×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران گفت: در منطقه ۱۵ فضایی برای بازی کودکان در ازای دریافت پسماند خشک ایجاد شده است .

به گزارش کیوسک خبر، محمد مهدی عزیزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران در حاشیه مراسم بهره برداری از نخستین مرکز مدیریت یکپارچه شهری و در جمع خبرنگاران با اشاره به این مرکز مدیریت پسماند گفت: امروز اولین مجموعه مدیریت یکپارچه پسماند شهری در حریم شهر ایجاد شد.

وی گفت: در این مراکز مدیریت پسماند و تفکیک آنها با اولویت جداسازی حداکثری پسماند با ارزش در مبدا صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران درباره ارزش این مرکز بیان کرد: در فاز اول برای ایجاد این مرکز ۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شد و همچنین از ظرفیت صد درصدی بخش خصوصی نیز استفاده شده است.

عزیزی ادامه داد: ۵۵ غرفه دریافت پسماند خشک در این مرکز وجود دارد که به عنوان مشوق‌های خوبی برای شهروندان به شمار می‌روند و با ابتکارات صورت گرفته تقریباً ۳ برابر افزایش مراجعه کننده در این غرفه‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در غرف سنتی فقط شوینده تحویل شهروندان داده می‌شد اظهار: اما اکنون در ازای تحویل پسماند خشک گل به شهروندان می‌دهیم و آنها می‌توانند از هایپر پسماندها نیز مواد مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران افزود: همچنین در منطقه ۱۵ فضایی برای بازی کودکان در ازای دریافت پسماند خشک ایجاد شده است و مجموعه‌ای در منطقه ۱۰ نیز روزانه ۱ تن پسماند خشک دریافت می‌کند.

وی با اشاره به مرکز مدیریت پسماند شهری کوهک که صبح امروز افتتاح شد گفت: در این محل پسماند مناطق ۲۱،۲۲ و ۵ دریافت می‌شود و ظرفتی دریافت ۷۵۰ تن ظرفیت پسماند در این منطقه وجود دارد و زباله‌ها پس از پردازش به آراد کوه منتقل می‌شوند.

عزیزی تصریح کرد: البته هدف ما این است که اقدامات لازم برای جداسازی زباله‌های تر و خشک را در همین منطقه انجام دهیم تا دیگر زباله‌ها به کهریزک نروند و برای انجام این کار درحال همکاری با بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی هستیم و در بازه زمانی ۳ الی ۴ سال دیگر این کار انجام می‌شود.

وی درباره انتشار بوی نامطبوع در این منطقه گفت: ۴ ماه است که تست سرد این مرکز انجام شده است و شکایتی در خصوص بوی نامطبوع وجود ندارد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، وی گفت: آمادگی لازم برای مقابله با نزولات آسمانی و بارندگی‌ها را داریم و امروز ۳۰۸ دستگاه ماشین آلات تخصصی در حوزه برف روبی، ۵۰۰ دستگاه ماشین عمومی وجود دارد و ۶۰۰ نیروی انسانی نیز به مجموعه شهری افزوده شده‌اند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا دفن زباله در شهر تهران به کمتر از ۳۰ درصد برسد و البته شهردار تهران تاکید دارد تا این میزان به کمتر از ۱۰ درصد برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.