×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: ایمیدرو آماده همکاری کامل با دانشگاه، برای اثربخشی مطلوب ارتباط صنعت و این نهاد علم اندوزی است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی نیا در نشست بررسی مفاد تفاهم نامه همکاری وزارت صمت با دانشگاه شهید بهشتی درباره توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، ضمن بیان این مطلب گفت: همکاری دانشگاه و صنعت از ابتدای انقلاب آغاز شده اما هیچ گاه به نقطه مطلوب نرسیده است. در حالی که برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، باید به دنبال اثربخشی همکاری صنعت و دانشگاه باشیم.

وی افزود: امیدواریم در فصل جدید این نوع ارتباط صنعت و دانشگاه -که اکنون با دانشگاه شهید بهشتی برقرار شده است-، اثربخشی این همکاری را در عمل طی کوتاه مدت و بلندمدت شاهد باشیم به طوری که به رفع مشکلات بخش تولید و توسعه، رفع دغدغه و حل مسئله منجر شود.

ضرورت ارتقای مراکز تحقیقاتی ایمیدرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در این سازمان تعدادی مرکز تحقیقاتی در حوزه معدن و صنایع معدنی فعال است، تصریح کرد: این مراکز شامل کرج (مرکز تحقیقات فرآوری کرج و ایمینو)، یزد و آذرشهر واقع هستند و نیز ۲ موسسه با مشارکت دانشگاه (یونیدرو با مشارکت دانشگاه تهران و مرکز شریف با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف) فعال است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که تاکنون اثرات مراکز یاد شده در ماموریت های ایمیدرو قابل توجه نبوده است و ضرورت دارد این جایگاه ارتقا یابد. امیدواریم با مذاکرات بین ایمیدرو و دانشگاه، بتوانیم همکاری میان دانشگاه و صنعت را ارتقا دهیم.

به روز رسانی فناوری ها، با ارتباط موثر صنعت و دانشگاه

موثقی نیا با بیان اینکه امروزه در حوزه صنعت و معدن کارهای انجام نشده بسیار داریم، گفت: تاکنون در کشور، تنها حدود ۷ درصد معادن را اکتشاف کرده ایم و در عین حال در بسیاری از حوزه های معدن و صنایع معدنی، به دلیل نوع نگاه و وجود مسائل بین المللی و تحریم، از غافله دانش فناوری عقب هستیم.

وی افزود: شاید دلیل اصلی این عقب ماندگی، این بوده که نتوانسته ایم فناوری ها را در حوزه معدن و صنایع معدنی به روز کنیم. در این حوزه، دانشگاه می تواند ورود کند و با توجه توانمندی های مطرح شده از سوی دانشگاه، امیدواریم به این مهم دست پیدا کنیم.

یادآور می شود، تفاهم نامه مذکور تیرماه ۱۴۰۲ بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه شهید بهشتی امضا شده بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.