×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
املاک مازاد بانک ‌ها و شهرداری‌ ها در اتاق انتظار ورود به بورس کالا

رئیس اداره مطالعات اقتصادی بورس کالا گفت: با توجه به تمایل شهرداری تهران و حجم عظیم املاک تحت اختیار این نهاد، امیدواریم شاهد شکل‌گیری معاملات چشمگیری در بازار اموال غیرمنقول بورس کالا باشیم. همچنین علاوه بر شهرداری تهران، بسیاری از بانک‌ها نیز درصدد تعیین رویه‌های داخلی خود برای بهره گیری از سازوکار بورس برای عرضه املاک هستند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از « کالاخبر »، معین محمدی‌پور گفت: در رابطه با معاملات اموال غیر منقول در بورس کالا این موضوع را از سال گذشته شروع کرده ایم و اولین معامله نیز در تابستان سال ۱۳۹۹ انجام شد. سال گذشته وزارت دفاع، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و یکی از بانک‌های کشور املاک خود را در بورس کالا عرضه کردند و معامله انجام شد. در سال ۱۴۰۰ نیز مذاکراتی برای عرضه املاک و مستغلات شهردای تهران انجام شد و سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران نیز از این موضوع استقبال کرد.

او گفت: با سازوکارهای مهیا شده شهرداری می‌تواند از این مسیر به منظور تسریع تسویه مطالبات خود نیز استفاده کند. البته در کنار این موضوعات بورس کالا با بانک‌ها و نهادهای مختلف دیگری نیز وارد مذاکره شده است و این بستر برای همه نهادهای بخش عمومی و نظامی فراهم است.
وی اظهار داشت: طی این مدت موارد متعددی پذیرش املاک انجام گرفته که هنوز عرضه نشده است. بسیاری از بانک‌ها نیز درصدد تعیین رویه‌های داخلی خود برای بهره گیری از سازوکار بورس هستند که البته نهایی نشده و به مرحله پذیرش و عرضه نرسیده‌ است.

به گفته محمدی پور هر چند با وجود فراهم بودن شرایط عرضه از سال گذشته املاک زیادی در بورس عرضه نشده، اما در ادامه با توجه به تمایل شهرداری تهران و حجم عظیم املاک تحت اختیار این نهاد، امیدواریم شاهد شکل‌گیری معاملات چشمگیری در بازار اموال غیرمنقول بورس کالا باشیم.

۲۵ مهر ماه بود که معاون اول رئیس جمهور به دستگاه ها اعلام کرد که باید املاک مازاد خود را عرضه و دستگاه‌ها می توانند برای عرضه این املاک از بستر بورس کالا استفاده کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.