه صورت گیرد.
در پایان این نشست مقرر شد بنا به پیشنهاد استاندار بوشهر، نیازهای خاص استان بوشهر در نشست مشترکی در سازمان تأمین اجتماعی، بررسی و با هم‌افزایی و هم‌اندیشی در این مورد برنامه‌ریزی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.