×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بازدید مدیرکل HSE و پدافند غیرعامل وزارت نفت از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، رئیس HSE سازمان منطقه ویژه اقتصادی در تشریح برنامه های سفر مدیرکل HSE وزارت نفت اظهار داشت؛ نخستین برنامه کاری این بازدید، حضور در نشست تخصصی فرماندهان حادثه شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور مدیر عامل و مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی و تیم های فرماندهی حادثه شرکت‌های پتروشیمی منطقه بود که در این جلسه و پس از پخش و رونمایی از فیلم مستند مانور بزرگ سراسری منطقه که در آبانماه سال جاری و با سناریوی۳ حادثه همزمان در سه مجتمع پتروشیمی همراه بود، مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت و ابعاد آن مورد بررسی شد.
سید امید شهیدی نیا مدیر عامل و مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، با تاکید بر حفظ ساختار موجود، بر ارتقا سطح آن تاکید نمود و افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده سال آتی مانور سراسری را در سطح ۳ حادثه خواهیم داشت و همچنین یک مانور ملی را با موضوع ماهشهر در آینده ای نزدیک برنامه ریزی و اجرا خواهیم نمود.
وی ابراز داشت: با طرح عملیات و اقدامات انجام شده در سطح شرکت های منطقه، در حال حاضر ما در حوزه مقابله به حوادث به سطح قابل قبولی رسیده ایم که می بایست برای سال آینده اصل پیشگیری مبتنی بر مدیریت ریسک را با ساختار ایجاد شده فرماندهی حادثه بعنوان اولین گام در مدیریت شرایط اضطراری تغییر مسیر دهیم.
شهدی نیا در ادامه گفت: ارتقا توان لجستیکی منطقه با هماهنگی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و همچنین تاکید بر خرید High flow system که مصوبه شورای راهبری بوده را از واحد HSE سازمان خواستار شد.
در ادامه این نشست مهرزاد غیبی و فرمانده حادثه منطقه، باضرورت اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح توانمندسازی منطقه در شرایط اضطراری با بیان اینکه، مجموعه اقدامات انجام شده در طی پنج سال گذشته در چارچوب طرح توانمندسازی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت شرایط اضطراری را یک اقدام ارزشمند و ماندگار عنوان نمود که این حرکت ضمن کاهش حوادث، سطح آمادگی مقابله با شرایط اضطراری را افزایش داده است.
مظاهر انصاری مدیرکل HSE، وزارت نفت در بخش دیگری از این نشست، با بیان اینکه از اقدامات منسجم صورت گرفته در منطقه ماهشهر در اجرای طرح توانمند سازی در حوادث و شرایط اضطراری و تسری آن به سایر بخش های وزارت نفت، بر ضرورت تمرکز بر پیشگیری مبتنی بر مدیریت ریسک با استفاده از ساختار فرماندهی حادثه را بسیار اثرگزار دانست و در راستای ادامه اجرای روند انجام این مسیر تاکید نمودند.
بخش پایانی این نشست تخصصی، رونمایی از نشان و درجات سردوشی آتش نشانان (ابلاغیه وارت نفت) برای اولین بار در صنعت نفت به تعدادی از نیروهای آتش نشان همراه بود، به چهار نفر از افسران ارشد، افسران و آتش نشانان سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر بطور نمادین اعطا شد.
دبیر شرایط اضطراری منطقه با بیان اینکه: بازدید از ایستگاه مرکزی آتش نشانی سازمان منطقه ویژه پتروشیمی و حضور در جمع آتش نشانان ایستگاه، از امکانات و تجهیزات آتش نشانی منطقه را از دومین برنامه های این بازدید عنوان کرد‌ و گفت:
در این بازدید ضمن بررسی زیرساخت ها و وضعیت ناوگان آتش نشانی، از بخش آموزش میدانی و عملیاتی آتش نشانان نیز بازدید و همزمان یکی از تمرین های عملیاتی فرماندهی حریق از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرکل HSE وزارت نفت پس از بازدید از بخش های مختلف HSE این سازمان، امکانات و تجهیزات پاسخ به سطح ۲ شرایط اضطراری را نقطه اعتماد و قوت و آمادگی منطقه ارزیابی کرد و خواستار ارتقا بیشتر مهارت و دانش سایر آتش نشانان در منطقه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.