×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه طی بازدید از شرکت ایریسا با بیان اینکه این شرکت در تحقق شعار خلق آینده‌ای بهتر در راستای اهداف فولاد مبارکه قدم برمی‌دارد، بر اهمیت توسعه سرمایه انسانی و نوآوری تأکید کرد.

کیوسک خبر – محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، در بازدید از شرکت ایریسا و گفت‌و‌گو با اعضای این مجموعه با بیان اینکه بسیاری از دستاوردها و تحقق شعار «خلق آینده‌ای بهتر» در فولاد مبارکه با کمک شرکت ایریسا امکان‌پذیر است، گفت: نیروهای انسانی شرکت ایریسا نقش اساسی در راهبردها و اهداف فولاد مبارکه دارند که می‌توانند به فولاد مبارکه در تسهیلگری فعالیت‌ها و پیشرفت و آبادانی کشور کمک کنند.

وی توسعه سرمایه انسانی را مهم‌ترین اولویت این شرکت دانست و تصریح کرد: باید در کنار نگهداشت و نکوداشت کارکنان با ایجاد انگیزه درونی و احساس تعلق، به توسعه سرمایه انسانی و جذب نخبگان بین‌المللی و باتجربه نیز اندیشید؛ چراکه هر اتفاقی در مجموعه ایریسا وابسته به سرمایه انسانی است.

ضرورت توجه به نوآوری و فناوری‌های نوظهور

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه نوآوری و فناوری‌های جدید و نوظهور را از دیگر موضوعات مهم و اولویت‌دار دانست و افزود: حتی برای حفظ شرایط در فولاد مبارکه نیز به نوآوری الزام داریم و برای تحقق شعار و خلق آینده‌ای بهتر در راستای توسعه و پیشرفت صنعت فولاد و کشور و همچنین افزایش درآمدها قطعاً باید به این حوزه به‌طورجدی توجه شود و در کسب‌وکار این مجموعه، نوآوری اولویت شماره یک است.

وی با اشاره به نقش تحقیق و توسعه در تعالی سازمان‌ها گفت: شرکت‌هایی مانند ایریسا باید بخش اصلی درآمد خود را در مسیر تحقیق و توسعه قرار دهند و اگر در این حوزه سرمایه‌گذاری نشود، عقب می‌مانیم. در واقع اصل درآمد در همین بخش تحقیق و توسعه و فعالیت‌های نوآورانه است و باید بودجه ویژه‌ای را برای این حوزه در استراتژی و راهبردهای ایریسا قرار گیرد.

«ایریسا پرایم» مدل مناسبی برای توسعه صادرات خدمات

طیب‌نیا تأکید کرد: در موضوع امنیت سایبری فعالیت‌های نوآورانه انجام شده، اما تا چند سال آینده همچنان نیاز به تحقیق و توسعه در این حوزه وجود دارد و باید در حوزه‌های هوشمندسازی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا به‌منظور ارتقا و توسعه امنیت سایبری، تمرکز و نگاه ویژه‌ای وجود داشته باشد، زیرا به دلیل جایگاه فولاد مبارکه و جنگ نرم، دشمن در وهله اول از طریق جنگ سایبری و در عرصه فناوری اطلاعات حمله می‌کند که شرکت ایریسا باید خط مقدم را در این حوزه حفظ کند.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به صادرات خدمات فناوری اطلاعات گفت: برای توسعه این مجموعه و کسب درآمد و انتقال دانش به ایران نیاز داریم که این حوزه گسترش یابد و «ایریسا پرایم» می‌تواند مدل مناسبی برای آن باشد که کشورهای همسایه نیز بستری برای این فعالیت و کسب درآمد ارزی خواهند بود.

اکبر گلبو مدیرعامل شرکت ایریسا نیز در حاشیه این بازدید گفت: شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون (ایریسا) با قدمت ۳۱ ساله علاوه بر فولاد مبارکه در سایر مجتمع‌های بزرگ تولیدی فولاد کشور و دیگر صنایع مادر فعالیت دارد.

وی ادامه داد: شرکت ایریسا یکی از مهم‌ترین شرکت‌ها در تحقق شعار خلق آینده‌ای بهتر است، زیرا این شرکت با بیش ۷۵۰ نیروی خلاق و نخبه در حوزه فناوری اطلاعات، برق، صنایع و سایر رشته‌های مرتبط ایفای نقش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش‌آفرینی برای صنعت فولاد با افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و مصارف و افزایش و بهبود عملکرد در صنایع یکی از اهداف اصلی این شرکت بوده و از این جهت نقش کلیدی در صنایع ایفا می‌کند.

گلبو ادامه داد: برنامه‌های آینده شرکت در حضور مدیرعامل فولاد مبارکه ارائه شد که مهم‌ترین آن جذب و توسعه سرمایه انسانی است و در راستای بهبود خدمت‌رسانی به صنعت فولاد کشور با توجه به اولویت‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ایریسا نوآوری و توسعه مشارکت‌ها را از دیگر راهبردهای این شرکت دانست و افزود: در همین راستا اقدام به تأسیس واحد «ایریسا پرایم» کردیم که هدف اصلی آن توسعه نوآوری مشارکت است و با کمک این واحد و حمایت همه واحدها این حوزه را توسعه خواهیم داد.

وی ادامه داد: صادرات محصولات و خدمات و همچنین توسعه سرویس‌ها، حوزه امنیت و تحول دیجیتال از دیگر راهبردهای این شرکت و مورد تأکید مدیرعامل فولاد مبارکه است که در دستور کار قرار دارد.

گلبو حضور مدیرعامل و معاونان فولاد مبارکه در شرکت ایریسا را منشأ خیر و اثر دانست و گفت: حضور در پروژه‌های صنایع بزرگ یک نقطه قوت و مزیت برای این شرکت به شمار می‌آید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.