×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
ایجاد یک میلیون مترمربع فضای سبز در زاگرس جنوبی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سیدابوالحسن محمدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی هم‌زمان با روز زمین پاک گفت: با توجه به نقش مؤثر درخت و فضای سبز در پاکی هوا و بالا رفتن روحیه کارکنان شاغل به‌ویژه در مناطق عملیاتی، این شرکت اقدام به کاشت بیش از ۳۷ هزار اصله درخت در مناطق عملیاتی کرده و در مجموع مساحت فضای سبز ایجادشده تاکنون به حدود یک میلیون و ۵۰ هزار مترمربع رسیده است.
وی با اشاره به اینکه این شرکت بیش از ۳ میلیون و ۸۰۶ هزار مترمربع فضای صنعتی در اختیار دارد، افزود: اکنون نسبت فضای سبز موجود در زاگرس جنوبی به فضای صنعتی به حدود ۲۷ درصد می‌رسد و این در حالی است که استاندارد سازمان محیط زیست در این زمینه ۱۰ درصد است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی سرانه فضای سبز جهانی را به ازای هر نفر ۲۰ تا ۲۵ مترمربع عنوان و اظهار کرد: سرانه فضای سبز زاگرس جنوبی ۱۸۹ مترمربع به ازای هر نفر است که در پنج منطقه عملیاتی آغار و دالان، نار و کنگان، پارسیان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت‌آباد احداث شده است.
محمدی با تأکید بر توجه به تغییرات اقلیمی و وقوع خشکسالی در مناطق مختلف گفت: کاشت درختان سازگار با شرایط آب و هوایی مناطق عملیاتی با حداقل نیاز آبی، انواع درختان مثمر و غیر مثمر و انواع گل و گیاه به فراخور شرایط آب و هوایی در مناطق پنجگانه عملیاتی این شرکت به روش آبیاری قطره‌ای ضروری است.
وی به مدیریت پسماندها در این شرکت اشاره کرد و افزود: مقدار پسماند عادی تولیدشده در این شرکت ماهانه حدود ۴۰ هزار کیلوگرم است که عملیات انتقال و دفع پسماند با همکاری شهرداری شهرستان‌های مجاور مناطق عملیاتی انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به پسماندهای صنعتی نیز اشاره و اظهار کرد: این نوع پسماندها نیز به فراخور میزان تولید گاز، مایعات گازی و نفت، به‌طور موقت در حوضچه‌های پساب جمع‌آوری می‌شوند و براساس نوع پسماند به روش‌های استاندارد و مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست دفع می‌شوند.
محمدی تصریح کرد: مقدار پساب‌های بهداشتی این شرکت نیز ماهانه حدود ۱۵ هزار مترمکعب است که بیش از ۹۰ درصد آن به روش‌های بیولوژیکی تصفیه و برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.
وی گفت: به تأیید سازمان حفاظت محیط زیست استان فارس، اقدام‌های داوطلبانه این شرکت در مناطق عملیاتی در زمینه احداث آبشخور حیوانات و نگهبانی از مناطق قرق شده و جلوگیری از حضور شکارچیان در حوزه تأسیسات صنعتی سبب افزایش جمعیت شکار در برخی مناطق عملیاتی این شرکت شده است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یادآور شد: این شرکت پیش از این نیز موفق به دریافت تندیس سیمین صنعت سبز برای مناطق عملیاتی آغار و دالان و پارسیان شده بود.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با مرکزیت شیراز یکی از شرکت‌های تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که پنج منطقه عملیاتی نار و کنگان، آغار و دالان، پارسیان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت‌آباد را در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان راهبری می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.