×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل این بانک گفت: این میزان تسهیلات به حدود ۴۹۰هزار نفر پرداخت شده و عمدتاً برای مشاغل و کسب و کارهای کوچک و خانگی بوده است.
اکبری تصریح کرد: از دو سال گذشته اولویت تسهیلات‌دهی بانک مهر ایران تمرکز بر مشاغل خرد و کسب‌وکارهای کوچک بوده و امسال نیز این هدف را به‌طور جدی دنبال خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه عمده سیاست‌گذاری‌ها و پرداخت تسهیلات در بخش معیشت بوده، اظهارکرد: انواع دیگر تسهیلات را نیز پرداخت می‌کنیم، اما بیشتر معطوف به بخش اشتغال‌زایی خانگی و روستایی در سطح خرد هستیم.
وی ادامه داد: با این رویکرد سال گذشته تقریباً ۳۲هزار میلیارد تومان وام به حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر پرداخت کردیم که این رقم در بهار امسال، ۷۵۰۰ میلیارد تومان برای ۴۹۰ هزار نفر بوده است.
اکبری گفت: انواع تسهیلات پرداختی شامل حوزه‌های معیشت، ازدواج و درمان و بخش قابل توجهی از آن نیز مربوط به بخش اشتغال خرد یا کسب‌وکارهای کوچک بوده است. وام‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان و با کارمزد ۴ درصد پرداخت شده است.
مدیرعامل بانک مهر ایران با توجه به اهمیت نقش روستاها در توسعه اقتصادی و تأمین مایحتاج ضروری کشور گفت: امروزه توسعه روستایی تنها از طریق توجه به زیرساخت‌های عمرانی و خدمات اجتماعی محقق نمی‌شود، بلکه نیازمند اشتغال‌زایی پایدار برای روستاییان است. در همین راستا بانک مهر ایران در همکاری با سازمان‌ها و نهادهای حمایتی برای ایجاد توسعه پایدار، اشتغال‌زایی و کمک به مسکن روستایی اقدامات شایسته و مؤثری را انجام داده است.