×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
امکان چانه زنی برای خرید خودروها دیرفروش

به گزارش کیوسک خبر، بر طبق اطلاعات منتشر شده توسط وبسایت آی سی کارز iSeeCars.com در بازار آمریکا به طور متوسط هر خودروی نو ۴۲٫۸ روز و خودروی دست دوم ۵۱٫۵ روز در نمایندگی می ماند تا مشتری آن پیدا شود. حتی امسال که کمبود تراشه باعث توقف خطوط تولید خودروسازان شد و انبار نمایندگی ها خالی از خودروهای نو است، فروش خودرو در بازار به زمان نیاز دارد و برخی از خودروها همچنان در انبار نمایندگی ها باقی مانده است و به فروش نمی رود. اصولاً مشتریان از این موضوع خبر ندارند مگر آن که تحقیق کنند.

وقتی مشتری بداند که خودروی مورد نظر دیرفروش است، هنگام چانی زنی می داند که فروشنده می خواهد هر چه زودتر از شر بعضی از خودروها راحت شود و برای همین به سود کم هم قانع می شود. گاهی اوقات دلیل دیرفروش شدن این خودروها بالا بودن عرضه در مقایسه با تقاضا در بازار است. گاهی اوقات دلیل آن هم قیمت خیلی بالای آنها است.

ای سی کارز با بررسی ۲۸۰ هزار خودروی نو و دست دوم که در ماه نوامبر به فروش رسیدند فهرستی از دیرفروش ترین خودروها را منتشر کرده است.

۱۰ خودروی نو دیرفروش این فهرست در جدول زیر قابل مشاهده است.

ردیفنام خودرومتوسط روزهای انتظارمتوسط قیمت (دلار)
۱کیا ریو۲۱۹٫۰۱۶,۵۵۷
۲میتسوبیش اوت لندر۲۰۷٫۰۲۵,۴۰۳
۳آکورا تی ال ایکس۱۹۶٫۲۴۶,۴۹۹
۴نیسان مورانو۱۶۷٫۷۳۹,۳۳۲
۵آلفارمئو جیولیا۱۳۸٫۰۴۶,۲۳۶
۶میتسوبیشی اکلیپس کراس۱۳۲٫۱۲۷,۸۹۰
۷مرسدس بنز سی کلاس۱۲۷٫۱۴۸,۱۷۳
۸اینفینیتی کیو۵۰۱۲۳٫۳۴۹,۸۲۰
۹نیسانت تایتن۱۱۶٫۳۵۵,۹۰۳
۱۰شورولت بولت برقی۱۰۹٫۰۳۵,۳۵۹
متوسط کل۴۲٫۸۴۲,۰۴۹

همان طور که در جدول مشاهده می شود، خودروی جمع و جور کیا ریو از همه دیرفروش تر است، هر چند قیمت آن طوری است که برای خانواده های کم درآمد، گزینه مناسبی است. بعد از آن هم دو شاسی بلند کوچک هستند که قیمت آنها در کلاسی که قرار دارند، بسیار مقرون به صرفه است.

با این که شورولت بولت یکی از بهترین خودروهای برقی بازار است اما بین ۱۰ خودروی دیرفروش بازار آمریکا است.

۱۰ خودروی دست دوم دیرفروش فهرست آی سی کارز هم از این قرار است:

ردیفنام خودرومتوسط روزهای انتظارمتوسط قیمت (دلار)
۱ب ام و ام۳۱۰۳٫۶۶۱,۰۰۶
۲سوبارو ب آر زی۹۰٫۴۲۸,۳۲۶
۳هوندا پاسپورت۸۷٫۲۳۶,۴۶۰
۴میتسوبیشی میراژ۸۳٫۰۱۳,۸۰۷
۵ولوو ایکس سی ۶۰۷۸٫۶۳۶,۷۵۸
۶لندرور رنجرور۷۸٫۰۷۷,۷۰۸
۷آئودی کیو۵۷۶٫۴۳۳,۲۰۸
۸ب ام و ایکس۵۷۳٫۰۴۴,۷۲۸
۹آئودی اس کیو۵۶۹٫۴۴۵,۷۲۹
۱۰مرسدس بنز سی ال اس۶۸٫۹۶۰,۰۰۵
متوسط کل۵۱٫۵۳۲,۵۵۱

ای سی کارز، موتور جست و جوی خودرویی است که به خریداران کمک می کند با چشمی بازتر به خرید خودرو در بازار آمریکا بپردازند. این وبسایت حتی به مشتریان کمک می کند که به صورت رایگان VIN‌ خودروها را هم هنگام خرید و فروش چک کنند. این وبسایت ۲۵ میلیارد داده را در بانک اطلاعاتی خود ذخیره کرده و الگوریتم های خاصی را برای تحلیل بازار خودرو تعریف کرده است. با این الگوریتم ها، آی سی کارز به کیفیت خودروهای در حال خرید و فروش امتیاز می دهد تا مشتریان به انتخاب بهتری برسند.

منبع: iSeeCars.com