×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین جلسه مدیران دخانیات در سالن تولید مجتمع تولیدی تهران برگزار شد

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران در اولین جلسه مدیران این شرکت در سال جدید، تولید و اشتغال را مهمترین اولویت کار این شرکت دانست و اظهار داشت: مدیران دخانیات با حرکت جهادی تولید، دانش بنیان و اشتغال را پیگیری کنند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت دخانیات ایران، دکتر محمد شیخان مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره این شرکت امروز یکشنبه در اولین جلسه شورای معاونین و مدیران این شرکت در سال جدید با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری گفت: ایشان همواره در ابتدای سال با هوشمندی و درایت خود مسیر توسعه و تعالی کشور را مشخص می کنند و نامگذاری امسال بعنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین با اقتصاد، تولید و حرکت جهادی گره خورده است.

وی در این جلسه که در یکی از سالن های تولید مجتمع دخانیات تهران برگزار شد، تاکید کرد: برگزاری اولین جلسه مدیران در این مکان این پیام را دارد تولید یک راهبرد اساسی و استراتژیک برای ماست و همه مدیران و کارکنان شرکت موظف هستند از تولید حمایت کنند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران تاکید کرد: اگر تا دیروز عده ای از سفره مردم نان بر می داشتند و به سفره مردم تجاوز می کردند، امروز هنر ما باید این باشد که زندگی و نان را به سر سفره مردم ببریم.

شیخان با اشاره به فواید و دستاوردهای حمایت از تولید افزود: تقویت تولید، افزایش سهم بازار را به دنبال خواهد داشت و به تبع آن فروش محصولات بیشتر خواهد شد.

وی اهمیت تولید را اینگونه مورد تاکید قرار داد: شاخص ارزیابی همه مدیران، حمایت از تولید باید باشد و هر مدیر و کارمندی بخواهد به رشد و بالندگی برسد، باید نسبت خود را با تولید برقرار کند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران در ادامه توجه مدیران دخانیات به مساله دانش بنیان را خواستار شد و گفت: برای پیشرفت و توسعه در شرکت دخانیات ضرورت دارد به مساله دانش بنیان توجه ویژه شود و باید خودمان را به عرصه علم و فناوری نوین گره بزنیم.

شیخان با اشاره به این حدیث « العلم السلطان» تاکید کرد: علم سلطان است. هر کس آنرا داشته باشد پیروز است و هر کس آنرا نداشته باشد، شکست می خورد. لذا اعتقاد ما این است راه برون رفت از مشکلات، حرکت در مسیر علم و فعالیت های دانش بنیان و اتصال به تکنولوژیهای روز است. این مسیری است که مقام معظم رهبری پیش روی ما قرار داده است.

وی تاکید کرد: همه حوزه های تولیدی و صنایع داخلی برای اینکه در بازارهای داخلی و خارجی سهم داشته باشند باید به آن توجه کنند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه بیش از هفت هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، افزود: نزدیک به ۳۰۰ شرکت دانش بنیان بصورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه کاری شرکت دخانیات فعال هستند و باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

قطع وابستگی مواد اولیه از خارج کشور

شیخان از افتتاح مرکز فناوریهای نوین شرکت دخانیات در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: با حرکتی که از سال گذشته در این شرکت آغاز و حوزه فناوری را در دخانیات طرح ریزی و برنامه ریزی کردیم، امیدواریم در سال جدید مرکز نوآوری شرکت دخانیات را افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اساسی این مرکز می تواند قطع وابستگی مواد اولیه ای باشد که از خارج وارد می شود، گفت: یکی از گلوگاه مهم شرکت دخانیات، حوزه مواد اولیه ای است که از خارج وارد می شود. وابستگی هم صنعت دخانیات را زمین گیر کرده است. اما این مرکز می تواند با تمرکز بر این عرصه، وابستگی را قطع و مسیر رشد، توسعه و پیشرفت را برای ما هموار کند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران در ادامه با اشاره به اهمیت اشتغال در کشور افزود: اگر حوزه تولید، صنعت و اقتصاد نتواند زایشی برای اشتغال داشته باشد، بی ثمر و بی نتیجه است. لذا حرکت هایی که ما در شرکت دخانیات دنبال می کنیم، نتیجه آن باید ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم باشد.

شیخان با بیان اینکه باید همه تلاش انجام شود تا ظرفیت اشتغال در کشور ایجاد شود، گفت: ما عرصه کشاورزی را با چند هدف در دخانیات دنبال می کنیم که رفع نیاز به مواد اولیه و بستر سازی برای ایجاد اشتغال از جمله این اهداف است.

وی بر حمایت دائمی از بخش کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: ما حرکتی را آغاز کردیم که منافع عده زیادی به خطر افتاده و قطعا در این مسیر دست اندازی می کنند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با تاکید بر اینکه باید در کنار همدیگر، همدل و همراه مسیری را دنبال کنیم که به نفع تولید، صنعت و اشتغال باشد، افزود: عده قلیلی از شرکت دخانیات برای خود ثروت اندوزی می کردند، منافع شان قطع شده و آنها نمی گذارند تا ما کار کنیم. اما باید محکم پای کار باشیم و این مسیر پر فراز و نشیب را با شدت و قدرت دنبال کنیم.

شیخان با بیان اینکه کار ما یک جهاد است، افزود: ایجاد اشتغال یک جهاد است و هر کسی در این مسیر کوتاهی کند، از مسیر رشد و تعالی عقب می افتد.

وی در پایان از زحمات و تلاشهای همه کارکنان و مدیران شرکت دخانیات تقدیر و تشکر کرد و گفت: باید در کنار هم باشیم تا به قله واقعی تولید در شرکت خانیات برسیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.