×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل پست بانک ایران در نشست خبری گفت: پست بانک علاوه بر روستا، در شهرهایی با جمعیت زیر ۲۵۰۰۰ نفر نیز حضور دارد و خدمات به مردم ارائه می‌دهد.این یک ظرفیت بی‌نظیر است که برای پست بانک ایجاد شده و می‌توانیم این خدمات را توسعه دهیم.
بهزاد شیری، ظرفیت‌های جدید اساسنامه پست بانک را تبیین کرد. او توضیح داد که در سال ۱۴۰۰، شورای پول و اعتبار مصوبه‌ای برای اساسنامه پست بانک صادر کرد که چندین بار در دستور کار دولت قرار گرفت و تکمیل شد. این مصوبه در نهایت با تایید شورای نگهبان در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ و پس از ۷ سال ابلاغ شد.
شیری افزود: این ابلاغیه برای بانک یک تغییر نهادی به حساب می‌آید و تغییرات نهادی هر شرکتی یا مجموعه‌ای بر اساس اساسنامه‌اش است. او با اشاره به اینکه پست بانک ایران یک بانک دولتی است، گفت: در ماده ۱ این اساسنامه نام بانک «پست بانک» که به استناد قانون تاسیس شرکت دولتی و به اختصار بانک نامیده می‌شود، و ماده ۲ نوع بانک سهامی عام است و تنها بانک دولتی، بورسی است که ۵۱ درصد سهام آن متعلق به دولت است و ۴۹ درصد آن متعلق به سهام بخش خصوصی است بنابراین پست بانک ایران یک بانک دولتی است.
در مورد ماده ۳ که اهداف تشکیل بانک آمده است، شیری عنوان کرد: ظرفیت ویژه برای پست بانک در این ماده وجود دارد که توسعه بانکداری خرد و ارائه خدمات بانکی به مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته و کمک به توسعه بخش ارتباطات و فناوری کشور می باشد.
وی در ادامه با اشاره به ماده ۴ این اساسنامه بیان کرد: که بانک در این اساسنامه با رعایت موازین در کلیه احکام به عنوان بانک توسعه ای تخصصی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور شناخته شده است و براساس قانون پولی و بانکی کشور و مصوبات شورای پول و اعتبار و ضوابط ابلاغی بانک مرکزی به انجام فعالیت های عملیات بانکی در راستای اهداف ماده ۳ که به اهداف بانک در توسعه بانکداری خرد در مناطق کمتر توسعه یافته، روستایی و شهرهای با جمعیت زیر ۲۵۰۰۰ نفر می باشد.
شیری اعلام کرد: از آذر ۹۹ تا ۱۴۰۲، مفهومی در صنعت بانکداری از طریق بانک مرکزی ابلاغ و رعایت شده است که به نام «مدیریت رشد مقداری ترازنامه» شناخته می‌شود. به گفته وی، شرایط مالی و نسبت‌های مالی بانک‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد که حداکثر ۲ درصد رشد تسهیلات داشته باشند. در حالی که پست بانک در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، دو سال پیاپی بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل پست بانک افزود: فناوری های نوین، اطلاعات و تغییر روز افزون ارتباطات شیوه های زندگی مردم را تغییر داده است و پست بانک با استفاده از روش های بانکداری دیجیتال و بکارگیری فناوری های نوین بین بانک های کشور سرآمد است.
شیری خاطر نشان کرد: پست بانک امروز نزدیک به ۶۰۰۰ باجه بانکی روستایی دارد که با ارائه خدمات نوین بانکداری با توجه به نیازهای مشتریان در باجه های روستایی خدمات صحیح و متمایزی را ارائه می دهد که از سال ۹۸ از ۷ خدمت به ۴۴ خدمت در حال حاضر رسیده است، از این رو مشتری مداری سرلوحه این بانک می باشد که هم اکنون بالغ بر ۱۴ و نیم میلیون حساب بانکی روستایی ثبت شده است که از لحاظ خدمت یکی از بانک های خدمت محور هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.