×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
انتقال بیمه بدنه به خودروی دیگر-انتقال بیمه شخص ثالث، تعهد مالی بیمه شخص ثالث چقدر است؟

بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است که همه صاحبان وسایل نقلیه باید دارای آن باشند. بیمه بدنه نیز به دلیل اهمیت بالایی که دارد جزو پر استفاده ترین خدمات بیمه‌ای محسوب می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت اکثر صاحبان خودرو در ایران بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث را برای وسیله نقلیه خود تهیه کرده‌اند. یکی از سؤالات مهمی که برای این افراد به وجود آمده این است که در صورت فروش ماشین، تکلیف بیمه بدنه، تخفیفات و عدم خسارت آن به همراه بیمه شخص ثالث خودرو چه خواهد شد؟ شرایط انتقال بیمه بدنه و تخفیف‌های آن به خودرو یا فرد دیگری چگونه است؟ آیا می‌توان بیمه شخص ثالث را منتقل کرد؟ اگر شما هم با چنین سوالاتی رو به رو شده‌اید، با بیمه آسماری تا انتهای این مطلب همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث
اهمیت بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث؛ نیاز اصلی همه خودروها
خرید بیمه بدنه به همراه بیمه شخص ثالث همانند بیمه تکمیلی یکی از نیازهای ضروری همه افراد و صاحبان خودروها است. بیمه بدنه خسارت‌هایی مانند تصادف، آتش سوزی، سرقت کلی خودرو و … را تحت پوشش می‌دهد و بخشی از خسارت‌هایی که ممکن است برای خودرو رخ دهد را جبران می‌کند. بیمه شخص ثالث نیز خسارت‌های جانی و مالی در صورت تصادف با سایر افراد را تحت پوشش قرار می‌دهد و طبق قانون یک بیمه الزامی است.

تخفیف تمدید و عدم خسارت بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث چیست؟
خرید بیمه بدنه و تمدید مستمر سالان آن بدون دریافت خسارت شامل تخفیف‌هایی می‌شود. این تخفیف‌ها در بیمه بدنه آسماری از ۲۵ درصد شروع می‌شود و در صورت تمدید بدون دریافت خسارت از سال پنجم به بعد به ۶۰ درصد می‌رسد. شرایط تقریباً مشابهی برای بیمه شخص ثالث نیز وجود دارد. از آن جایی که قیمت خودرو تأثیر مستقیمی بر حق بیمه پرداختی دارد، به راحتی نمی‌توان از تخفیفات عدم خسارت آن چشم پوشی کرد. در این حالت اگر بخواهیم خودروی دیگری را خریداری کنیم، این سؤال مهم مطرح می‌شود که آیا بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث قابل انتقال است؟ در این صورت شرایط انتقال بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث چگونه است؟ در ادامه به بررسی و پاسخ این سؤالات مهم می‌پردازیم.

شرایط انتقال بیمه بدنه به خودروی جدید
شرایط انتقال بیمه بدنه به خودروی جدید
در پاسخ به سؤال «آیا می‌توان بیمه بدنه را به خودروی جدید منتقل کرد؟» باید بگوییم در صورتی که شما پس از فروش خودروی خود قصد خرید خودروی جدیدی را داشته باشید، می‌توانید بیمه نامه بدنه و تخفیف‌های عدم خسارت را به خودروی جدیدتان منتقل کنید.

برای انتقال بیمه بدنه به خودروی جدید باید حالت‌های مختلفی را در نظر بگیریم. در صورتی که بیمه نامه قبلی شما هنوز اعتبار داشته باشد، شرکت ارائه دهنده خدمات بیمه، مانند بیمه SOS آسماری، حق بیمه‌ای که تا آن تاریخ پرداخت شده است را از مجموع مبلغ حق بیمه کم کرده و باقی مانده آن را به شما پرداخت می‌کند. سپس بیمه نامه جدیدی برای شما صادر خواهد شد که تخفیف‌های عدم خسارت نیز به این بیمه نامه منتقل می‌شود.

در صورتی که بیمه نامه قبلی منقضی شده باشد، بازم هم می‌توانید با ارائه مدارک مورد نیاز و پس از انتقال تخفیف‌های عدم خسارت، برای خودروی جدید خود بیمه بدنه جدیدی تهیه کنید.

آیا می‌توان تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه را منتقل کرد؟
نکته مهم در مورد این سؤال این است که، بیمه بدنه بیمه‌ای مربوط راننده خودرو است. در واقع شرکت‌های بیمه‌ای برای تشویق رانندگان و صاحبان خودروها برای رانندگی محتاطانه و کم خطر، از تخفیف‌های عدم خسارت بیمه بدنه استفاده می‌کنند. به این ترتیب رانندگانی که خودروی آن‌ها در مدت بیمه نامه دچار تصادف یا آسیب نشده است مبلغ حق بیمه کمتری پرداخت می‌کنند.

در شرایطی که خودروی قبلی و خودروی جدید هر دو در یک گروه (سواری، موتورسیکلت، بارکش، اتوکار) قرار بگیرند و کاربری یکسانی داشته باشند امکان انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه وجود دارد. این موضوع به این معناست که شما نمی‌تواند تخفیف موتور سیکلت خود را به سواری منتقل کنید.

آیا می‌توان بیمه بدنه را به شخص دیگری منتقل کرد؟
در این مورد باید گفت از آنجایی که تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه با توجه به نحوه رانندگی شخص تعیین می‌شود، قابل انتقال به افراد دیگر نیست. البته استثنائاتی برای خانواده درجه اول (پدر، مادر، همسر و فرزند وجود دارد. البته شرایط انتقال بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف متفاوت است و می‌توانید از طریق تماس با شماره ۰۲۱۴۳۴۱۷ اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و شرایط انتقال بیمه بدنه آسماری به دست آورید. همچنین توصیه می‌کنیم مقاله بیمه حوادث شخصی مطالعه کنید تا در مورد سایر انواع بیمه‌های شخصی پرکاربرد اطلاعات بیشتری به دست آورید.

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث
انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث چگونه است؟
در مورد انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به سایر افراد، قوانین جدیدی در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسیده است. طبق قانون جدید در سال ۱۴۰۰، امکان انتقال تخفیف در زمان فروش خودرو وجود ندارد. به این معنا که دیگر داشتن تخفیف در بیمه شخص ثالث در زمان فروش خودرو امتیاز محسوب نمی‌شود و هیچ تخفیفی به خریدار منتقل نخواهد شد.

هدف از تصویب این قانون، راننده محور شدن بیمه شخص ثالث است. در واقع افراد می‌توانند بیمه شخص ثالث خود را همراه با تخفیف‌های آن به خودروی جدید خود منتقل کنند اما امکان انتقال آن به فرد دیگری به جز خانواده درجه یک یعنی والدین، همسر و فرزندان وجود دارد. برای انتقال بیمه شخص ثالث، کاربری دو خودرو باید یکسان باشد و همچنین پلاک، سند و بیمه نامه دو خودرو باید به نام یک فرد باشد.

تعهد مالی بیمه شخص ثالث
تعهد مالی بیمه شخص ثالث چقدر است؟
بیمه شخص ثالث خسارت‌های مالی و جانی وارده به شخص ثالث را جبران می‌کند. در بیمه نامه شخص ثالث دو دسته از تعهدات جانی و مالی به این منظور در نظر گرفته شده است. تعهدات جانی بیمه شخص ثالث کلیه خسارت‌های جانی وارده از قبل هزینه‌های پزشکی، غرامت فوت، نقص عضو و … را تحت پوشش می‌دهد. سقف پرداخت خسارت جانی بیمه شخص ثالث برابر با دیه مشخص شده در سال است. برای سال ۱۴۰۰ مبلغ چهار میلیارد و هشتصد میلیون ریال (۴۸۰ میلیون تومان) به عنوان دیه کامل ماه‌های غیر حرام در نظر گرفته شده است.

سقف پرداخت خسارت در تعهدات مالی بیمه شخص ثالث نیز وابسته به نرخ دیه در سال است. بدین صورت که حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث برابر با ۲٫۵ درصد دیه ماه حرام محاسبه می‌شود. هر فردی می‌تواند به انتخاب خود میزان تعهدات مالی مختلفی را برای بیمه شخص ثالث خود خریداری کند و این مبلغ قابل افزایش خواهد بود.

بیمه آسماری، ارائه کننده بهترین بیمه بدنه و شخص ثالث خودرو در مناطق آزاد
در این مقاله سعی کردیم تا با انتقال بیمه بدنه به خودروی دیگر، انتقال بیمه شخص ثالث و سقف تعهدات بیمه شخص ثالث آشنا شویم. با توجه به اهمیت استفاده از بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث، بیمه آسماری اقدام به ارائه بهترین بیمه بدنه و شخص ثالث با حق بیمه مناسب برای صاحبان خودرو در مناطق آزاد کرده است. در این بیمه نامه‌ها به نیازهای افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند توجه ویژه‌ای شده است. شما می‌توانید برای برخورداری از بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث با بالاترین سقف تعهدات همین حالا درخواست خود را در سایت آسماری ثبت کنید یا از طریق تماس با شماره ۰۲۱۴۳۴۱۷ از مشاوره بیمه‌ای بهره مند شوید.