×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دو عضو جدید هیات مدیره بانک توسعه تعاون با حضور حامد ویس کرمی، معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی معرفی شدند.

ویس کرمی در این مراسم با تقدیر از حضور حماسی مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: انتخابات از مسائل بسیار مهم و نماد حاکمیت مردم بر امور کشور است که باتدبیر رهبر معظم انقلاب و همراهی و حضور گسترده مردم شریف، بصیر و انقلابی ایران برگزار شد و به لطف خدا شکوه حضور و مشارکت مردم عزیز دوستان انقلاب را در سراسر دنیا شاد و چشم دشمنان را کور کرد.
وی با استناد به این حدیث از امام حسین علیه‌السلام که میفرمایند« نیاز مردم به شما از نعمت‌های خدا بر شما است ؛ از این نعمت افسرده و بیزار نباشید» گفت: ما امروز در معرض مراجعه مردم و در موقعیت تصمیم گیری، خدمتگذاری و رفع نیاز مردم هستیم. بخش تعاون ظرفیت حل بخشی از مسائل و نیاز های اجتماعی و اقتصادی مردم را داراست و حرکت در مسیر توسعه بخش تعاون به توسعه اقتصادی کشور می انجامد. بخش تعاون بستر واقعی و موثری برای خدمت‌رسانی به مردم و کشور است و متولیان بخش تعاون باید قدر این نعمت را بدانند و از فرصت خدمت به درستی استفاده کنند.
معاون امور تعاون وزارت تعاون ادامه داد: برای ارائه خدمات شایسته و درخور مردم باید رویکرد «تحول گرایانه» را محور فعالیت های بخش تعاون قرارداد.
وی افزود: مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور محترم بارها بر مردمی سازی اقتصاد تاکید کرده‌اند و در شرایط فعلی بهترین ابزار مردمی سازی اقتصاد، تعاونی ها هستند.
ویس کرمی با اشاره به برنامه‌های تحولی و تاکید بر ارائه مدل های جدید تعاونی، روش های نوین جذب سرمایه و افزایش مشارکت مردم در بخش تعاون گفت: نگاه سه وجهی به توسعه تعاون، توسعه متوازن این بخش در ابعاد اقتصادی و اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
وی اظهار کرد: وجه اول یا ضلع اول مثلث توسعه بخش تعاون، توسعه کمی تعاونی هاست. وجه دوم، گسترش اجتماعی تعاونی هاست و خوشبختانه بستر فرهنگی و اجتماعی کشور برای گسترش اجتماعی و افزایش مشارکت مردم در بخش تعاون فراهم بوده و مردم به قالب تعاون برای انجام فعالیت های اجتماعی و اقتصادی باور دارند.
ویس کرمی افزود: وجه سوم توسعه‌بخش، توجه به عمق اقتصادی تعاونی هاست. قالب اجتماعی تعاونی، بستری برای انجام فعالیت های اقتصادی است لذا یک تعاونی بعنوان یک بنگاه‌ اقتصادی باید دارای شاخص ها و مدل اقتصادی برای توسعه و اثربخشی فعالیتهایش باشد. از این‌رو تدوین اکو سیستم تعاون و تبیین جایگاه و نقش بازیگران عرصه تعاون از تامین مواد اولیه تا بازار مصرف از ضرورت‌های این بخش است. که خوشه سازی و ایجاد زنجیره های ارزش و‌‌… از نتایج آن خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به برخی از فعالیت ها و ظرفیت های بخش تعاون در کشور افزود: سالانه یک میلیارد مسافر از طریق بخش تعاون در جاده های کشور جابجا می‌شوند، ۹۰ درصد فعالیت امور صید و صیادی،
۱۱/۵ درصد تولیدات انواع پروفیل و آهن، ۸ درصد کل تولیدات معادن کشور ، ۶۵ درصد پرورش و تولید میگو، ۱۲/۵ درصد پرورش ماهی، ۲۲ درصد تولید گوشت مرغ، ۱۸ درصد تولید گوشت قرمز، ۱۹ درصد تولیدات باغی و… در بخش تعاون صورت می‌گیرد.
این صاحب‌نظر بخش تعاون با تأکید بر سهم قابل توجه بخش تعاون در تولید محصولات کشاورزی بیان کرد: مدل مردمی تعاونی بهترین مدل برای مدیریت آب‌ و خاک زمین های زراعی است. وی با اشاره به امکان تشکیل تعاونی هایی برای مدیریت آب مورد نیاز زمین های زراعی و تعاونی هایی به منظور یکپارچه سازی زمین های زراعی، این امکان را ظرفیتی فراروی بخش کشاورزی برای افزایش تولید و بهروری بخش کشاورزی در واحد سطح دانست.

《 بانک توسعه تعاون عامل شتاب دهنده به توسعه سه وجهی بخش تعاون》
معاون امور تعاون وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی تاکید کرد که بانک توسعه تعاون نقش شتاب‌دهنده در توسعه سه وجهی بخش تعاون دارد. بانک توسعه تعاون در توسعه کمی تعاونی‌ها، گسترش اجتماعی و عمق اقتصادی تعاونی ها نقش ویژه دارد.
ویس کرمی ادامه داد: همدلی و هم‌افزایی در بانک توسعه تعاون و حمایت از تعاونی ها موجب تقویت تولید ملی در بخش تعاون می شود. نگاه تحول گرایانه در بانک توسعه تعاون به رشد تولید، کنترل تورم و بهبود وضعیت اقتصادی کمک می‌کند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بانک توسعه تعاون نهاد مالی تخصصی بخش تعاون است باید بر تقویت و ارتقای بانک در همه جهات تمرکز کنیم.
معاون امور تعاون وزارت تعاون با تقدیر از مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: مدیریت شایسته و انقلابی آقای شیخ حسینی موجب شده است بانک به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند. پرداخت ۶۲ درصد تسهیلات از ابتدای تشکیل بانک توسعه تعاون تا به امروز در دوره فعالیت دولت سیزدهم نشان از همدلی و همراهی اعضای هیات مدیره و کارکنان بانک در همه سطوح دارد.
وی اعلام کرد: نباید به وضع موجود راضی باشیم چراکه ظرفیت‌های بی‌نظیری در بخش تعاون وجود دارد و در مدت باقی‌مانده از فعالیت دولت سیزدهم با نگاه تحولی می‌توان اقدامات زیادی انجام داد تا بانک توسعه تعاون به جایگاه شایسته خود در نظام بانکی کشور برسد.
ویس کرمی گفت: گزارش مدیرعامل در حوزه پرداخت تسهیلات تکلیفی و مصوبات سفر ریاست‌جمهور نشان می‌دهد که بانک توسعه تعاون یکی از بانک‌های پیشرو در این بخش‌ها است.
وی ضمن معارفه اعضای جدید هیات مدیره بانک ابراز امیدواری کرد: اضافه شدن آقایان رضایی و البرزی بعنوان دو عضو جدید هیات مدیره بانک توسعه تعاون به مثابه تزریق خون تازه و انرژی مضاعف، زمینه‌ساز رشد و تحول در بانک باشد.
ویس کرمی در پایان تاکید کرد: برای توسعه زیست‌بوم تعاون در اقتصاد ایران باید از تجربیات موفق دنیا نیز استفاده کرد و مدل هایی که نیاز به بومی‌سازی دارد را مطابق ضرورت های فرهنگی و اجتماعی کشور تغییر داد.
وی با اشاره به مدیریت مطلوب آقای شیخ حسینی ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد موفقیت‌های بیشتری در بانک توسعه تعاون باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.