×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امیر ولدخانی با بیان این مطلب گفت: با اعلام رسمی بروز همه گیری بیماری کرونا در کشور، کمیته مدیریت بحران ایمیدرو به ریاست معاون برنامه ریزی و توانمند سازی در تاریخ ۵ اسفند ۹۸ تشکیل شد و مسئولیت واحدهای HSEE شرکت ها سنگین تر شد.

وی افزود: در این کمیته، بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در سطح ستاد سازمان و واحدهای تابعه بررسی، ابلاغ و اجرایی شد. مدیریت HSEE ایمیدرو نیز در سال جهش تولید، با توجه به ضرورت حفظ تولید معادن و صنایع معدنی کشور، نظارت خود را بر واحدهای HSEE شرکت ها برای انجام دقیق این دستورالعمل ها تشدید کرد.

مدیر HSEE ایمیدرو با اشاره به اقدامات انجام شده در سطح ستاد سازمان تصریح کرد: این اقدامات شامل تب سنجی پرسنل در بدو ورود تغییر سیستم حضور و غیاب از اثر انگشت به کارت و اسکن چهره، برگزاری بیشتر جلسات به صورت ویدیو کنفرانس، اجرای فرآیند دور کاری پرسنل و کاهش ساعات کار است.

وی افزود: تهیه اقلام بهداشتی و توزیع روزانه آن بین کارکنان، ضدعفونی کردن روزانه سطوح، ایجاد اقدامات بهداشتی در آسانسورها و غیره، تعطیلی رستوران و باشگاه ورزشی، ابلاغ دستورالعمل های آموزشی به کارکنان و انجام غربالگری از کارکنان در هفته اول بعد از تعطیلات با حضور پزشک معتمد، از دیگر اقدامات انجام شده در ستاد سازمان است.

اقدامات ضد کرونایی در واحدهای تابعه ایمیدرو

ولدخانی با اشاره به تشکیل ستادهای مدیریت بحران در سطح شرکت های تابعه ایمیدرو و انجام اقدامات ضد کرونایی در آنها، تصریح کرد: ضد عفونی کردن اماکن و خودروها به صورت روزانه و نیز توزیع وسایل بهداشتی (ضد عفونی کننده، دستکش لاتکس و ماسک)، قرنطینه افراد مشکوک و انجام معاینات و غربالگری کارکنان در سال جدید، از جمله این فعالیت هاست.

وی ادامه داد: تعطیلی همایش ها، جلسات و دوره های آموزشی و در صورت لزوم استفاده از ویدیو کنفرانس، افزایش نظارت ها (تشکیل تیم های بازرسی، ضدعفونی، همیاران سلامت و …)، تعطیلی رستوران ها و اماکن ورزشی، استفاده از ظروف یک بار مصرف، اقدام و نظارت بر بهداشت و سلامت مهمانسراها، کمپ ها و خوابگاه ها، بخش دیگری از این فعالیت هاست.

مدیر HSEE ایمیدرو درباره دیگر اقدامات دیگر انجام شده برای مقابله با کرونا در شرکت های تابعه، اذعان داشت: تقویت واحدهای اورژانس و مراکز درمانی، امکان استفاده از مرخصی برای افراد با بیماری پر خطر، حمایت از بانوان دارای شرایط خاص (امکان استفاده از دور کاری، شیفت کاری، کاهش زمان حضور و مرخصی)، پایش اتباع خارجی حاضر در واحدها و لغو ورودی اتباع جدید، از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی افزود: غربالگری اولیه کارکنان براساس دستورالعمل سازمان، کنترل ترددها، کنترل رانندگان ورودی، حذف اثر انگشت، کاهش زمان کار و شیفت بندی، محدودیت تردد افراد از بیرون واحد ها و همچنین کنترل مراجعان با تب سنج لیزری، الزام به ضد عفونی کردن دست ها، اهدای وسایل حفاظتی قبل از ورود، شناسایی افراد پر خطر و ممانعت از ورود آنها با همکاری مدیریت های حراست و منابع انسانی، بخش دیگری از این موارد است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.