×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
ایجاد اشتغال با رونق تولید

علیرضا عباسی، نماینده مجلس شورای اسلامی

کیوسک خبر ـ کشور راهی جز توسعه و پیشرفت و حرکت در مرزهای دانش ندارد که این مهم به دست شما کارگران امکان پذیر خواهد بود.

ماحصل تحقیق، کار و کارگری هوشمند و مهارت محور و دانش بنیان است که می‌تواند باعث حل مسائل و مشکلات کشور شود و قوی شویم.

وقتی به آمارهای بین المللی در حوزه های مختلف نگاه می کنیم ایران جزو پنج یا ۱۰ کشور اول دنیاست و البته هیچ منطقی قبول نمی کند که ما در حصر و محدودیت باشیم ولی بتوانیم جزو کشورهای پیشرو باشیم.

ایران در حوزه سلول‌های بنیادین جزو پنج کشور اول دنیاست و ما امروز به این دستاورد افتخار می کنیم، سوال این است که چطور ما در نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، سلول های بنیادین و هوافضا جز کشورهای برتر هستیم ولی در برخی از حوزه ها علی رغم ده ها سال سابقه فعالیت اما همچنان عقبیم. ما هر کجا که اراده کردیم و کار را به کاردان سپردیم رشد کرده‌ایم.

یکی از شرکت های دانش بنیان کرج در عرصه بیو تکنولوژی کیت تشخیص کرونا به ۱۸ کشور از جمله آلمان، فرانسه و ایتالیا صادر می کند و این در حالی است که کرونا حدود دو سال است که دنیا را فرا گرفته است. با این اوصاف ما هر گاه که خواستیم، توانستیم و در بخش هایی هم که موفق نبوده ایم یا نخواسته ایم و یا دست های پشت پرده بوده تا ما اراده نکنیم.

با وجود نیروی انسانی متخصص در کشورمان ما تا به امروز در هر حوزه ای که اراده کرده ایم موفق بوده ایم، جمعیت دانشجویی در کشورمان نسبت به گذشته چند برابر شده ولی یکی از مشکلاتی که در سطح دانشگاه ها با آن مواجه ایم این است که ما تحقیق کردیم تا مقاله چاپ کنیم و این در حالی است که تحقیق علاوه بر چاپ مقاله باید منجر به رفع نیازهای کشور هم شود.

ماحصل تحقیق نه تنها باید حرکت در مرزهای دانش باشد؛ بلکه باید مسائل و مشکلات کشورمان را هم حل کند، ما باید مسائل و مشکلات کشور را احصاء و برای حل این مشکلات به هر یک از دستگاه ها ماموریت بدهیم و اگر اینگونه عمل کنیم مطمئن باشید که جزو کشورهای پیشرو خواهیم بود.

نیروی انسانی تاکنون به هر آنچه خواسته دست یافته است، در نیروی انسانی نسل‌های مختلف دانشگاه وجود دارد که نسل اول را پشت سر گذاشتیم و تعداد دانشجویان ما نسبت به ۴۰ سال گذشته قابل قیاس نیست.

کارگران به عنوان زحمتکشان جامعه بسیار ارزشمند هستند و باید به آنها بها دهیم، ماحصل مجموعه کارگر و کارفرما تولید می‌شود و با رونق تولید در کشور اشتغال ایجاد و مشکل اشتغال، مسکن، ازدواج و ناهنجاری‌های اجتماعی حل خواهد شد.