×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ایجاد ۹۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد، از ایجاد بیش از ۹۰۰ هزار فرصت شغلی در طول برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.

به گزارش کیوسک خبر، سید مرتضی بختیاری، در مراسم تفاهم نامه واگذاری سه هزار دستگاه تراکتور به مددجویان کمیته امداد، گفت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد ارائه ابزار کار به افراد مستعد اشتغال است و در همین راستا ارائه سه هزار دستگاه تراکتور به مددجویان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش تسهیلات اشتغال در مشاغل خاص اظهار کرد: تأمین تراکتور یکی از اولویت‌های کمیته امداد است که مشمول وام ۳۰۰ میلیون تومانی خواهد شد.

بختیاری با تشریح اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغال مددجویان خاطرنشان کرد: این نهاد در طول برنامه ششم توسعه، موظف به ایجاد ۳۵۰ هزار شغل بود اما در این مدت موفق به ایجاد بیش از ۹۰۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف شد و تعداد قابل توجهی از مددجویان به خودکفایی رسیده و از حمایت خارج شدند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در سال جاری نیز کمیته امداد موظف به ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی از سوی شورای عالی اشتغال شده است، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار فرصت شغلی راه‌اندازی شده و ۱۳۴ هزار طرح اشتغال نیز در نوبت دریافت وام از شبکه بانکی است.

وی به تفاهم‌نامه همکاری برای ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اشاره کرد و گفت: کمیته امداد در سال‌های اخیر در حوزه مشاغل دانش‌بنیان حضور قوی داشته است و روز گذشته نیز ۳۵ فروند پهپاد سمپاش کشاورزی تحویل مددجویان شد.

بختیاری بر ضرورت عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از سوی صنایع و مجموعه‌های اقتصادی خصوصی و دولتی تاکید کرد و افزود: ۶ هزار نخبه، ۵۲ هزار دانشجو و حدود ۷۳۰ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند که حمایت از آنان می‌تواند تضمین کننده آینده کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری باشد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته امداد با سازمان فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش‌های شغلی و مهارت‌افزایی به مددجویان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری حدود ۵۰ هزار مورد آموزش مهارت‌افزایی به مددجویان ارائه شده است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، در این مراسم همچنین سیدمحمد موسوی معاون وزیر صمت با اشاره به ظرفیت‌های کمیته امداد در حوزه اشتغال گفت: باید با همکاری همه دستگاه‌ها، کاری کنیم که مددجو به توانمندی رسیده و در آینده تبدیل به یک خیر بزرگ شود.

وی با اعلام آمادگی وزارت صمت برای همکاری با کمیته امداد در حوزه‌های مختلف به ویژه تأمین ابزار کار و اشتغال خانواده‌های تحت حمایت، افزود: باید دست به دست هم بدهیم و با ایجاد درآمد باثبات، زمینه خودکفایی و خوداتکایی مددجویان را فراهم کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.