×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در کمیته مدیریت ماهیانه شرکت گفت: در طرح‌های توسعه فولاد هرمزگان ،تامین مواد اولیه و تولید محصولات پایین‌دستی را در نظر گرفته‌ایم و با اجرای این طرح‌ها، دیگر نسبت به تامین مواد اولیه و تک‌محصولی بودن دغدغه نخواهیم داشت.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، جلسه کمیته مدیریت ماهیانه شرکت فولاد هرمزگان با موضوع بررسی عملکرد ۶ ماهه شرکت، چالش‌ها و استراتژی‌ها با حضور عطاالله معروفخانی مدیرعامل، معاونان و مدیران برگزار شد.

در این جلسه معروفخانی با اشاره اهمیت ایمنی در محیط کار و لزوم افزایش توجه به موضوع ایمنی، بیان کرد: خوشبختانه عملکرد فولاد هرمزگان در زمینه ایمنی قابل قبول بوده و در هیچ یک از واحدها به سطح هشدار نرسیده است. سلامتی تک‌تک کارکنان برای ما بسیار مهم بوده و اقدامات لازم در جهت افزایش ایمنی و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، در دستور کار قرار گرفته است.

وی حرکت به سمت استفاده از ابتکارهای دانش‌بنیان را برای کاهش مصرف انرژی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر محدودیت‌های انرژی که از اواسط خرداد ماه تا پایان شهریور ماه برای صنعت فولاد اعمال شد، افزایش بهای انرژی برای برق و گاز چالش دیگر است. از این رو باید برای کاهش مصرف انرژی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد. هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان مدعی هستند با ابتکارها و روش‌های جدید، راهکارهایی برای کاهش میزان مصرف انرژی در صنعت فولاد در حوزه‌های گوناگون پیدا کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد: امروزه باید به شرکت‌های دانش‌بنیان برای کاهش مصرف انرژی اعتماد و از آن‌ها برای ارائه راهکارهای لازم دعوت کنیم. هر اندازه بتوانیم میزان مصرف انرژی را برای تولید محصول نهایی کاهش دهیم، به همان اندازه، در هزینه‌ها صرفه‌جویی حاصل خواهد شد و به این ترتیب موجبات کاهش بهای تمام شده و افزایش سودآوری فراهم خواهد شد.

معروفخانی در ادامه جلسه سرعت اجرای طرح‌های توسعه‌ای را مطلوب عنوان کرد و گفت: آرزوی دیرینه مردم استان هرمزگان و کارکنان شرکت فولاد هرمزگان، تکمیل زنجیره تولید فولاد است و این مهم به زودی با اجرای طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان محقق خواهد شد. علاوه بر این، با اجرای این طرح‌ها دیگر دغدغه تامین مواد اولیه را نخواهیم داشت و خودکفا خواهیم شد. ضمن اینکه فولاد هرمزگان از تک‌محصولی بودن نیز خارج خواهد شد و قدرت رقابت خود را نسبت به دیگر رقبا افزایش خواهد داد. در همین حال، با اجرای طرح‌های توسعه پایین‌دستی، با توجه به تولید محصول دارای ارزش افزوده بالاتر، درآمد و سودآوری قابل توجهی نصیب فولاد هرمزگان خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.