×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سیاست گذار برای تعادل‌بخشی به بازارها نیازمند اطلاعات دقیق از روند معاملات کالاهاست که این آمار از بورس کالا بدست خواهد آمد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از کالاخبر، غلامحسین رضوانی، نماینده مجلس درباره چگونگی تنظیم بازار کالاها گفت: سازوکارهایی که دولت برای تنظیم بازار در دستورکار قرار می‌دهد، نسبت به نوع بازارها متفاوت است؛ دولت تلاش می‌کند که بر مبنای عرضه و تقاضا به تنظیم گری و سیاست گذاری در بازارها بپردازد که به نظر می‌رسد که دولت براساس تجربیات گذشته با تبعات قیمت گذاری دستوری آشناست.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: باید شرایط رقابت و شفافیت بازار به گونه‌ای فراهم شود که تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، کالاهای مورد نیازشان را بدون واسطه خریداری کنند که در این زمینه، بستر امن و شفاف معاملات، بورس کالاست.

رضوانی با بیان اینکه در تنظیم بازار باید شرایط واقعی اقتصاد را در نظر بگیریم، گفت: سازوکار بورس کالا برای تنظیم گری بازار بسیار مهم است و آثار مثبت این مکانیسم را طی سال‌های مختلف در بازارهای گوناگون و حتی همین اواخر در بازار خودرو نیز مشاهده کردیم.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: اصل مهم برای ایجاد تعادل در یک بازار، اشراف سیاست گذار به اطلاعات دقیق آن بازار است، این مهم به واسطه تمرکز مبادلات کالایی کشور در بورس کالا و تشکیل یک مرکز اطلاعاتی شفاف برای رصد دقیق بازارها مهیا شده است و قطعاً دولت و سیاست گذاران نیز اهمیت وجود این مکانیسم شفاف در اقتصاد را درک کرده اند.

وی در پایان گفت: هر چه پایش اطلاعات برای رصد معاملات دقیق‌تر باشد، قدرت تصمیم‌گیری برای تنظیم گری بازار و کمک به تولیدکنندگان، بهتر انجام می‌شود و نقش بورس کالا در تحقق این موضوع، کلیدی است.
منبع: مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.