×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۵ میلیارد ریال برای آزاد زندانیان اختصاص داد

دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» با شرکت در برنامه شبکه تلویزیونی افق با اشاره به اینکه کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بخشی از حقوق خود را برای کارهای نیک اختصاص می‌دهند، از اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خبر داد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهرایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» با حضور در برنامه «پویش دوباره زندگی» که به منظور آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد تهیه و از شبکه «افق» پخش می‌شود، از اهتمام بانک‌های قرض‌الحسنه برای مشارکت در فعالیت‌های عام‌المنفعه از جمله آزادسازی زندانیان نیازمند و کمک به اشتغالزایی این افراد پس از آزاد شدن از زندان خبر داد.
وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این حوزه از سوی بانک‌های قرض‌الحسنه بیان داشت: شاخص عملکردی این بانک‌ها نشان از عملکرد بسیار مطلوب آن‌ها در شبکه بانکی دارد و در این میان بخشی از فعالیت‌ها نیز به سمت کارهای عام‌المنفعه و خیر سرازیر شده است.
شمسی‌نژاد افزود: مردم به قرض‌الحسنه علاقه‌مند هستند و این مهم عاملی شده که در پرداخت اقساط خود بسیار دقیق باشند؛ به‌طوری که اکنون معوقات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کمتر از نیم درصد است و این موضوع ما را برای حضوری پررنگ‌تر و ارائه خدمات بیشتر به آحاد مردم جامعه تشویق می‌کند.
پرداخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰هزار فقره تسهیلات در سال گذشته
وی ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده و در میان ۳ بانک برتر کشور از نظر تعداد پرداخت تسهیلات قرار گرفته است. بیش از ۶۵۱هزار فقره از این تسهیلات به ارزش ۷۷ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد اشتغال بوده که قسمتی از آن نیز به پویش «دوباره زندگی» تعلق داشته است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: این بانک ۱۰۰ درصد تسهیلات تکلیفی خود به کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی را پرداخت می‌کند که بخشی از این تسهیلات نیز به شکل غیرمستقیم به پویش دوباره زندگی اختصاص می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از انجام تبلیغات با هزینه‌های گزاف خودداری می‌کند، بیان داشت: در مدت زمان کوتاهی تعداد ۵۱ مورد از زندانیان جرائم غیرعمد از محل بودجه تبلیغات بانک آزاد شده‌اند.
خرید ۲۵هزار قلم تجهیزات پزشکی مرتبط با بیماری کرونا
شمسی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به مشارکت کارکنان بانک در امور خیر پرداخت و اظهار کرد: علاوه بر اینکه مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از منابع بانک به‌طور مشخص برای کمک به پویش دوباره زندگی اختصاص پیدا کرده، کارکنان بانک نیز به نیت قرض‌الحسنه بخشی از حقوق خود را برای این کار نیک اختصاص داده‌اند.
وی افزود: خرید ۲۵هزار قلم انواع تجهیزات پزشکی مرتبط با بیماری کرونا برای کمک به کادر درمان و بیماران از دیگر اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در امور عام‌المنفعه بوده که بخشی از هزینه‌های آن از محل حقوق و دستمزد کارکنان تأمین شده است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نقش خیرین را در حمایت از اقشار کم‌برخوردار جامعه بسیار با اهمیت دانست و گفت: تعداد زیادی از خیرین با افتتاح سپرده در این بانک، امتیاز کسب شده را به افراد کم‌بضاعت و محروم جامعه اختصاص می‌دهند که می‌توان با ایجاد بستر مناسب و اطلاع‌رسانی، مشارکت این گروه نیک‌اندیش را در آزادسازی زندانیان یا کمک به اشتغال آن‌ها افزایش داد.
وی حمایت از خانواده زندانیان نیازمند را نیز امری مهم برشمرد و بیان کرد: در خصوص زندانیانی که شرایط آزادی و حضور در جامعه را ندارند، باید به‌نوعی از خانواده آن‌ها حمایت شود و برای این موضوع می‌توان تسهیلات اشتغالزایی را به همسران آن‌ها پرداخت کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.