×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ال‌جی، بهترین برند تلویزیون در استرالیا به انتخاب مصرف کنندگان

مؤسسه‌ی حمایت از حقوق مصرف‌کننده‌ی CHOICE در جدیدترین گزارش خود به معرفی برترین برندهای تلویزیون در کشور استرالیا پرداخته است. این گزارش بر اساس فاکتورهایی مانند عملکرد، اعتبار و رضایت مشتریان در مورد برندهای مختلف تلویزیون تنظیم شده است.

آزمایشگاه‌های CHOICE سال‌هاست در زمینه‌ی تست و بررسی انواع تلویزیون‌ها از برندهای مختلف جهان فعالیت می‌کنند. به گزارش این مجموعه استرالیایی، آنها به طور میانگین هر سال حدود ۸۰ مدل تلویزیون از برندهای مختلف را مورد مطالعه قرار می‌دهد. این میزان تقریباً ۹۰ درصد از محصولات موجود در بازار استرالیا را پوشش می‌دهد. بنابراین منبع موثقی برای کسب اطلاعات درباره‌ی مدل‌های مختلف تلویزیون است.

جا دارد اشاره کنیم، در جدیدترین گزارش این مؤسسه به این نکته اشاره شده که به دنبال همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ در جهان و عدم امکان بررسی تلویزیون‌های عرضه شده در سال ۲۰۲۰، گزارش‌ سال جاری علاوه بر مدل‌های سال ۲۰۲۱، تلویزیون‌های مدل ۲۰۲۰ را نیز شامل می‌شود.

ال‌جی بهترین برند تلویزیون

به گزارش CHOICE، ال‌جی بهترین برند تولیدکننده‌ی تلویزیون در طول ۱۲ ماه گذشته است. تلویزیون‌های ال‌جی در مرکز آزمایشگاهی این مؤسسه‌ی حمایت از حقوق مصرف‌کننده، رتبه‌های بسیار بالایی کسب کرده‌اند. همچنین طبق نظرسنجی‌های رسمی  CHOICE در مورد لوازم خانگی نیز ال‌جی توانسته بالاترین رتبه‌ی رضایت مشتری‌ها را به خود اختصاص دهد.

این ششمین سال متوالی است که ال‌جی در نتیجه‌ی آزمایش‌های CHOICE به‌عنوان برترین برند سازنده‌ی تلویزیون در جهان شناخته می‌شود.

عنوان برترین برند تولیدکننده فقط در صورتی به برندها اعطاء می‌شود که برتری بزرگ و مشخصی نسب به رقبای خود داشته باشند. در هر دوره هم بیشتر از ۲ نام به‌عنوان بهترین‌ها اعلام نمی‌شود.

به گزارش CHOICE، واجد شرایط بهترین نام تجاری بودن چندان آسان نیست چون این مؤسسه حداقل پنج مدل از محصولات یک برند را مورد آزمایش و تحلیل‌های خود قرار می‌دهد. طبق معیارهای CHOICE ، هر برند باید حداقل ۵۰ رأی مثبت از طرف شرکت‌کننده‌ها در پرسشنامه‌ی CHOICE دریافت کند. برندها همچنین باید از نظر اعتبار، قابلیت اطمینان و عملکرد در رتبه‌ی بالاتر از متوسط قرار داشته باشند.

امتیازات کسب شده توسط ال‌جی در آزمایشگاه CHOICE در سال ۲۰۲۱ به شرح زیر می باشد:

بهترین برند

  • ال‌جی:۸۷ امتیاز(بالاترین امتیاز نسبت به رقبا)

میانگین رتبه‌ی عملکرد

  • ال‌جی: ۸۱ امتیاز(بالاترین امتیاز نسبت به رقبا)

امتیاز اعتبار و اعتماد

  • ال‌جی: ۸۹ امتیاز(بالاترین امتیاز نسبت به رقبا)

میزان رضایت مشتریان

  • ال‌جی: ۸۹ امتیاز(بالاترین امتیاز نسبت به رقبا)

نرخ پیشنهاد برند

  • ال‌جی: ۱۰۰ امتیاز(بالاترین امتیاز نسبت به رقبا)

تعداد مدل‌های تست‌شده

  • ال‌جی: ۱۹

لازم به یادآوری است که اخذ عنوان «برترین برند» برای تلویزیون‌ها بر اساس نتایج آزمایش مدل‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی و رضایت مشتریان انجام شده است. آزمایش‌ها نیز شامل مراحل زیر است:

میانگین امتیازات آزمایش

این قسمت ۴۰ درصد از امتیازات را به خود اختصاص می‌دهد.

این میانگین امتیازات کارشناسان CHOICE است که در بررسی تمامی مدل‌های برندها به‌دست‌آمده است. رتبه‌ها بر اساس موارد زیر اعطاء شده‌اند:

  • کیفیت تصویر: برخورداری از کیفیت تصویر عالی در رزولوشن‌های مختلف DVD، Blu-ray،  4Kو  TV footage
  • سهولت استفاده: شامل امکانات تلویزیون‌های هوشمند، دکمه‌ها و منوهای کنترل از راه دور تلویزیون
  • کیفیت صدا
  • میزان مصرف انرژی: میزان مصرف انرژی در حالت استندبای و برآورد هزینه‌ای که در طول یک سال بر عهده کاربر است.

اعتبار برند (قابلیت اعتماد برند)

این قسمت ۳۰ درصد از امتیازات را به خود اختصاص می‌دهد.

تیم بررسی نظرات مشتریان CHOICE با ۶۴۰۰ عضو فعال، هرسال پرسشنامه‌ای در مورد میزان قابل‌اعتماد بودن برندها برای اعضاء ارسال می‌کند تا پاسخ دهند که آیا در طول ۱۲ ماه گذشته با تلویزیون خود مشکلی داشته‌اند یا خیر.

رضایت مشتری‌ها

این قسمت ۲۰  درصد از امتیازات را به خود اختصاص می‌دهد.

CHOICE در نظرسنجی‌های خود، میزان رضایت مشتریان از تلویزیون‌ها را نیز جویا می‌شود. بنابر تحلیل‌های این مؤسسه، حتی اگر یک تلویزیون بعد از شش ماه ایرادی پیدا کند، بازهم ممکن است بیشترین میزان رضایت‌مندی مشتریان را کسب کند. به این دلیل که ممکن است برند موردنظر خدمات پس از فروش بسیار خوبی داشته باشد، یا خدماتی فراتر از انتظار ارائه دهد چون تمامی این موارد در رأی‌دهی مشتریان مؤثر هستند.

 نسبت پیشنهادی

این قسمت نیز ۱۰ درصد از امتیازات را در برمی‌گیرد.این بخش نشان‌دهنده‌ی درصد تلویزیون‌هایی است که CHOICE برای هر برند پیشنهاد می‌کند. هرچه تعداد مدل‌هایی که توصیه می‌شوند بیشتر باشد، امتیاز نسبت توصیه‌شده هم بالاتر خواهد بود و درنتیجه‌ی آراء اثر خواهد گذاشت.

منتخب عنوان برترین تلویزیون در سال‌های گذشته نیز به ترتیب زیر است:

 2020: LG

 2019: LG

 2018: LG

 2017: LG

 2016: LG

###

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی الکترونیکس

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی یکی از رهبران صنعت تلویزیون‌ها و سیستم‌های صوتی و تصویری و یک مبتکر جهانی شناخته‌شده برای پیشتازی تلویزیو‌ن‌های OLED است که انقلابی در گروه تلویزیون‌های رده‌بالا محسوب می‌گردد. ال‌جی به بهبود زندگی مشتریان با محصولات نوآورانه سرگرمی‌های خانگی متعهد است که توسط تلویزیون‌های برنده جوایز OLED و تلویزیون‌های QNED Mini LED بهره‌مند از فناوری Quantum Dot NanoCell و راهکارهای صوتی توسعه‌یافته با همکاری Meridian Audio به آن دست‌یافته است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ال‌جی به سایت www.LGnewsroom.com مراجعه کنید.

روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری

 شماره تماس: ۲۶۲۰۵۹۴۰

ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com