×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حمید منتظری مدیر مجتمع سنگ آهک پیربکران با بیان این مطلب گفت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) برای بهبود و کنترل آتشباری در معدن سنگ آهک پیربکران به عنوان پایلوت معادن همجوار مناطق مسکونی، قرارداد تحقیقاتی با عنوان «به روزآوری و بهینه سازی عملیات انفجار در معدن سنگ آهک پیربکران» با دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات منعقد کرد.

وی افزود: هدف از تدوین و اجرای این طرح، استفاده از روش های نوین انفجار در راستای کاهش لرزش زمین و آلودگی ناشی از انفجار است که در صورت کنترل نشدن آن، نارضایتی ساکنان همجوار معدن و به دنبال آن کاهش و حتی توقف تولید را به همراه خواهد داشت.

مدیر مجتمع سنگ آهک پیربکران با اشاره به اینکه کاهش خرج ویژه و تعداد چال های آتشباری در انفجار، تنها راه حل کاهش پیامدهای ناشی از آن نیست، گفت: در صورت پایین بودن میزان ماده منفجره مورد استفاده در چال از مقدار بهینه، جابجایی و خردایش توده سنگ منفجر شده، سبب آسیب به تجهیزات معدنی و کاهش راندمان معدنکاری خواهد شد.

وی افزود: از این رو، برای انجام یک انفجار موفق، روش های نوین انفجار با درنظر گرفتن شرایط ژئومکانیکی منطقه به کار گرفته شد. میزان نرمه و ضایعات حاصل از آتشباری به طور موثری کاهش یافت. همچنین، با بهینه سازی ابعاد دانه بندی، هزینه های حاصل از خردایش در واحد فرآوری نیر کاهش خواهد یافت.

منتظری با اشاره به اجرای دقیق و مهندسی روش نوین انفجار و بهبود پارامترهای آتشباری در هر مرحله طی ۳ ماهه اخیر در مجتمع سنگ آهک پیربکران گفت: این مجتمع با اقدامات انجام شده، موفق به کنترل آتشباری در سطح استاندارد از نظر کاهش میزان لرزش و صدا طبق نظرسنجی به عمل آمده از اهالی و ساکنان روستاهای اطراف مجتمع و نیز براساس گزارش های خط تولید و دانه بندی طی مدت مذکور شد.

بنا به این گزارش، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بوده و فعالیت خود را از سال ۱۳۴۶ در راستای تهیه و تامین مواد اولیه غیرفلزی مورد نیاز کارخانه ذوب آهن اصفهان آغاز کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.