×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

امروز ال‌جی الکترونیکس (LG) گزارش اولیه نتایج دستاوردهای مالی سه ‌ماهه چهارم و گزارش اولیه نتایج سالانه خود برای سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد.

ال‌جی گزارش درآمد تلفیقی سالانه خود را ۸۴ تریلیونKRW، با سود عملیاتی سالانه ۵/۳ تریلیون KRW اعلام کرد و به این ترتیب برای سومین سال پیاپی از رکورد بالاترین درآمد تلفیقی سالانه خود فراتر رفت. این ارقام با نگاهی به نتایج مشاهده شده در طول دوره قبلی کاهش تقاضا و چالش‌های ناشی از بهبود بسیار آهسته، وضعیت تقاضا پس از رکود اقتصادی جهانی و افزایش رقابت در بازار، یک عمکلرد تجاری منعطف و تاب‌آور در برابر شرایط گوناگون را نشان می‌دهد.

این بیشینه درآمد تلفیقی سالانه در تاریخ این شرکت را می‌توان به پایه‌های قدرتمند تجارت اصلی ال‌جی و رشد ایجاد شده در بخش  B2B  نسبت داد. نکته شایان توجه این است که نرخ رشد تجمیعی سالانه (CAGR) درآمد تلفیقی ال‌جی در سه سال گذشته پایدار و در حدود ۱۳ درصد بوده است. به علاوه، سود عملیاتی سالانه عملکرد قدرتمندی را نشان می‌دهد و در مقایسه با سال قبل به سطوح قابل توجهی رسیده است.

عملکرد مدیریت موثر ال‌جی در مواجهه با یک موقعیت چالش برانگیز بیرونی، بسیار قابل توجه و وجه تمایز این شرکت در صنعت است. تلاش‌های استراتژیک برای ارتقاء سبد تجاری شامل تشخیص زودهنگام نقاط عطف بازار برای دستیابی به رشد بالا در بخش  B2B، نقشی محوری در این زمینه داشته‌اند. نوآوری مدل تجاری از قبیل تنوع دادن به کسب و کار از یک تجارت سخت‌افزار-محور به یک تجارت خدمات پلتفرم-محور نیز در حفظ ثبات سوددهی نقش داشته اشت.

انتظار می‌رود ال‌جی در تجارت راهکارهای تهویه مطبوع و لوازم خانگی به رکوردی در درآمد تلفیقی‌ معادل با ۳۰ تریلیون KRW دست یافته باشد. رویکردهای استراتژیک به بازار مانند گسترش حجم تولید منطقه‌ای با حفظ پیشگامی در بازار محصولات پریمیوم برای پاسخ به قطبی‌ شدن تقاضا، نقشی کلیدی در این موفقیت داشته‌اند. گسترش بخش  B2Bدر حوزه‌هایی نظیرHVAC، قطعات و لوازم خانگی توکار نیز در افزایش رشد کلی نقش داشت. ال‌جی در حرکت رو به جلو تلاش‌های خود را بر تقویت ویژگی‌های رقابتی کلیدی در محصولات و رقابت‌پذیری در تولید، متمرکز خواهد کرد و همچنین به منظور مهیا شدن برای آینده به تغییرات مدل تجاری این شرکت شامل مدل عرضه مستقیم-به-مصرف‌کننده (D2C) و خدمات اشتراکی، شتاب خواهد بخشید. این شرکت به تلاش برای تکامل راهکارهای خانه هوشمند خود که ارزش “خانه بدون کار خانه” را به نمایش می‌گذارند نیز با گسترش سری لوازم خانگی دارای سیستم عامل سرعت می‌بخشد.

پیش‌بینی می‌شود درآمد تلفیقی سالانه شرکت راهکارهای تجهیزات اتومبیل ال‌جی با گذشت یک دهه از تأسیس آن از ۱۰ تریلیون KRW  تجاوز کرده و به این ترتیب این شرکت به یکی از تجارت‌های اصلی ال‌جی تبدیل شود. متوسط نرخ عملکرد تأسیسات تولیدی از سال گذشته تا کنون به بیش از ۱۰۰ درصد رسیده و باعث رشد شده است. ال‌جی از آغاز امسال تلاش‌های خود را برای تضمین توانمندی‌های خود در مواجهه با ترندهای در حال رشد و تکامل خودروهای مبتنی بر نرم‌افزار بیشتر کرده و افزایش حجم تولید را هدف قرار خواهد داد. این شرکت قصد دارد با استفاده از مجموع فن‌آوری‌های متمایز به کار گرفته شده در لوازم خانگی و IT ، تجربه‌های کاربری داخل خودرویی را بهبود داده و به بهره‌وری و هم‌افزایی کل تجارت شامل تجهیزات خودروهای برقی و چراغ‌های جلوی اتومبیل شتاب بخشد.

علی‌رغم چالش‌های موجود در بازارهای کلیدی اروپا، تجارت سرگرمی‌های خانگی رشد معناداری را در زمینه محتوا و خدمات مبتنی بر webOS تجربه کرد. امسال گسترش اکوسیستم webOS از تلویزیون‌ها فراتر رفته و مانیتورهای هوشمند، سیستم های اطلاعات سرگرمی خودرویی و سایر زمینه‌ها را نیز پوشش خواهد داد. از منظر محصولات، ال‌جی سری‌های برتر QNED و OLED را به شکل چشمگیری تقویت نموده و از یک استراتژی با مسیری دوگانه برای پیشگامی در بازار پریمیوم پیروی خواهد کرد.

شرکت راهکارهای تجاری، تمرکز خود را بر تجاری‌سازی اولیه در حیطه‌های کلیدی شارژ خودروی برقی و رباتیک قرار خواهد داد. این زیر مجموعه به عنوان یکی از بخش‌های پیشگام ا‌ل‌جی در تجارت B2B قصد دارد به حرکت شرکت از تأمین فقط محصولات به سوی یکپارچه‌سازی و تأمین راهکارهای به هم پیوسته شتاب بخشد. با اختصاص بخش چشمگیری به تجارت‌های جدید در تمام قسمت‌های سازمان، بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها به جای تمرکز بر مدیریت کوتاه مدت بر بهره‌وری، بر آمادگی برای آینده متمرکز شده‌اند.

نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ارقام ذکر شده نشان دهنده میزان درآمدهای تلفیقی بر اساس استانداردهای گزارش مالی بین‌المللی کره جنوبی، به صورت محاسبات اولیه برای استفاده سرمایه‌گذاران تا پیش از اعلام تنایج مالی نهایی توسط شرکت ال‌جی الکترونیکس ارائه شده‌اند. نتایج تأیید شده، شامل سود خالص در سال ۲۰۲۳ و مدیریت عملکرد هر یک از شرکت‌های زیر مجموعه ال‌جی در اواخر همین ماه به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

# # #

شرکت ال‌جی الکترونیکس

ال‌جی الکترونیکس یک مبتکر جهانی در زمینه تکنولوژی و لوازم الکترونیکی مصرفی است که تقریبا در تمام کشورهای جهان حضور داشته و بیش از ۷۵۰۰۰ نیروی کار بین‌المللی دارد. چهار شرکت زیرمجموعه ال‌جی (راهکارهای تهویه مطبوع و لوازم خانگی، سرگرمی‌های خانگی، راهکارهای تجهیزات اتومبیل و راهکارهای تجاری) درمجموع طی سال ۲۰۲۰ فروشی بالغ بر ۵۶ میلیارد دلار را ممکن ساخته‌اند. ال‌جی یکی از تولید‌کنندگان پیشگام محصولات خانگی و تجاری است که دامنه وسیعی از محصولات همچون تلویزیون‌ها، لوازم‌خانگی، راهکارهای تهویه مطبوع، مانیتورها، ربات‌های سرویس‌دهنده، تجهیزات اتومبیل، برند اعلای LG SIGNATURE و برند هوشمند LG ThinQ را عرضه می‌کند که نام‌های آشنایی در سراسر جهان هستند. برای دریافت آخرین اخبار به www.LGnewsroom.com مراجعه نمایید.

روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری

شماره تماس: ۲۶۲۰۵۹۴۰

ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.