×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
باید از محفوظات محوری در مدارس دور شویم

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در آیین رونمایی از پوستر پنجمین دوره جشنواره دانایی و توانایی بردوری از محفوظات محوری و گسترش فرهنگ کتابخوانی در مدارس تاکید کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: کتاب و کتابخوانی یکی از شاخصه های توسعه است و اگر بخواهیم توسعه تمدنی را بیان کنیم باید میزان انتشارات و نقد کتب را بصورت ویژه ارزیابی کنیم. باید از محفوظات محوری در مدارس دور شویم.

وی افزود: کشوری با زمینه تاریخی و تمدن دوهزار و پانصدسال باید به میزان مطالعه و دامنه گسترده فرهنگ مطالعه توجه ویژه داشته باشد. ما به عنوان متولیان تعلیم و تربیت عمومی موظفیم که استعدادهای بچه ها را شکوفا کرده و آنها را با نوع توانمندی شان آگاه کنیم.

فولادوند گفت: بنا نیست در بحث تعلیم و تربیت همیشه نیروی انسانی ما پشت سر دانش آموزان باشد، ما موظفیم تلنگری به دانش آموز بزنیم و به نوعی از آن توانمندی در راستای استقرار تمدن استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به زیست بوم جدیدی که به دلیل کرونا در دنیا ایجاد شده، گام های موثر ایجاد کرد و اگرچه جمع کثیری از عزیزان مان را گرفت که باعث تاثر است اما در این ۹ماه با برنامه ریزی های دقیق آموزش و پرورش و جهاد وزیر آموزش و پرورش ما در عرصه تعلیم و تربیت پنجاه سال جلو رفتیم.

فولادوند گفت: در شرایط کرونا تولید محتوای خوبی در حوزه پرورشی داشتیم که جای خداقوت دارد. کرونا برای آموزش و پرورش تبدیل به یک فرصت شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.