×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

سخنگوی بانوان مطالبه‌گر حوزه عفاف و حجاب گفت: فتنه اخیری که ماه‌هاست کشور را وارد بحران کرده است یک فتنه زنانه بوده و اعلام کردیم که مسئولان نمی‌توانند این فتنه را جمع کنند و فرمانده جنگ نرم باید زنان باشند.
به گزارش کیوسک خبر، در ابتدای این نشست که در سالن جلسات مجتمع شهدای انقلاب سرچشمه برگزار شد، خانم حسینی با اشاره به اینکه این گروه از بانوان اقدام به بست‌نشینی در بقاع و اماکن متبرکه کرده‌اند، در خصوص دلایل این اقدام، گفت: در همه حکومت‌ها دغدغه امنیت وجود دارد. امنیت یک مؤلفه درجه یک است و مردم حق دارند از امنیت برخوردار باشند، اما انواع و تعریف امنیت در کشورهای مختلف متفاوت است. امنیت فقط نظامی نیست؛ امنیت اخلاقی، روانی و اجتماعی نیز جزو مصادیق امنیت است. حیا و عفاف نیز دو مؤلفه امنیت است.
وی با اشاره به اینکه جمهوریت و اسلامیت دو مؤلفه و بال نظام اسلامی ماست، گفت: در ۴۰ سال اول به جمهوریت توجه و تمرکز شده اما در ورود به گام دوم بحث اسلامیت باید دقیق‌تر وعمیق‌تر دنبال شود. در حوزه مسائل اسلامی نیز ولنگاری از پاشنه آشیل‌هایی است‌ که معنای اسلامیت جمهوریت ما را دچار اعوجاج می‌کند.
حسینی ادامه داد: ما گروهی مردمی هستیم که در مباحث فرهنگی مسائل و مشکلات را رصد و براساس رصدهای انجام شده، راهکار ارائه و از مسئولان مطالبه‌گری می‌کنیم و در دو سال گذشته نیز در سطوح بالا در استان‌ها درگیر این مطالبه‌گری‌ها بودیم. اما آنچه باید با این مطالبات محقق می‌شد، صورت نگرفت. ما با نامه، بیانیه، تجمعات، طومار و … اعتراض کردیم اما چون دیدیم ولنگاری ظاهری تداوم دارد و نتیجه نمی‌گیریم و دشمن از رهاورد و جاده ولنگاری در فضای واقعی و مجازی ساز براندازی کوک کرده، دوستان تصمیم گرفتند که در حرم‌های امامزادگان به بست‌نشینی اقدام کنند.
حسینی به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند دشمن درصدد آندلسی کردن ایران است، گفت: تاریخ ۸۰۰ ساله تمدن اسلامی در آندلس به سبب ولنگاری به قهقرا رفت و هیچ نشانه‌ای از اسلامی و حکومت اسلامی در این کشور مشاهده نمی‌شود. برای حفظ و استمرار نظام که هزینه به دست آمدن آن خون شهیدان بوده است باید حرکتی از سوی مسئولان انجام شود.
وی افزود: بر همین اساس تصمیم گرفتیم به شکل عفیفانه برای حمایت از دولت تا صدای اعتراض‌ها را بشنود، در شهرهای کشور در سایه بقاع متبرکه بست‌نشینی را رقم بزنیم و ۲۰ روز است که این بانوان برای برائت از معاندان نظام و حمایت از نظام بست نشسته‌اند.
در ادامه نشست، فروغ‌الزمان تجلی تهرانی، سخنگوی بست‌نشینان محصنات گفت: خدا رو شکر می‌کنیم به سکان‌داری یک حکیم فرزانه، فتنه‌ای که ابرقدرت‌ها طراحی کرده بودند، خنثی شد و تشکر می‌کنیم از همه مسئولان؛ چه کسانی که کف میدان بودند و چه رده‌های بالاتر که به میدان آمدند و جانفشانی کردند و این توطئه را خنثی کردند. اما این آخرین توطئه نیست چون دشمن دست از سر ما بر نخواهد داشت. دشمن امنیتش را در منطقه از دست داده است.
وی ادامه داد: یکی از مسائلی که موجب این فتنه در کشور شد؛ این بود که منطقه در آستانه پیروزی یمن و شکست مفتضحانه آمریکا با تابلوی بن سلمان است. منتظر هستیم که بن سلمان ان‌شاء‌الله اگر به جان خودش فکر می‌کند از آنجا فرار کند. وی بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار از آنجا خارج کرده و پرونده او هم تقریباً بسته شده و آمریکا پرونده او را مهیا کرده است. مادر بن‌سلمان اصالتاً یهودی است و یهودی‌ها اصالت را از مادر به ارث می‌برند. بن زاید هم تقریباً همین شکل است.
تجلی افزود: مرکز ثقل این حمایت‌ها از یمن، ایران است و آمریکا برای اینکه در این جبهه مقاومت خلل وارد کند باید داخل ایران تحرک انجام می‌داد. بخش عمده این تحرک متوجه مسائل منطقه است. اگر آمریکا بخواهد از یمن برود، آبرویش می‌رود؛ باید تقصیر را به گردن بن‌سلمان بیندازد؛ به همین دلیل پرونده بن‌سلمان را آماده کرده تا بگوید او مقصر است.
سخنگوی بانوان مطالبه‌گر محصنات به این مسئله اشاره کرد که این بار فتنه با تابلوی زن آمده است و وقتی فتنه‌ای با زن جلو آمد بدانید این آخرین تیر ترکش است، گفت: به آقایان مسئول هم گفتیم که آنها نمی‌توانند این فتنه را جمع کنند و فرمانده جنگ نرم باید زن باشد.
مهدیه خادم، مسئول کارگروه مطالبه‌گری شبکه مردمی عفاف و حجاب نیز گفت: ما افرادی هستیم با هویت مردمی از قشرهای مختلف مثل پزشک، پرستار، وکیل، خانه‌دار و … که به بقاع متبرکه پناهنده شده‌ایم. رویکرد در این بست‌نشینی مردم نیست بلکه مسئولان است. بیعت با مقام معظم رهبری و حمایت از نظام و مسئولان خصوصا در این دولت از اهداف ماست.
وی در خصوص اینکه چرا فعالان عفاف و حجاب و زن و خانواده به حرم اهل بیت(ع) پناه برده‌اند، گفت: چون ۱۰ سال است درِ بسیاری از اداره‌ها را زده‌ایم و خواسته‌ایم فرمایشات امامین انقلاب که بر زمین مانده را اجرا کنند. ما از همه دولت‌ها التزام عملی به مطالبات امامین انقلاب را خواستاریم. مطالبه دوم ما اجرای قوانینی است که تصویب شده به خصوص در زمینه زندگی حیا‌محور.
خادم به ۱۶۸ صفحه قانون در خصوص عفاف و حجاب و اخلاق و … اشاره کرد و گفت: در خصوص عدم اجرای این قوانین به سران سه قوه نامه نوشته‌ایم. از جمله قوانینی که مورد اهمال قرار گرفته، مربوط به طراحی، تولید و توزیع پوشاکی است که عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند. این قانون مربوط به دهه ۶۰ است که سال‌هاست بر زمین مانده. کارگروه مد و لباس کجاست و چرا لباس ملی برای خانم‌ها و آقایان طراحی نشده است.
وی افزود: ما مادران نگران سرنوشت بچه‌هایمان در فضای مجازی هستیم. شبکه ملی اطلاعات کجاست؟ ما بانوان نگران امنیت خانواده هستیم. امنیت فقط نظامی نیست؛ امنیت اجتماعی نیز هست. خطاب ما از بست‌نشینی مسئولان هستند. یک بُعد کار ما تضرع و توسل به اهل بیت(ع)، پناه بردن به اهل بیت(ع) برای پناه بردن از شر دشمنان است. بعد عبادی و کار ما استغاثه به اهل بیت(ع) و روزانه هزاران صلوات و دعای کمیل و … خواندن است. بعد دوم کار ما جهاد تبیین است؛ بنابراین به بانوانی که می‌آیند قوانین و مقررات را می‌گوییم. در مشهد، شیراز و قم نیز برای زائران که از شهرهای دیگر می‌آیند، مباحث را تبیین می‌کنیم.
خادم با اشاره به اینکه این بست‌نشینی در حرم‌های مطهر از سه هفته پیش آغاز شده است، گفت: رساندن پیام خودمان به مسئولان دیگر هدف اقدام ماست تا از آنها بخواهیم عقب‌نشینی نکنند. ما برای اینکه مدل مطالبه‌گری نجیبانه داشته باشیم، برای مسئولان بسته پیشنهادی نیز داریم. همچنین از سران سه قوا می‌خواهیم به طور صریح نظر خود را در خصوص عفاف و حجاب مطرح کنند و بیان کنند که آیا از قوانین عفاف و حجاب عقب خواهند نشست؟
وی ادامه داد: همچنین می‌خواهیم مسئولان حوزه عفاف و حجاب برنامه‌های خود را در این خصوص مشخص و بیان کنند وظایف آنها در خصوص ولنگاری چیست. سومین خواسته ما این است که جلوی فسق‌های علنی در جامعه گرفته شود. بر طبق قانون اساسی باید مقابل حرام آشکار ایستاد. باید جلوی اندلسی شدن ایران را گرفت. تمدن ۷۰۰ ساله اسلامی به دلیل زن و شراب در اندلس فرو ریخت؛ باید مراقب باشیم. ما می‌خواهیم بگوییم زنان عفیف جامعه اسلامی (نه فقط چادری‌ها)، هوشیار، آگاه و مطالبه‌گر هستند.
فروغ‌الزمان تجلی‌تهرانی در پاسخ به این سؤال که تاکنون چه فعالیت‌هایی داشته‌اید؟ گفت: سال‌هاست که هر کدام در بخشی مشغول کار بودیم. خانم‌های این گروه عقبه پژوهشی دارند که تصمیم گرفتیم کنار هم جمع شویم و قرارگاه مرکزی جنگ نرم را تشکیل و برای مقدمات ظهور آماده شویم.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا قبل از اتفاق‌های اخیر وقتی گشت ارشاد برای دستگری بانوان از آقایان استفاده می‌کرد، اعتراض نکردید؟ گفت: قبل از فتنه ما با فراجا صحبت کردیم. بسته پیشنهادی جرم انگاری نیز نوشتیم تا بانوان بدحجاب از طریق دوربین‌ها شناسایی و برای آنها پیامک تذکر فرستاده شود.
تجلی اعلام کرد: این بست‌نشینی تا زمانی که به خواسته‌هایمان نرسیم و تا زمانی که حداقل پنج هزار تذکر پیامک تذکر حجاب ارسال نشود، ادامه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.