×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
ایران به بالاترین سطح صادرات نفت خود در ۲ سال گذشته رسید

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا، ایران به بالاترین سطح صادرات نفت خود در حداقل دو سال گذشته دست یافته و از رکورد پیشین (روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه) هم فراتر رفته است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از فایننشال تایمز، سید احسان خاندوزی با اشاره به اینکه صادرات غیرنفتی ۵۳ میلیارد دلاری در ۱۱ ماه پارسال نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن (۱۴۰۰) ۱۲ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: واردات هم در همین بازه زمانی ۶۰ میلیارد دلار بوده که نشان می‌دهد اقتصاد ایران را نمی‌توان منزوی کرد.

وی با شاره به اینکه ایران به بالاترین سطح صادرات نفت خود در حداقل دو سال گذشته دست یافته و از رکورد پیشین یعنی رقم روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه پیشی گرفته است، افزود: روسیه در سال مالی اخیر، ۲.۷۶ میلیارد دلار در پروژه‌هایی صنعتی، معدنی و حمل‌ونقل ایران سرمایه‌گذاری کرده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: ما روابط خود با روسیه را راهبردی تعریف کرده‌ایم و در بسیاری از جنبه‌ها به‌ویژه روابط اقتصادی با یکدیگر همکاری می‌کنیم، چین و روسیه دو شریک اصلی اقتصادی ما هستند و ایران با اجرای توافق‌های راهبردی روابط خود را با آنها گسترش خواهد داد.

خاندوزی مناقشه اوکراین را تأسف‌بار دانست و گفت: روسیه و بعضی از کشورهای دیگر علاقه‌مند به استفاده از سازوکارهایی مانند قراردادهای پولی متقابل یا سوآپ‌های تجارت‌محور هستند. ما نه‌تنها با روسیه، بلکه با چین و دیگر شریکان از جمله ترکیه در این زمینه مذاکره کرده‌ایم.

وی اعلام کرد: دولت برای افزایش درآمدهای غیرنفتی، وصول مالیات را از طریق مبارزه با فرارهای مالیاتی افزایش داده و در عین حال مالیات شرکت‌ها را پنج درصد کاهش داده است.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: زمانی که کشور با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کند مسئولان بیش از گذشته تلاش می‌کنند و وقت بیشتری را برای خدمت به مردم می‌گذارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.