×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ایجاد ۲۵ هزار شغل جدید در سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مرتضی نیازی معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با بیان این مطلب افزود: این بنیاد راه‌اندازی ۸ هزار و ۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان سیستان و بلوچستان برای سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری کرده که باعث ایجاد ۲۵ هزار و ۷۵۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستایی این استان خواهد شد.

نیازی با تأکید بر قرارگرفتن تمامی شهرهای استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت اظهار داشت: ۸۳ مجری و تسهیلگر در سال جدید فرآیند ایجاد مشاغل پایدار را در مناطق محروم و کم‌برخودار استان پیگیری و اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت اجرای ۷ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان سیستان و بلوچستان برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرده بود که با انعقاد یک تفاهم‌نامه جدید، تعداد طرح‌ها به ۸ هزار و ۲۵۰ طرح رسید.

نیازی درباره مفاد این تفاهم‌نامه توضیح داد: تفاهم‌نامه به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال میان بنیاد برکت، سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی و جهاد کشاورزی استان و بانک قرض‌الحسنه مهر برای ایجاد ۱۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری به امضا رسیده است.

نیازی ادامه داد: دامپروری سبک و سنگین، تولید پوشاک، صنایع دستی، فنی و خدماتی، پرورش مرغ و محصولات گلخانه‌ای از جمله رسته‌های در اولویت برای ایجاد مشاغل جدید در مناطق محروم و روستایی سیستان و بلوچستان به‌شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز ۱۶ هزار ۹۴۷ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.