×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اولین نشست صنفی شرکت‌های فعال در زمینه تولید اتوبوس برقی به میزبانی شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) در تاریخ ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

کیوسک خبر ـ در این نشست که مدیران شرکت‌های ایران خودرو دیزل، سایپا دیزل، زرین خودرو، زامیاد، شتاب و مکو حضور داشتند، ضمن امضای تفاهم‌نامه همکاری مابین فعالان صنعت اتوبوس برقی کشور برای وحدت رویه در راستای توسعه زیرساخت شارژ اتوبوس‌های برقی، مسائل مهمی از جمله، استقرار زیرساخت‌های شارژ به بحث و گفتگو گذاشته شد و تصمیم‌گیران این صنعت، به تبادل نظر و ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

در این نشست به ضرورت استفاده از اتوبوس‌های برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور و آمارهای منتشر شده در خصوص آسیب های آلودگی هوا در ابعاد مختلف پرداخته شد.

ضرورت حضور شرکت های فعال در حوزه تولید اتوبوس، در این عرصه، گامهای دولت در خصوص بکارگیری اتوبوس های برقی تولید شده در کشور، تدوین قرارداد خرید اتوبوس‌های برقی ساخت داخل از سوی وزارت کشور از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

شرکت مکو با ارائه پیشنهاد برگزاری نشست‌های شرکت‌های فعال در حوزه اتوبوس برقی، زمینه را جهت ایجاد هماهنگی و همفکری صاحب نظران این حوزه هموار ساخته است. یکی از چالش‌های اصلی جهت استقرار ناوگان حمل و نقل برقی در کشور، تامین زیرساخت شارژ مورد نیاز آن است و اتوبوس‌های برقی نیز از این موضوع مستثنی نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.