×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
انتشار گزارش دستاوردهای مالی ال‌جی در سال ۲۰۲۳

کسب بالاترین درآمد سالانه الجی در تاریخ، با لوازم خانگی و تجهیزات خودرو برای هشت سال متوالی.
کیوسک خبر ـ شرکت ال‌جی الکترونیکس (LG) نتایج مالی خود را برای سال ۲۰۲۳ اعلام کرد و درآمد تلفیقی ۸۴٫۲ تریلیون وون کره جنوبی و سود عملیاتی ۳٫۵۵ تریلیون وون کره جنوبی را اعلام نمود. این سومین سال متوالی کسب رکورد درآمد سالانه است. سود عملیاتی نیز بسیار قابل توجه است و به سطحی نزدیک به دوره قبل از کاهش تقاضا رسیده است. علیرغم عوامل خارجی چالش برانگیز مانند رکود اقتصاد و کاهش تقاضا، کسب‌و‌کار اصلی ال‌جی یعنی لوازم خانگی و کسب‌و‌کار رو به رشد قطعات خودرو، استقامت قابل توجهی از خود نشان داده اند و رشد پیوسته را برای هشت سال متوالی حفظ کرده اند. درآمد این مشاغل در سال گذشته مجموعا از ۱۸ تریلیون وون کره جنوبی در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۴۰ تریلیون وون کره جنوبی افزایش یافته است. در همان دوره، سهم این دو کسب و کار در کل درآمد از ۳۲٫۵ درصد به ۴۷٫۸ درصد افزایش یافته است.

این دستاورد حاصل از تلاش های استراتژیک ال‌جی برای تقویت سبد محصولات خود است. ال‌جی با شناسایی زودهنگام نقاط عطف بازار، به موفقیت در گسترش کسب و کار B2B خود دست یافت و مدل های کسب و کار جدیدی مانند خدمات اشتراک را در چارچوب های موجود خود ادغام کرد. علاوه بر این، مدل تجاری محتوا و خدمات نوآورانه ال‌جی که از پایگاه کاربری گسترده خود متشکل از صدها میلیون محصول در سراسر جهان بهره می‌برد، نیز به کسب سودآوری پایدار کمک کرده است.

با نگاه به آینده، ال‌جی متعهد به تحول مداوم از ساختار تجاری بالغ به ساختاری آینده‌گرا با تمرکز بر رشد است. در این سال، این شرکت تمام توان خود را برای غلبه بر محدودیت‌ها و به حداکثر رساندن پتانسیل کسب و کار خود متمرکز خواهد کرد. ال‌جی با تاسیس و هدایت شرکت فروش و بازاریابی خود در خارج از کشور برای رشد بیشتر و پوشش گسترده محصولات، به ویژه در بازارهای نوظهور که فرصت‌های رشد بیشتری وجود دارد، تلاش خواهد کرد.
شرکت لوازم خانگی و راهکارهای تهویه مطبوع ال‌جی با دستیابی به درآمد سالانه ۳۰٫۱۴ تریلیون وون کره جنوبی، هشت سال رشد متوالی را ثبت کرد و عصر ۳۰ تریلیون وون کره جنوبی را آغاز کرد. معرفی مدل‌های کسب‌وکار جدید از جمله خدمات اشتراک و گسترش سهم B2B در زمینه‌هایی مانند HVAC، قطعات و راه‌حل‌های داخلی به این رشد کمک کرد. سود عملیاتی بیش از ۷۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به ۲٫۰۸ تریلیون وون کره جنوبی رسید.
در سال آینده، این شرکت تغییر در مدل کسب‌وکار خود را به سمت آمادگی برای آینده، از جمله نوآوری‌های مستقیم به مصرف‌کننده، تسریع خواهد کرد. هدف این مجموعه گسترش پیاده‌سازی سیستم‌عامل‌های لوازم خانگی و ارائه خدمات اشتراک به بازارهای بین‌المللی است. علاوه بر این، پیشرفت سریعی در ساخت راه‌حل‌های خانه هوشمند که ارزش « Zero Labor Home» را منعکس می‌کند، انجام خواهد شد. در مورد محصولات، این شرکت به دنبال حفظ رویکرد استراتژیک خود برای تقویت رهبری محصولات کلیدی مانند ماشین‌های لباسشویی و یخچال‌ها خواهد بود، در حالی که سریعاً خطوط تولید منطقه‌ای را گسترش می‌دهد. برای تداوم رشد مداوم در بخش B2B، به‌ویژه در زمینه‌هایی مانند HVAC، این شرکت قصد دارد با ایجاد یک عملیات تجاری کامل و محلی که شامل توسعه محصول، تولید و فروش است، با تمرکز بر روند برقی شدن قابل توجه در مناطقی مانند آمریکای شمالی و اروپا، توانایی‌های خود را تقویت کند.

شرکت قطعات اتوموبیل ال‌جی با دستیابی به درآمد سالانه ۱۰٫۱ تریلیون وون کره جنوبی و سود عملیاتی ۱۳۳ میلیارد وون کره جنوبی، نه تنها از مرز درآمد ۱۰ تریلیون وون کره جنوبی عبور کرد، بلکه از زمان شروع گزارش عملکرد در سال ۲۰۱۵ نیز هشت سال رشد متوالی را نشان داد. سهم درآمد تلفیقی کل به ۱۲ درصد افزایش یافته است.
در سال جاری، این شرکت قصد دارد هم رشد خارجی را با استفاده از پشتوانه سفارشات قابل توجه خود و هم رشد کیفی در عملیات خود را هدایت کند. در زمینه سرگرمی داخل خودرو، این شرکت در پاسخ به نیازهای سازندگان (OEM)، تلاش‌های خود را برای کسب توانایی‌ در حوزه خودروهای تعریف‌شده توسط نرم‌افزار متمرکز کرده است.
با بهره‌گیری از فناوری متمایز خود که در بخش‌های لوازم خانگی و فناوری اطلاعات به کار گرفته شده‌است، این شرکت به دنبال بهبود بیشتر تجربه کاربران در داخل خودرو خواهد بود. در زمینه e-Powertrain، تمرکز بر تقویت قابلیت‌های محصول و تثبیت زودهنگام پایگاه‌های تولید خارج از کشور برای افزایش پاسخگویی به نیازهای مشتریان خواهد بود. علاوه بر این، در زمینه چراغ‌های جلو، برنامه‌هایی برای گسترش سفارشات محصولات برتر وجود دارد، در حالی که به‌طور همزمان کارایی عملیاتی بهبود می‌یابد.
شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی با ثبت درآمد سالانه ۱۴٫۲ تریلیون وون کره جنوبی و سود عملیاتی ۳۶۲ میلیارد وون کره جنوبی، جایگاه خود را به‌عنوان یک منبع درآمد جدید تثبیت کرد و افزایش قابل‌توجهی در سود عملیاتی را نسبت به سال قبل نشان داد. درآمد این شرکت اندکی کاهش یافت که در پی تقاضای نسبتاً کم برای محصولات پریمیوم مانند OLED بود. با انتظار بهبود تدریجی تقاضای تلویزیون در سال جاری، این شرکت قصد دارد هر دو مجموعه OLED و QNED را با پیروی از یک استراتژی دوگانه برای رهبری بازار پریمیوم تقویت کند. همزمان، این شرکت در حال تسریع تبدیل خود به یک قدرت رسانه و سرگرمی است. در سال جاری، کسب‌وکار پلتفرم webOS قرار است به عنوان یک سرمایه‌گذاری مهم درآمدزایی در مقیاس تریلیون‌ پرورش داده شود.

شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی درآمد سالانه KRW 5.4 تریلیون و زیان عملیاتی KRW 42 میلیارد را ثبت کرد. درآمد نسبت به سال قبل به دلیل تأخیر در بهبود تقاضای فناوری اطلاعات و کاهش سرمایه‌گذاری‌ها از سوی شرکت‌های کلیدی کاهش یافته است. سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در زمینه‌های رشد آینده مانند رباتیک و شارژ خودروی برقی بر سودآوری تأثیر گذاشته است.
در سال ۲۰۲۳، ال‌جی با یک مجموعه رقابتی از محصولات IT، از جمله مانیتورهای گیمینگ و LG gram Pro، خود را در موقعیت قرار می‌دهد و به‌طور فعال به دنبال فرصت‌های تجاری برای اهداف متمایز مانند سازمان‌های دولتی و مدارس است. به‌عنوان رهبر کسب‌وکار B2B ال‌جی، قصد دارد سرعت تغییر از عرضه محصولات را به ارائه راه‌حل‌های هم راستا تسریع کند. با سهم قابل‌توجهی از مشاغل جدید در سازمان، سرمایه‌گذاری‌ها بر آینده به جای عملکرد مدیریت کوتاه‌مدت اولویت خواهند داشت.

#

شرکت ال‌جی الکترونیکس
ال‌جی الکترونیکس یک مبتکر جهانی در زمینه تکنولوژی و لوازم الکترونیکی مصرفی است که تقریبا در تمام کشورهای جهان حضور داشته و بیش از ۷۵۰۰۰ نیروی کار بین‌المللی دارد. چهار شرکت زیرمجموعه ال‌جی (راهکارهای تهویه مطبوع و لوازم خانگی، سرگرمی‌های خانگی، راهکارهای تجهیزات اتومبیل و راهکارهای تجاری) درمجموع طی سال ۲۰۲۰ فروشی بالغ بر ۵۶ میلیارد دلار را ممکن ساخته‌اند. ال‌جی یکی از تولید‌کنندگان پیشگام محصولات خانگی و تجاری است که دامنه وسیعی از محصولات همچون تلویزیون‌ها، لوازم‌خانگی، راهکارهای تهویه مطبوع، مانیتورها، ربات‌های سرویس‌دهنده، تجهیزات اتومبیل، برند اعلای LG SIGNATURE و برند هوشمند LG ThinQ را عرضه می‌کند که نام‌های آشنایی در سراسر جهان هستند. برای دریافت آخرین اخبار به www.LGnewsroom.com مراجعه نمایید.
روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری
شماره تماس: ۲۶۲۰۵۹۴۰
ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.