×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل ازمجله متال بولتن میزان تقاضای جهانی کبالت تا سال ۲۰۵۰ میلادی نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد رشد ۴۶۰ درصدی خواهد بود. بانک جهانی اعلام کرد: این افزایش تقاضا ناشی از تامین نیاز روبه رشد جهان به استفاده از تکنولوژی های انرژی پاک است.
پیش بینی می شود تقاضای جهانی کبالت برای استفاده در تکنولوژی های انرژی پاک از۱۴۰ هزار تن در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۶۴۴ هزار تن در سال ۲۰۵۰ میلادی افزایش یابد.
تولید ۶۰ درصد کبالت جهان در کنگو
اما رشد تقاضای کبالت، به عنوان یک ماده اصلی در باتری خودروهای الکتریکی، می تواند نگرانی هایی نیز در خصوص تامین این ماده معدنی ایجاد کند. چرا که بیش از ۶۰ درصدکبالت جهان در جمهوری دموکراتیک کنگو تولید می شود.
به گفته بانک جهانی، تولیدکنندگان باتری خودروهای الکتریکی با وجود نگرانی زنجیره تامین مواد معدنی به ویژه کبالت، سعی بر این دارند تا با کاهش میزان کبالت مورد نیاز در این باتری های و نیز حفظ کیفیت و کارایی در آنها نگرانی های زنجیره تامین این ماده معدنی را کاهش دهند.
همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی برای محدود کردن شیوع بیماری نگرانی هایی در خصوص توقف تولید کبالت به وجود آمده است. این نگرانی ناشی از تعطیلی تولید در استان هاوت کاتانگا Haut Katanga در جمهوری دموکرتیک کنگو است که می تواند به تولید و صادرت کبالت در این منطقه صدمه بزند.
بانک جهانی افزود: هرگونه تغییر بالقوه در تامین تقاضای کبالت می تواند تغییراتی در بخش ذخیره سازی ایجاد کند و منجر به این شود که صنعت درصدد تغییر در ترکیب شیمیایی و یا حتی نوع باتری ها برآید.
به همین ترتیب، حتی تغییرات کوچک در میزان و نوع تکنولوژی های ذخیره انرژی و فناوری های زیرمجموعه آن می تواند اثرات بزرگی در بازار کبالت داشته باشد.
طی سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۴۰ هزار تن کبالت در جهان تولید شد که کنگو به عنوان برترین تولیدکننده جهان توانست ۱۰۰هزار تن را به خود اختصاص دهد. همچنین از مجموع ۷ میلیون تن ذخایر جهانی این ماده معدنی رتبه نخست با ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن ذخیره در اختیار جمهوری دموکراتیک کنگو قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.