×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی خود در اردوی اتریش از ساعت ۱۸ به وقت تهران به مصاف سنگال می‌رود.

به گزارش کیوسک خبر، تیم‌ ملی فوتبال ایران و سنگال امروز (سه شنبه) پنجم مهر از ساعت ۱۸ به وقت ایران در اتریش به دیدار هم می‌روند. این مسابقه در ورزشگاه Motion invest Arena در شهر مولدینگ در حوالی وین، پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

در رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال، سنگال در رتبه هجدهم و و ایران تیم بیست و دوم هستند و هر دو به عنوان قدرت‌های اول آسیا و آفریقا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور خواهند داشت. سنگال در گروه A و ایران در گروه B جام جهانی حضور دارد.

پیش از این ایران و سنگال یک بار با هم رو در رو شده اند که حاصل این مسابقه دوستانه تساوی بوده است. برگزاری دومین دیدار این دو تیم در حالی است که از ماه‌ها قبل صحبت‌هایی درباره انجام این دیدار با رایزنی وزارت امور خارجه ایران وجود داشت که در نهایت در این پنجره از بازی‌های ملی نهایی شد.

تیم ملی ایران
تیم ملی ایران در حالی پای به زمین مسابقه می‌گذارد که روز جمعه توانست پیروزی ارزشمندی در دیدار دوستانه مقابل اروگوئه کسب کند و نشان دهد مشکلات ماه‌های گذشته پایان رسیده و این تیم آماده‌تر از هر زمان دیگری برای حضور در جام جهانی آماده می‌شود.

کی‌روش که تا یک سال قبل سرمربی تیم ملی مصر بود، در اظهارات نخست خود در ورود به ایران گفته بود به خوبی اروگوئه و سنگال را می شناسد. این سرمربی پرتغالی در دوران حضور روی نیمکت مصر، در دو مقطع مختلف به سنگال برخورد که حاصل هر دو اتفاق، ناکامی مصر بود. او ابتدا قهرمانی آفریقا را به علت شکست در ضربات پنالتی در فینال از دست داد و سپس در راه صعود به جام جهانی در ضربات پانلتی مقابل سنگال مغلوب شد تا بار دیگر به ایران بازگردد.

سرمربی پرتغالی برای این دیدار از ۲۷ بازیکن دعوت کرده بود که تاکنون نورافکن و رضاییان (به علت صادر نشدن ویزا) به تیم ملی ملحق نشده‌اند. در تمرینات روزهای گذشته نیز بیرانوند و آزمون با مصدومیت‌هایی رو به رو بودند که به علت بهبود هر چه سریعتر این بازیکنان، احتمال می‌رود در این دیدار به میدان نروند.

با اتمام این اردو تیم ملی فقط یک دیدار دوستانه در بیستم آبان در تهران خواهد داشت که لژیونرها در این مسابقه غایب هستند و نمی‌توانند زیر نظر کی‌روش کار کنند و به نوعی این دیدار آخرین محک جدی تیم ملی است.

تیم ملی سنگال
تیم پرستاره سنگال در حال حاضر بهترین تیم آفریقا است و امیدواری بسیاری به موفقیت این تیم وجود دارد. سنگال ظرف یک سال گذشته قهرمان آفریقا شده و با کنار زدن مصر به جام جهانی راه یافته است. این تیم در بازی دوستانه اخیر خود مقابل بولیوی نیز به پیروزی دو بر صفر دست یافت.

آلیو سیسه، سرمربی سنگال بازیکنان نامدار این تیم مانند سادیو مانه، کولیبالی، ادریسا گانا، شیخ کویاته، عبدو دیالو و دیگر ستاره‌های مطرح تیمش را در اختیار دارد اما ادوارد مندی، دروازه‌بان چلسی غایب بزرگ این تیم در دیدار با ایران است.

سرمربی جوان سنگال از ایران به عنوان یک رقیب ایده آل برای محک زدن تاکتیک تیمش در راه جام جهانی نام برده است. سنگال در جام جهانی با تیم ملی قطر، میزبان جام جهانی رو به رو است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.