×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بانک مسکن بعد از ۵ سال سودآور شد/ رشد ۱۹۲ درصدی تسهیلات پرداختی نسبت به سهمیه ابلاغی

مدیرعامل بانک مسکن از سودآوری بانک بعد از ۵ سال خبر داد و گفت: تسهیلات پرداختی در سال گذشته ۱۹۲ درصد نسبت به سهمیه ابلاغی رشد داشته است.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، دکتر محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن به مناسبت هفته دولت ضمن بازدید از میزخدمت شعبه مستقل مرکزی در جریان آخرین وضعیت فعالیت و نحوه ارایه خدمات قرار گرفت.

دکتر شایان در بدو ورود به شعبه مستقل مرکزی آخرین وضعیت منابع، مصارف، پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف را از رییس شعبه جویا شد.

در جریان بازدید دکتر شایان از شعبه، محمد تشرفی بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور نیز در شعبه مستقل مرکزی بانک حاضر شد و طی نشستی با مدیرعامل بانک مسکن در جریان آخرین وضعیت فعالیت بانک مسکن قرار گرفت.

دکتر محمود شایان در این نشست به برگزاری مجمع بانک اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه بانک مسکن بعد از ۵ سال به سوددهی رسید و تمام اعضای مجمع از مجموعه کارکنان بانک تشکر کردند.

وی گفت: یکی از مهمترین دلایلی که بانک مسکن بعد از ۵ سال سودآور شد، عملکرد در حوزه تسهیلات، عملکرد در حوزه سود بین بانکی و رشد ۴۲ درصدی منابع بود.

مدیرعامل بانک مسکن، همچنین به عملکرد بانک در حوزه نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: بر اساس قانون بودجه، ۲۰ درصد تسهیلات پرداختی شبکه بانکی که معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان می‌شود، به نهضت ملی مسکن اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه سهمیه بانک در سال جاری تامین مالی ۲۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن بود، افزود: تاکنون قرارداد تامین مالی ۳۸۰ هزار واحد مسکونی به مبلغ ۴۴ هزار میلیارد تومان منعقد شده که ۲۶ هزار میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک مسکن، سهمیه پرداخت تسهیلات سال ۱۴۰۰ بانک را ۱۶ هزارو ۱۷۶ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این در حالی است که تسهیلات پرداختی بانک در سال گذشته ۳۱ هزار میلیارد تومان بود که از رشد بیش از ۱۹۲ درصدی نسبت به سهمیه سال حکایت دارد.

دکتر شایان افزود: به دلیل عملکرد خوب بانک در سال گذشته، سهمیه ۱۶ هزار میلیاردی تسهیلات ۱۴۰۰، امسال به ۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و در ۵ ماهه امسال ۱۵ هزار میلیارد تومان از این تعهد عملیاتی شده؛ یعنی بانک به طور متوسط ماهانه ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

در این دیدار، محمد تشرفی بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور خطاب به مدیرعامل بانک مسکن گفت: پرداخت ۳۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته در حالی که تعهدات بانک ۱۶ هزار میلیارد تومان بود، قابل تقدیر است.

وی گفت: بانک مسکن به دلیل توسعه‌ای و تخصصی بودن یک بانک خاص است و بخش زیادی از فعالیت‌های بانک در حوزه صنعت ساختمان متمرکز است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.