×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بر همین اساس در این مرکز، مقرر شد نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع سرمایه گذاری استان در قالب پنجره واحد سرمایه گذاری مستقر شوند و تمامی امور سرمایه گذاری و مشکلات اداری متقاضیان سرمایه گذاری خارجی را از این طریق رفع نمایند.البته وظیفه این مجموعه در بخش‌های مختلف قبل و پس از اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی و امور اجرایی و محتوایی تعریف شده و کارشناسان حاضر در این مجموعه اقدام به اطلاع رسانی و ارائه مشاوره‌های لازم به سرمایه گذاران در ارتباط با امور مربوط به پذیرش و حمایت ازسرمایه گذاری خارجی می‌کنند.

سیدناصر محمودی اضافه کرد: شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان و تهیه طرح‌های پیش امکان سنجی، معرفی استان و توانمندی‌های اقتصادی آن با بکارگیری ابزار‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: امروزه سرمایه گذاری ضرورت و نیاز اساسی کشور ماست و ما نیز چاره ای نداریم جز اینکه در این مسیر حرکت کنیم که خوشبختانه اقدامات خوبی نیز در این راستا صورت گرفته است.

وی ضمن معرفی و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری استان همدان اظهار داشت: این استان از لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است و یکی از بهترین و امن ترین استان های کشور محسوب می شود.

محمودی به تشریح اقدامات و فعالیت های مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همدان پرداخت و عنوان کرد: فرصت ها و توانمندی های سرمایه گذاری در مرکز خدمات به منظور معرفی همدان به جهان، احصاء و در قالب کتابچه ای تهیه و چاپ شده است.
 
وی بیان داشت: این مرکز در چهار بخش کشاورزی، صنعت، ساختمان و گردشگری نیز فعالیت دارد و نمایندگانی از دستگاه های جهاد کشاورزی، صمت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مرکز مستقر هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در ادامه، از مراکز خدمات سرمایه گذاری در استان ها به عنوان یک پوشش حمایتی در زمینه سرمایه گذاری نام برد و افزود: به منظور اثر بخشی بیشتر و تقویت مراکز خدمات سرمایه‌گذاری ریاست این مرکز در هر استان بر عهده استاندار آن استان و نایب رئیس مرکز، نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آن استان است.

محمودی بیان کرد: چندین هیأت سرمایه گذاری خارجی از کشور‌های چین، سلیمانیه عراق، آلمان، دانمارک، ایرلند، ایتالیا و کره جنوبی پذیرش شدند و نشست‌های تخصصی با این هیأت‌های تجاری در راستای معرفی ظرفیت، توانمندی و فرصت‌های سرمایه گذاری استان برگزار گردیده است.

وی همچنین افزود: شرکت بلوک‌های سبک اتحاد بین المللی حواس سازه، با موضوع فعالیت تولید بتن سبک گازی نیز در ملایر در دست اجرا است.

از جمله موارد عنوان شده در این جلسه عبارتند از:

🔶اعلام آمادگی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان به منظور حمایت های همه جانبه از پروژه های عراقی ها در استان

🔶اشاره به مساعدت های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان و وزارت اقتصاد در خصوص اخذ مجوز در بخش های مختلف سرمایه گذاری

🔶اشاره به حمایت های وزارت اقتصاد در خصوص انتقال سود و اصل سود توسط دولت جمهوری اسلامی به کشور مقصد

🔶اشاره به موقعیت جغرافیایی استان و وجود پتانسیل در بخش های ذخایر معدنی و محصولات کشاورزی و صنعتی و گردشگری که همدان را به مقصد سرمایه گذاری خارجی تبدیل کرده است.

🔶برگزاری همایش و نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان همدان در لبنان
🔶همکاری در صادرات محصولات ساختمانی استان همدان به کشور سوریه
🔶امکان فاینانس مالی از سوی کشور عمان در پروژه های سرمایه گذاری استان
🔶بازدید مدیران ارشد اقتصادی کشور عراق از فرصت های سرمایه گذاری استان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.