×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نتایج حاصل از عملکرد قدرتمند و میزان بهره‌وری بالا، به خوبی پیشرفت ال‌‌جی در زمینه ارتقاء سبد تجاری، شتاب بخشیدن به تجارت B2B و ایجاد موتورهای رشد جدید را نشان می‌دهد.

ال‌جی الکترونیکس (LG) نتایج قطعی درآمد تلفیقی سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳ خود را معادل ۷/۲۰ تریلیون KRW و سود عملیاتی را ۷/۹۹۶ میلیارد KRW اعلام نمود که هر دوی ارقام ذکر شده دومین رکورد بالاترین درآمدهای سه‌ماهه تاریخ ال‌جی هستند. لازم به ذکر است که این عملکرد درخشان عمدتاً  دستاورد دو شرکت راهکارهای تهویه مطبوع و‌ لوازم خانگی، و راهکارهای تجهیزات اتومبیل (به عنوان یکی از موتورهای رشد آینده این شرکت) می‌باشد. شرکت راهکارهای تهویه مطبوع و لوازم خانگی ال‌جی سود عملیاتی خود را در مقایسه با سال گذشته به دو برابر رسانده است در حالی که شرکت راهکارهای تجهیزات اتومبیل به بیشترین سود عملیاتی در کل تاریخ فعالیت خود دست یافت.   

این عملکرد قدرتمند نشان‌دهنده پیشرفت پیوسته ال‌جی در راستای چشم‌انداز آینده خود برای سال ۲۰۳۰ است که درآمد و سودآوری این شرکت را علی‌رغم رکود اقتصادی بلند مدت تضمین می‌کند. اصول چشم‌انداز ۲۰۳۰ ال‌جی که در ماه جولای گذشته منتشر شد شامل تمرکز بر توسعه بخش B2B، پرداختن به تجارت‌های خدمات پلتفرم-محور در کنار توسعه و ایجاد موتورهای رشد جدید با هدف تبدیل شرکت راهکارهای تهویه مطبوع و لوازم خانگی به شرکت راهکارهای زندگی هوشمند با قابلیت اتصال و گسترش فضاها و تجربه‌های کاربری متنوع است.

رشد درآمد ال‌جی به طور عمده حاصل توسعه بخش B2B شامل قطعات اتومبیل و سیستم‌های HVAC می‌باشد که عواملی کلیدی در دستیابی به رکورد دومین بیشینه درآمد سه‌ماهه سوم در تاریخ شرکت هستند. درآمد بخش B2B با رشدی چشمگیر تقریباً ۳۵ درصد از کل درآمد تلفیقی امسال را به خود اختصاص داده است.

تجارت‌های B2B در مقایسه با تجارت‌های B2C به میزان کمتری از شرایط اقتصادی متأثر می‌شوند و در صورت راه‌اندازی درست و اصولی درآمد و سود پایداری را فراهم می‌کنند. مزیت دیگر B2B این است که اثرات قرنطینه حتی می‌تواند به بهبود و گسترش یک ارتباط قوی و بلند مدت با مشتریان کمک کند. ال‌جی در نظر دارد با توسعه بخش B2B از طریق تبدیل شدن به یک تأمین‌کننده راهکارهای تجاری با ارزش افزوده بالا مرتبط با محصولات مورد تأمین فرصت‌های رشد بیشتری را فراهم کند. هدف این شرکت این است که درآمد بخش B2B تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۴۰ تریلیون KRW برسد. 

سود عملیاتی سه‌ماهه سوم نسبت به سال قبل و سه‌ماهه قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است. یکی از عوامل کلیدی در میزان بالای سودآوری، نوآوری در مدل تجاری شرکت به صورت ترکیبی از راهکارهای پلتفرم-محور مانند خدمات محتوا و اشتراکی با محصولات مرسوم مانند لوازم خانگی و تلویزیون‌ها بوده است. در گذشته از فروش یک محصول یک درآمد واحد حاصل می‌شد در حالی که اکنون با مدل تحول یافته هنگام استفاده کاربران از راهکارهای موجود بر روی پلتفرم‌های نصب شده بر روی میلیون‌ها محصول ال‌جی مورد استفاده‌ درآمدهای متعددی برای هر محصول بازتولید می‌شود.

ال‌جی قصد دارد برای ایجاد موتورهای رشد جدید تمرکز سرمایه‌ گذرای خود را بر کسب و کارهای آینده‌داری که علاوه بر برخورداری از پتانسیل‌های بالا می‌توانند با کسب و کارهای موجود نیز هم‌افزایی کنند قرار دهد. سرمایه‌ گذاری در شارژر خودروهای برقی یکی از نمونه‌های بارز این استراتژی است. این شرکت قصد دارد در آغاز سال آینده با همکاری شرکای مختلف فعالیت خود در این زمینه را در سطح جهانی گسترش دهد.

عملکرد یکپارچه و پیشرفت پایدار حول سه محور اصلی چشم‌انداز ۲۰۳۰ شرکت شامل (B2B) سردمدار رشد شرکت، خدمات(پلتفرم-محور) با نتایج سودآوری و (موتورهای رشد جدید) با ارتقاء ارزش شرکت، به وضوح نمایانگر پیشرفت ال‌جی در راستای دستیابی به Triple 7 (متوسط نرخ رشد و سود عملیاتی ۷ درصد یا بالاتر و افزایش نسبت ارزش شرکت به EBITDA به میزان ۷ درصد یا بالاتر) است.

ال‌جی به تمرکز بر شتاب بخشیدن به تلاش‌های خود‌ در راستای تغییر سبد تجاری در سه‌ماهه چهارم ادامه می‌دهد و سعی می‌کند علاوه بر حفظ روند رشد بالای B2B با رهبری شرکت راهکارهای تامین قطعات اتومبیل، فروش سری‌ محصولات کلیدی خود را نیز با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و فصل اوج فروش افزایش دهد. ال‌جی همچنین قصد دارد به صورت همزمان با فعالیت‌های فوق برای تحکیم سودآوری پایدار در آینده بهره‌وری را با بهبود پیش‌بینی تقاضا بهینه‌سازی کند.

درآمد شرکت لوازم خانگی و راهکارهای تهویه مطبوع در سه‌ماهه سوم ۴۶/۷ تریلیون KRW و سود عمیاتی این شرکت ۵/۵۰۴ میلیارد KRW بود. سود عملیاتی در مقایسه با سال گذشته بیش از دو برابر شده است که می‌توان آن را به مزیت‌های رقابتی قدرتمند در تمامی عملیات‌های تجاری شامل تولید، خرید و لجستیک نسبت داد. درآمد نیز با کمک ایجاد تغییرات استراتژیک در خطوط تولید در پاسخ به کاهش تقاضا و همچنین توسعه سری‌های B2B شامل HVAC، قطعات و لوازم خانگی توکار در مقایسه با سه‌ماهه سوم سال گذشته قدرت خود را حفظ کرده است. ال‌جی قصد دارد در سیستم‌های HVAC خود از ترند حرکت به سوی الکترونیکی‌سازی و کربن‌زدایی برای افزایش تکانه رشد بخش B2B استفاده کند. برای مثال در ایالات متحده آمریکا این شرکت به تازگی انجام اقداماتی در راستای حمایت از هدف ایالت کالیفرنیا برای نصب ۶ میلیون پمپ حرارتی الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ را به عهده گرفته است. ال‌جی همچنین به صورت فعالانه سبد تجاری HVAC خود را با سیستم‌های جدید اختصاصی فضای باز توسعه می‌دهد. در سه‌ماهه چهارم، این شرکت تلاش خواهد کرد با توسعه تجارت LG ThinQ UP 2.0 خود به سوی خدمات محتوا و اشتراکی یک تغییر پارادایم در زمینه لوازم خانگی را رهبری کند. در حال حاضر چهار ویژگی‌ به‌روزرسانی برای ThinQ UP منتشر شده است که به نوآوری در تجربه کاربری سرعت بیشتری بخشیده است. 

درآمد تلفیقی شرکت راهکارهای تجهیزات اتومبیل ال‌جی در سه‌ماهه سوم ۵/۲ تریلیون KRW و سود عملیاتی آن برابر با ۹/۱۳۴ میلیارد KRW بود که بالاترین رکورد درآمد و سود عملیاتی سه‌ماهه سوم تاریخ این شرکت تا کنون است. ال‌جی سرعت رشد خود را بر اساس مدیریت پایدار زنجیره تأمین و سفارشات معوقه‌ای که انتظار می‌رود تا پایان سال به ۱۰۰ تریلیون KRW برسد افزایش خواهد داد. انتظار می‌رود این یونیت تجاری امسال برای اولین بار از درآمد تلفیقی سالیانه ۱۰ تریلیون KRW عبور کرده و زمینه را برای تبدیل شدن به یکی از نیروهای محرکه اصلی رشد کلی ال‌جی فراهم کند. با توجه به شتاب گرفتن حرکت به سوی الکترونیکی‌سازی خودروها و تقاضای فزاینده برای قطعات با ارزش افزوده بالا علی‌رغم وجود نگرانی‌هایی در خصوص کاهش موقت تقاضا در صنعت قطعات اتومبیل همچنان انتظار می‌رود در این زمینه شاهد رشد بالایی باشیم. ال‌جی با توجه به این گونه تحولات قصد دارد با تمرکز بر پروژه‌های دارای ارزش افزوده بالا و سرعت بخشیدن به تولید منطقه‌ای در کارخانه ال‌جی مگنا در Ramos Arizpe مکزیک شتاب رشد خود را حفظ کند. 

درآمد تلفیقی شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی در سه‌ماهه سوم ۵۷/۳ تریلیون KRW و سود عملیاتی آن ۷/۱۱۰ میلیارد KRW بود. این شرکت علی‌رغم افزایش قیمت پنل‌های LCD توانست رشد سوددهی خود را با مدیریت موثر هزینه‌های بازاریابی حفظ کند و در کنار آن با رشد تجارت خدمات و محتوای مبتنی بر پلتفرم تلویزیون‌های هوشمند این شرکت به منابع سودآوری خود تنوع بیشتری ببخشد. با رشد مداوم بازار محتوا و خدمات این شرکت به فرآیند تبدیل شدن از یک شرکت محصول-محور به یک تجارت رسانه و سرگرمی پلتفرم-محور سرعت بیشتری خواهد داد. تا پایان امسال ال‌جی علاوه بر گسترش همکاری‌ با تهیه‌کنندگان محتواهای متنوع، سیستم‌ عامل‌های تلویزیون‌ها را نیز برای گسترش تجربه کاربری استفاده از محتوا توسط مشتریان به روزرسانی خواهد کرد. انتظار می‌رود تعداد تلویزیون‌های مجهز با webOS، پایه و اساس تجارت محتوا و خدمات ال‌جی، تا سال ۲۰۲۶ به ۳۰۰ میلیون دستگاه برسد.

درآمد تلفیقی شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی در سه‌ماهه سوم ۳۳/۱ تریلیون KRW و زیان عملیاتی آن ۵/۲۰ میلیارد KRW بود. دلیل کاهش درآمد و سوددهی این شرکت کاهش تقاضای محصولات IT بود. با توجه به تداوم شرایط چالش برانگیز تجاری شرکت به نوآوری در تجربه کاربری با سری محصولات برتر فناوری اطلاعات خود مانند نمایشگرهای تجاری و لپ‌تاپ‌های تاشو که راهکارهای شخصی‌سازی شده‌ای را ارائه می‌دهند ادامه داده و فرآیند تقویت تجارت شارژر خودروهای برقی را که یکی از موتورهای رشد جدید ال‌جی است به پیش می‌برد.

# # #

شرکت ال‌جی الکترونیکس

ال‌جی الکترونیکس یک مبتکر جهانی در زمینه تکنولوژی و لوازم الکترونیکی مصرفی است که تقریبا در تمام کشورهای جهان حضور داشته و بیش از ۷۵۰۰۰ نیروی کار بین‌المللی دارد. چهار شرکت زیرمجموعه ال‌جی (راهکارهای تهویه مطبوع و لوازم خانگی، سرگرمی‌های خانگی، راهکارهای تجهیزات اتومبیل و راهکارهای تجاری) درمجموع طی سال ۲۰۲۰ فروشی بالغ بر ۵۶ میلیارد دلار را ممکن ساخته‌اند. ال‌جی یکی از تولید‌کنندگان پیشگام محصولات خانگی و تجاری است که دامنه وسیعی از محصولات همچون تلویزیون‌ها، لوازم‌خانگی، راهکارهای تهویه مطبوع، مانیتورها، ربات‌های سرویس‌دهنده، تجهیزات اتومبیل، برند اعلای LG SIGNATURE و برند هوشمند LG ThinQ را عرضه می‌کند که نام‌های آشنایی در سراسر جهان هستند. برای دریافت آخرین اخبار به www.LGnewsroom.com مراجعه نمایید.

روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری

شماره تماس: ۲۶۲۰۵۹۴۰

ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.